Miska Skrevet 6. desember 2015 #1 Skrevet 6. desember 2015 Jeg skal ha engelsktentamen(vg1) på onsdag, og lurer på om noen har tips til hvordan man kan øve? Vil gjøre det så bra som mulig, men vet ikke hvordan jeg kan øve på best måte
ajarRun Skrevet 6. desember 2015 #2 Skrevet 6. desember 2015 Jeg tok internasjonal engelsk, og vanlig engelsk. Jeg tror ikke jeg åpnet en eneste bok eller gjorde noe som helst. Du kan ikke lære deg engelsk på tre dager, sov godt, få deg litt cardio og slapp av er nok det beste rådet du kan få.Er det skriftlig eller muntlig?
dreamerspalace Skrevet 6. desember 2015 #3 Skrevet 6. desember 2015 Jeg pleide å lese engelske tekster og artikler, for å lære meg fine formuleringer osv. Ellers kan jeg anbefale deg å gå inn på Udir.no og se på tidligere eksamenstekster for å få en idè til hvordan oppgavene evt. kan formuleres
Miska Skrevet 6. desember 2015 Forfatter #4 Skrevet 6. desember 2015 Er skriftlig. Kan jo engelsk, men formulerer meg gjerne litt dårligere på tentamenstekster enn vanligvis. Er det noe som kan være smart å ta med for å skrive bedre? Får ikke bruke nett, men får ha med hjelpemidler (tror jeg ihvertfall, vi har ikke fått noen informasjon enda)
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #5 Skrevet 6. desember 2015 Les om globalisering. Det er et typisk emne å måtte skrive essay om. Anonymkode: 51cef...d43
Cathj Skrevet 7. desember 2015 #6 Skrevet 7. desember 2015 (endret) Er skriftlig. Kan jo engelsk, men formulerer meg gjerne litt dårligere på tentamenstekster enn vanligvis. Er det noe som kan være smart å ta med for å skrive bedre? Får ikke bruke nett, men får ha med hjelpemidler (tror jeg ihvertfall, vi har ikke fått noen informasjon enda)Se noen dokumentarer, les en bok på engelsk. Prøv å omringe deg med språket så godt det lar seg gjøre. Kanskje du skal finne et eller annet engelskspråklig nettforum der du kan skrive og diskutere noe du liker? Det er ofte enklest å lære seg å bruke språket hvis man må bruke det for å snakke om noe man interesserer seg for. Endret 7. desember 2015 av Cathj
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå