Devilheart Skrevet 7. desember 2015 #21 Skrevet 7. desember 2015 ^^Jaha? Skaffe deg briller kanskje? Er jo nettopp det mini-mio skriver.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #22 Skrevet 7. desember 2015 Å vaske munnen med såpe var helt vanlig på 80-tallet, men ikke nå lenger. Nå er det på lik linje som å gi noen risp eller knips på fingrene, ulovlig. Husker dem gjorde det i barnehagen jeg gikk i. Anonymkode: d016e...e97
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #23 Skrevet 7. desember 2015 Hadde noen vasket munnen til mitt barn med såpe, så hadde det blitt STORE konsekvenser. Og nei, ungen får ikke si stygge ting, og hvis han gjør noe galt, men såpe er å gå altfor langt. Anonymkode: 8ec49...0e6
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #24 Skrevet 7. desember 2015 får reaksjon hvis han gjør noe galt skulle det stå... Anonymkode: 8ec49...0e6
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #25 Skrevet 7. desember 2015 Tror nok jeg har sagt til barnet mitt at hvis man juger om stygge ting som gjør at folk blir veldig lei seg, så må man vaske munnen ren med såpe etterpå... (skitten munn + såpe = ren munn?)Barnet mitt har alltid hatt et filosoferende sinn, så det har ikke blitt sagt som en trussel. "Truer" aldri med noe jeg ikke utfører... Å true med spillefri er realistisk.Ville aldri vasket munnen til barnet med såpe, virker ikke som den mest effektive måten å oppdra barna sine på. Hiver du såpe i munnen på barnet ditt er du ikke godt bevart. Anonymkode: 180f5...10c
minister-mio Skrevet 7. desember 2015 #26 Skrevet 7. desember 2015 Er såpe giftig???Det er giftig å spise, ikke å vaske seg med
Devilheart Skrevet 7. desember 2015 #27 Skrevet 7. desember 2015 Ok, kanskje burde presisert det da? "å spise / drikke rå såpe er giftig!" Om man får i seg noen slurk såpevann er ikke det direkte farlig. Ja, det skjer iblant at man svelger litt av ren refleks.
minister-mio Skrevet 7. desember 2015 #28 Skrevet 7. desember 2015 Ok, kanskje burde presisert det da? "å spise / drikke rå såpe er giftig!" Om man får i seg noen slurk såpevann er ikke det direkte farlig. Ja, det skjer iblant at man svelger litt av ren refleks.Det syntes jeg ikke er nødvendig da det i HI presiseres at det er såpe i munnen det er snakk om. 1
Stinelin Skrevet 7. desember 2015 #29 Skrevet 7. desember 2015 Nei er du gal..?! Anser det som maktmisbruk og et overgrep mot barnet, veldig nedverdigende. 1
Maleficenta Skrevet 7. desember 2015 #30 Skrevet 7. desember 2015 Å vaske munnen med såpe var helt vanlig på 80-tallet, men ikke nå lenger. Nå er det på lik linje som å gi noen risp eller knips på fingrene, ulovlig. Husker dem gjorde det i barnehagen jeg gikk i.Anonymkode: d016e...e97seriøst? Jeg har aldri i mitt liv blitt vasket i munnen med såpe eller utsatt for fysiske avstraffelser ever 3
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 7. desember 2015 #31 Skrevet 7. desember 2015 Høh, mener du å ta såpe inni munnen på barnet??? Nei altså, hvordan kan det være greit? Pleier jo å ta litt såpe og vann på munnen (utenpå) til lillesøster når hun har masse mat eller sjokolade rundt munn, men det er jo noe helt annet...Seriøst er det folk som tar såpe I munnen på barn? Stakkars unger, men det overgår likevel ikke det jeg har hørt foreldre gjør: Når barna har hvert slemme har foreldrene tatt kjempesterk chilli i munnen på barn, tvunget barne til å svelge, også nektet å gi dem vann og gitt dem isbad etc. Husker det var en video av en mor som gjorde dette mot en liten guttunge
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #32 Skrevet 7. desember 2015 Det er overhode ikke greit. Mamma gjorde det på meg flere ganger når jeg var yngre (nå er jeg 19), fordi hun hørte at jeg bannet. Jeg var en uskyldig liten jente, og fortjente ikke en sånn straff. Ta det på en ordentlig måte, fysisk straff fungerer ikke.Hvis det er èn ting jeg husker fra barndommen min nå i eldre alder, er det at jeg ble vasket i munnen med såpe. Ikke hyggelig minne. Anonymkode: fa1b2...465
Maleficenta Skrevet 7. desember 2015 #33 Skrevet 7. desember 2015 Høh, mener du å ta såpe inni munnen på barnet??? Nei altså, hvordan kan det være greit? Pleier jo å ta litt såpe og vann på munnen (utenpå) til lillesøster når hun har masse mat eller sjokolade rundt munn, men det er jo noe helt annet...Seriøst er det folk som tar såpe I munnen på barn? Stakkars unger, men det overgår likevel ikke det jeg har hørt foreldre gjør: Når barna har hvert slemme har foreldrene tatt kjempesterk chilli i munnen på barn, tvunget barne til å svelge, også nektet å gi dem vann og gitt dem isbad etc. Husker det var en video av en mor som gjorde dette mot en liten guttungenår foreldre kan gjøre så syke ting som å gi de isbad og putte sterk chili i munnen på unger så er det nok foreldre som kan finne på å vaske inni munnen på unger med såpe.Ikke for det. Jeg trodde det med å vaske munnen med såpe kun var tomme trusler for å skremme. Slik de ofte gjorde i gamle dager. Ikke at det faktisk ble gjort 2
Lillemini Skrevet 7. desember 2015 #34 Skrevet 7. desember 2015 Nei. Det er oppskriften på å få sopp eller bakterieinfeskjoner i munnen. Ødelegger det beskyttende slimlaget, og åpner opp for mikroorganismer. I tillegg er det et helt unødvendig maktmiddel, og etter mitt syn et overgrep. 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #35 Skrevet 7. desember 2015 Flash back til ungdomskolen, der vi hadde en lærer av den eldre garde, som mente det var helt greit. Vet om i allefall to tilfeller hvor hun vaske munnen til elever med såpe.Ikke greit. Anonymkode: 5a839...6ed
MapleSirup Skrevet 7. desember 2015 #36 Skrevet 7. desember 2015 Foreldre har brukt ulike straffemetoder mot barn gjennom tiden og det er heldigvis ikke så mye belte og bjørkeris lenger, men synes du det er greit å vaske munnen til en 5-åring med såpe? Anonymkode: 7d7fc...af6Fysiske overgrep er jo ikke lov så da er det vel ikke greit heller...
melatonin Skrevet 8. desember 2015 #37 Skrevet 8. desember 2015 når foreldre kan gjøre så syke ting som å gi de isbad og putte sterk chili i munnen på unger så er det nok foreldre som kan finne på å vaske inni munnen på unger med såpe. Seriøst? Det der er jo tortur! Sterk chili I munnen er jo drit vondt! Så mye syke straffer det finnes for barn...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå