AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #1 Skrevet 6. desember 2015 Lurer litt på om vesla på 8 Mnd ikke liker varm melk. Har morsmelk erstatning - kan den gis kald ? Og hva med nedfryst morsmelk ? Kan jeg gi den kald ? Anonymkode: 904b5...d83
Vattenflaska Skrevet 6. desember 2015 #2 Skrevet 6. desember 2015 Trur neppe du skal gi ungen kald morsmelk/erstatning. Men jeg er usikker.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #3 Skrevet 6. desember 2015 Lurer litt på om vesla på 8 Mnd ikke liker varm melk. Har morsmelk erstatning - kan den gis kald ?Og hva med nedfryst morsmelk ? Kan jeg gi den kald ?Anonymkode: 904b5...d83Du kan gi ferdigblandet morsmelkerstatning uten å varme den opp, ja. Antakeligvis kan du gi pulvermme kaldt og, men produsenten skriver at vannet skal holde 40-50 grader når pulveret blandes i så om barnet blir sykt har du i hvertfall ingen sak. Anonymkode: 6a15e...b2c
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #4 Skrevet 6. desember 2015 Kjære TS, vær grei og ring en helsestasjon og et apotek for dette spørsmålet. Her er det feil svar. Vannet (som du skal ha i pulveret til morsmelkserstatningen) skal kokes opp - og for å få riktig temperatur slik at det når en viss temperatur (kjenne med fingeren) og du må også blande i sterilt/rent kaldt vann. Dernest kan du blande i pulveret. Dette skal aldri være kaldt. Dette pga bakterier og næring. Anonymkode: 5768f...7c1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #5 Skrevet 6. desember 2015 Jo, ferdigblandet mme fra kartong kan serveres uten oppvarming. Anonymkode: 6a15e...b2c 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #6 Skrevet 6. desember 2015 Kjære TS, vær grei og ring en helsestasjon og et apotek for dette spørsmålet. Her er det feil svar. Vannet (som du skal ha i pulveret til morsmelkserstatningen) skal kokes opp - og for å få riktig temperatur slik at det når en viss temperatur (kjenne med fingeren) og du må også blande i sterilt/rent kaldt vann. Dernest kan du blande i pulveret. Dette skal aldri være kaldt. Dette pga bakterier og næring. Anonymkode: 5768f...7c1Og...: du må lage alt nytt for hvert flaskemåltid! På grunn av bakterier og at det således er skadelig for barnet så kan du IKKE la blandingen stå den må alltid drikkes fersk og nylaget! Anonymkode: 5768f...7c1
Gjest morhjertegod Skrevet 6. desember 2015 #7 Skrevet 6. desember 2015 Jeg aner ikke hva som er rett, men sett flere på standen om sommeren som gir barna melk fra mme kartongene uten oppvarming.
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #8 Skrevet 7. desember 2015 Det står på de ferdilagde i kartong at de skal varmes opp. Rester kastes.mme av pulver skal vanbet kokes og blandes med kaldt vann til 40-50 grader før du har i pulver, og serrveres med engang. Rester kastes.mm fra fryser/ kjølesksap skal varmes, rester kastes. 8 mnd. - da kan det godt tenkes at hun bare begynner å bli lei av melk. Gi mer fast føde og vann. Anonymkode: f9b8e...a1a
MapleSirup Skrevet 7. desember 2015 #9 Skrevet 7. desember 2015 Den varmes ikke opp pga bakterier....Tvert imot Nyfødte skal ha kroppstemperert/lunken melk pga hvordan kroppen håndterer temperatur. 8 måneder får jo kaldt vann, juice med mer.Ferdigblanding kan du TRYGT gi!
MapleSirup Skrevet 7. desember 2015 #10 Skrevet 7. desember 2015 Kjære TS, vær grei og ring en helsestasjon og et apotek for dette spørsmålet. Her er det feil svar. Vannet (som du skal ha i pulveret til morsmelkserstatningen) skal kokes opp - og for å få riktig temperatur slik at det når en viss temperatur (kjenne med fingeren) og du må også blande i sterilt/rent kaldt vann. Dernest kan du blande i pulveret. Dette skal aldri være kaldt. Dette pga bakterier og næring. Anonymkode: 5768f...7c1Melk oppbevares kald for å unngå bakterieflora. Melk som ha vært varm kastes pga oppstått bakterieflora.Du har det helt bakvendt. Bakterier stortrives i varme frem til et punkt.
Saltsild Skrevet 7. desember 2015 #11 Skrevet 7. desember 2015 (endret) Jeg trodde ferdigblandet kunne gies kaldt. Det har i hvert fall HS sagt her. Ikke det at min drikker kaldt, men sånn ellers.. Endret 7. desember 2015 av Saltsild
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #12 Skrevet 7. desember 2015 Jeg trodde ferdigblandet kunne gies kaldt. Det har i hvert fall HS sagt her. Ikke det at min drikker kaldt, men sånn ellers..det står på pakkene at de skal varmes og ikke gies kaldt. Anonymkode: f9b8e...a1a
Saltsild Skrevet 7. desember 2015 #13 Skrevet 7. desember 2015 det står på pakkene at de skal varmes og ikke gies kaldt.Anonymkode: f9b8e...a1aJa, leste på en nå. Veldig merkelig at helsesøster anbefaler/går god for at den skal gies kald.
Minlillelykke Skrevet 7. desember 2015 #14 Skrevet 7. desember 2015 Vi har gitt kald pulver mme uten problem. Vår liker den ikke varm
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #15 Skrevet 7. desember 2015 Grunnen til at man skal varme mme er jo at babyer i utgangspunktet best drikker kroppstemperert væske (altså morsmelk). De vil også kunne bli avkjølt i kroppen av å få kald mme når de er spebarn. Når de blir eldre er det ingenting i veien for å gi kald mme, så lenge barnet liker det; de drikker jo kaldt vann og annen kald drikke etterhvert. Anonymkode: 94787...257
Gjest Runforit Skrevet 8. desember 2015 #16 Skrevet 8. desember 2015 Eneste grunnen til å ikke gi kald mm og mme er fordi baby kan få hikke av det
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2015 #17 Skrevet 8. desember 2015 Hvorfor kan de ikke skrive det på pakkene da? Anonymkode: f9b8e...a1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå