AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #1 Skrevet 6. desember 2015 Jeg har en liten jente på to år. Hun er ei aktiv lita frøken og i generelt god form. Tingen er at min svigerbror har en hund og hver gang hunden er i nærheten av datteren min, følger hun etter henne, lukter og pistrer, legger seg ned ved siden av henne og ser bedende på henne. Jeg har jo lest at hunder kan lukte kreft o.l så jeg blir ganske stressa. Hunden er ikke sånn med noen av de andre barna i familien, kun min datter.Lurer på å gå til lege med henne men jeg har jo egentlig ingen grunn til bekymring utover dette og er redd for å bli oppfattet som gal. Jeg kunne bare ikke levd med meg selv om det skulle vist seg å feile henne noe. Anonymkode: 90131...def 1
heidifrøkna Skrevet 6. desember 2015 #3 Skrevet 6. desember 2015 Ja, du er hysterisk Hunder (og katter) er ofte mer nysgjerrige på så små mennesker. Noen hunder får også en slags "morsinstinkt" ovenfor så små barn og kan derfor oppføre seg sånn rundt dem 5
Gjest morhjertegod Skrevet 6. desember 2015 #4 Skrevet 6. desember 2015 Spørr jeg sikkert dumt, men trodde de hundene som luktet kreft var opplært til det? Gjelder det hunder generelt? Spørr kun fordi jeg er nysjerrig :o)
Epleskall Skrevet 6. desember 2015 #5 Skrevet 6. desember 2015 Spørr jeg sikkert dumt, men trodde de hundene som luktet kreft var opplært til det? Gjelder det hunder generelt? Spørr kun fordi jeg er nysjerrig :o) det gjelder, så vidt meg bekjent, hunder som er spesialopplært til å markere på prostatakreft hos menn som har avgitt urinprøver.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #6 Skrevet 6. desember 2015 Hehe jeg tenkte nesten det. Det er mange små barn i familien, vi har to tette og svigerbror har to tette på samme alder, pluss ett eldre barn. Min datter er verken eldst eller yngst så det virker litt tilfeldig at det ble henne. Dette er det første resultatet som kom når jeg googlet, men jeg har lest flere tilfeller der hunder oppfører seg rart og det viser at det er noe galt med eieren.http://www.bbc.com/news/uk-england-leicestershire-19048005De må nok trenes for at det skal være spesifikt det de ser etter, men luktesansen har de jo uansett Den rasen svigerbror har, besitter en veldig sterk luktesans, selv til hunder å være. Anonymkode: 90131...def
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #7 Skrevet 6. desember 2015 Finn deg noe annet å bekymre deg over. Dette er tull, hunder som lukter kreft eller andre sykdommer er på lik linje med narkotika hunder og førerhunder opplært til jobben de skal gjøre. Anonymkode: f4798...fbc 3
Epleskall Skrevet 6. desember 2015 #8 Skrevet 6. desember 2015 Hehe jeg tenkte nesten det. Det er mange små barn i familien, vi har to tette og svigerbror har to tette på samme alder, pluss ett eldre barn. Min datter er verken eldst eller yngst så det virker litt tilfeldig at det ble henne. Dette er det første resultatet som kom når jeg googlet, men jeg har lest flere tilfeller der hunder oppfører seg rart og det viser at det er noe galt med eieren.http://www.bbc.com/news/uk-england-leicestershire-19048005De må nok trenes for at det skal være spesifikt det de ser etter, men luktesansen har de jo uansett Den rasen svigerbror har, besitter en veldig sterk luktesans, selv til hunder å være. Anonymkode: 90131...defja, og det er jo utrolig fascinerende dersom hunder kan brukes til å oppfatte lukter som kreftceller skiller ut! For en effektiv hjelp! De brukes jo til å finne narkotika, bomber etc. Kule dyr! men jeg tror, som du skriver selv, at det bare er tilfeldig at hunden er veldig opptatt av din datter. Så lenge hun er frisk og rask, er det nok ikke noen grunn til å undersøke henne. Men som mor kan jeg skjønne at tanken "hva hvis" er vanskelig å legge fra seg. :) 1
MapleSirup Skrevet 6. desember 2015 #9 Skrevet 6. desember 2015 Ja, dette er hysteri.....(Nesten så du bør oppsøke hjelp....En ting er irrasjonelle tanker, men du drar det jo veldig langt...) 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #10 Skrevet 6. desember 2015 Finn deg noe annet å bekymre deg over. Dette er tull, hunder som lukter kreft eller andre sykdommer er på lik linje med narkotika hunder og førerhunder opplært til jobben de skal gjøre. Anonymkode: f4798...fbcJeg har ett barn til, han er kronisk syk, så jeg har nok å bekymre meg over. Hans diagnose kunne vært oppdaget tidligere og jeg er livredd for å være sent ute igjen. Anonymkode: 90131...def 3
MapleSirup Skrevet 6. desember 2015 #11 Skrevet 6. desember 2015 ja, og det er jo utrolig fascinerende dersom hunder kan brukes til å oppfatte lukter som kreftceller skiller ut! For en effektiv hjelp! De brukes jo til å finne narkotika, bomber etc. Kule dyr! men jeg tror, som du skriver selv, at det bare er tilfeldig at hunden er veldig opptatt av din datter. Så lenge hun er frisk og rask, er det nok ikke noen grunn til å undersøke henne. Men som mor kan jeg skjønne at tanken "hva hvis" er vanskelig å legge fra seg. Tja."Hva hvis hunden lukter at min datter på 2 har kreft"; basert på en vennlig, nysgjerrig og nomal hund!....Ikke lett forståelig 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #12 Skrevet 6. desember 2015 Ja, dette er hysteri.....(Nesten så du bør oppsøke hjelp....En ting er irrasjonelle tanker, men du drar det jo veldig langt...)Eh okei? Det er ikke som om jeg ligger våken om nettene og funderer på dette... Det er 4 barn mellom 3 og 0 i familien, hunden reagerer ikke på noen av de andre barna og har heller ikke gjort det mot noen andre utenfor familien. Hunden har vært der siden før barna ble født og er vant med alle. Eier av hunden sier også at den aldri har oppført seg lignende. Du får tenke hva du vil, jeg har fått sjokkbeskjed før og er muligens blitt irrasjonell på grunn av det. Anonymkode: 90131...def
Epleskall Skrevet 6. desember 2015 #13 Skrevet 6. desember 2015 Tja."Hva hvis hunden lukter at min datter på 2 har kreft"; basert på en vennlig, nysgjerrig og nomal hund!....Ikke lett forståelig beklager, nå skjønte jeg ikke hva du mente...? :)
MapleSirup Skrevet 6. desember 2015 #14 Skrevet 6. desember 2015 (endret) Eh okei? Det er ikke som om jeg ligger våken om nettene og funderer på dette... Det er 4 barn mellom 3 og 0 i familien, hunden reagerer ikke på noen av de andre barna og har heller ikke gjort det mot noen andre utenfor familien. Hunden har vært der siden før barna ble født og er vant med alle. Eier av hunden sier også at den aldri har oppført seg lignende. Du får tenke hva du vil, jeg har fått sjokkbeskjed før og er muligens blitt irrasjonell på grunn av det.Anonymkode: 90131...defOverskriften lyder: Er jeg hysterisk?Svaret er: Ja, du er hysterisk.Da måtte neste overskriften vært at "Jeg er ikke hysterisk basert på erfaring....."Vi kan alle bli irrasjonelle pga erfaring. Det er helt naturlig. Men det blir ikke mer fornuftig av at det er forståelig! Ergo: Irrasjonelt og hysterisk - HELDIGVIS! Tenk om svarene du fikk var at "Ja, sannsynligvis er dette kreft. Langt fremskreden også ettersom hunden lukter det...." Vært bedre? Endret 6. desember 2015 av MapleSirup skrivefeil 4
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #15 Skrevet 6. desember 2015 beklager, nå skjønte jeg ikke hva du mente...? :)H*n mener det ikke er forståelig at du forstår at jeg bekymrer meg fordi jeg i demme personens øyne er latterlig. Anonymkode: 90131...def
MapleSirup Skrevet 6. desember 2015 #16 Skrevet 6. desember 2015 H*n mener det ikke er forståelig at du forstår at jeg bekymrer meg fordi jeg i demme personens øyne er latterlig.Anonymkode: 90131...defLattterlig, nei....Da tar du feil.Irrasjonell og hysterisk er noe annet.Folk er redd for mye rart; edderkopper, mørket etc etc. Jeg synes ikke folk er latterlige, men de ER irrasjonelle. Det er irrasjonelt å bekymre seg for ting som er usannsynlig.Jeg svarer faktisk bare på spørsmål! 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #17 Skrevet 6. desember 2015 Infantilt nervevrak mer enn hystersik, vil jeg si. Anonymkode: b9e81...8ce 3
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #18 Skrevet 6. desember 2015 Lattterlig, nei....Da tar du feil.Irrasjonell og hysterisk er noe annet.Folk er redd for mye rart; edderkopper, mørket etc etc. Jeg synes ikke folk er latterlige, men de ER irrasjonelle. Det er irrasjonelt å bekymre seg for ting som er usannsynlig.Jeg svarer faktisk bare på spørsmål!Javel... Ting de fleste tenker "det skjer ikke meg" om, har skjedd meg flere ganger. Da blir man redd for irrasjonelle ting. Hadde jeg vært litt mer irrasjonell tidligere og gått til legen i stedet for å være redd for å bli oppfattet som hønemor, hadde livssituasjonen vi har i dag vært annerledes. Som sagt det stjeler ingen nattesøvn, og det er enn så lenge bare noe jeg stusser på ettersom eieren reagerer på oppførselen til hunden. Hadde eieren sagt at det var slik hunden reagerte til vanlig eller at han hadde sett det før hadde jeg ikke vært inne på tanken en gang. Men hunden er 7 år gammel og har aldri oppført seg sånn før.Har uansett fått flere svar og det ser ikke ut som noen av de andre her inne hadde reagert så da regner jeg med at det bare er meg, inntil jeg evt oppdager andre ting. Takk for svar. Anonymkode: 90131...def
Epleskall Skrevet 6. desember 2015 #19 Skrevet 6. desember 2015 Tja."Hva hvis hunden lukter at min datter på 2 har kreft"; basert på en vennlig, nysgjerrig og nomal hund!....Ikke lett forståelig da misforstod du meg. Jeg skrev ikke at det er forståelig at TS er redd for at datteren har kreft på grunn av hundens oppførsel. Tvert imot skrev jeg at atferden mor datteren er tilfeldig og at hunder som identifiserer kreft er spesialopplærte (og så vidt meg bekjent gjelder det prostatakreft, noe datteren i alle fall ikke har). (Og så la jeg til at det er stilig dersom hunder kan trenes opp til å identifisere også andre kreftformer.)Det jeg imidlertid synes ER forståelig, er at det kan være vanskelig å legge bort tanken om "hva hvis" når man først har begynt. Enten det gjelder alvorlig sykdom eller helt andre ting. Irrasjonelt, joda, men det kan dukke opp mange rare tanker hos foreldre i blant! nå ble det jo enda lettere å forstå at disse tankene er vonde å legge fra seg etter TS forklarte hvilke erfaringer hun har. Det betyr så klart ikke at grunnlaget for tankene er riktig (altså at hunden lukter kreft), men at frykten er forståelig. TS, prøv å tenke at dette er tilfeldig og at hunder veldig ofte oppfører seg spesielt mot enkelte uten at det betyr noe. Klart du er redd for henne når du har opplevd å få en syk sønn. Kanskje du føler et ansvar for at noe lignende ikke skal skje igjen, og derfor føler du må passe ekstra godt på nå...? Sender deg en klem!!
MapleSirup Skrevet 6. desember 2015 #20 Skrevet 6. desember 2015 Javel... Ting de fleste tenker "det skjer ikke meg" om, har skjedd meg flere ganger. Da blir man redd for irrasjonelle ting. Hadde jeg vært litt mer irrasjonell tidligere og gått til legen i stedet for å være redd for å bli oppfattet som hønemor, hadde livssituasjonen vi har i dag vært annerledes. Som sagt det stjeler ingen nattesøvn, og det er enn så lenge bare noe jeg stusser på ettersom eieren reagerer på oppførselen til hunden. Hadde eieren sagt at det var slik hunden reagerte til vanlig eller at han hadde sett det før hadde jeg ikke vært inne på tanken en gang. Men hunden er 7 år gammel og har aldri oppført seg sånn før.Har uansett fått flere svar og det ser ikke ut som noen av de andre her inne hadde reagert så da regner jeg med at det bare er meg, inntil jeg evt oppdager andre ting. Takk for svar.Anonymkode: 90131...defJeg forstår ikke hvordan du går så i forsvar for svarene mine. La meg gjenta overskriften "Er jeg hysterisk?" Også blir du fornærmet når folk svarer "Ja"???Hvilken svar ønsket du? At andre diller og daller med deg? Hadde jeg visst at det var eneste akseptable svaret så hadde jeg ikke giddet å skrive her. Du er totalt irrasjonell og hysterisk på grenseland til det hinsidige når du tror at hunden lukter kreften til barnet ditt. Sånn er det.Les deg opp på nevrotisme. Den er høy hos deg. Jeg gjorde ikke narr av deg og har forklart dette godt. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå