AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #1 Skrevet 6. desember 2015 Den siste uka har jeg lagt meg klokka 3 hver natt (våkner klokka 6 pga. buss), pga. at jeg har sittet oppe og øvd til prøver etc. (er så sinnssykt redd for å få dårlige karakterer), og dette sliter meg jo fullstendig ut! I tillegg har jeg bare spist ett måltid bare, fordi jeg jeg hater frokost og ikke føler for å spise det klokka 6 på morgenen. Jeg vet aldri hva jeg skal ha med meg til lunsj på skolen (utrolig kresen), og på skolen er kantinematen drøyt dyr. Så da spiser jeg bare middag. Før spiste jeg jo kveldsmat også, men i den siste tida, har det ikke fristet. Så, sover 3 timer om natten, og spiser ett måltid. Jeg kan ikke si jeg drikker så mye vann heller akkurat... Uansett, jeg lurer på om dette er veldig farlig? Jeg føler meg ganske svimmel og ustødig om dagen... Jeg tror også jeg besvimte i sted (ikke sikker for har aldri besvimt før). I så fall, hva kan jeg gjøre for å skjerpe meg og ikke slite meg selv ut like mye til neste år? (nå er det jo snart julefeire og herregud jeg gleder meg!). Jeg driver litt med skole hver dag (går gjennom det vi har hatt på skolen den dagen), men altså, når jeg drar av sted klokka 7 og kommer hjem kloka 4-5 hver dag, også spiser middag, er litt med familien, så er det ikke alltid jeg rekker å gjøre alt, så da ender det med at jeg i prøveperioden sliter meg selv fullstendig ut.. Og ikke tro jeg er sånn femmer og sekser elev, for det er jeg absolutt ikke. I år har jeg bare fått èn eneste femmer, og resten treere og firere. Det er grunnen til at jeg sliter meg ut (selv om jeg aldri oppnår det jeg ønsker) Anonymkode: e17ab...54a
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 6. desember 2015 #2 Skrevet 6. desember 2015 Herregud jeg vil da tro å sove i 3 timer hver natt og spise ett måltid hver dag er farlig ja??? Sliter du med depresjon eller lignende? Det virker som om du sliter deg selv ut langt over grensa, og sånn skal det ikke være. Jeg syns du burde forandre teknikken din, for sånn du holder på nå, er ikke bra for deg.Kan du ikke snakke med lærerne dine om hvordan ting er nå? Jeg er sikker på at de kan hjelpe deg.Personlig vet jeg godt hvordan det er å sitte i flere timer og øve til prøve. Du øver så mye at hodet ditt verker og rumpa gjør vondt, men likevel får du ikke karakteren du vil ha. Det er helt dritt, men det betyr at lærestrategiene dine ikke funker, og da må du prøve noe annet.Uansett, du har jo neste termin til å forbedre deg. Lykke til!
Gjest Dwight Skrevet 6. desember 2015 #3 Skrevet 6. desember 2015 Karakterene kan skyldes at hodet rett og slett er utslitt. Oppskriften for gode karakterer er god søvn og næring. Du får mye mer utav dagen hvis du får deg 7 timer søvn og spiser frokost, lunsj og middag. Nei, det er ikke farlig i en liten periode å sove lite eller spise lite, men du ødelegger bare for deg selv å holde på slik
Fredsmegleren Skrevet 6. desember 2015 #4 Skrevet 6. desember 2015 Huff føler med deg. Tiden før jul er et reneste herk og ingen av lærerne er samarbeidsvillige (overfor elever og andre lærere), og man sitter igjen med en haug arbeid som aldri synes til å forsvinne. Sover dobelt så mye som deg og har blitt helt avhengig av kaffe den siste måneden.Dersom jeg var deg ville jeg forsøkt å endre arbeidsmetoder, og iallefall få spist ordentlig og sovet noen timer lengre. Du kan f.eks. lage matbokser, kjøpe inn ferdigsupper, energibarer, osv som du kan spise mens du holder på med skole. Uten mat og drikke duger kroppen ikke
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 6. desember 2015 #5 Skrevet 6. desember 2015 Karakterene kan skyldes at hodet rett og slett er utslitt. Oppskriften for gode karakterer er god søvn og næring. Du får mye mer utav dagen hvis du får deg 7 timer søvn og spiser frokost, lunsj og middag. Nei, det er ikke farlig i en liten periode å sove lite eller spise lite, men du ødelegger bare for deg selv å holde på slikSyntes jeg leste et eller annet sted om man får for lite søvn i en litt større periode så man aldri blir helt uthvilt, kan gjøre at en hallusinerer og lignende. Vet du noe om dette?
Gjest Dwight Skrevet 6. desember 2015 #6 Skrevet 6. desember 2015 Syntes jeg leste et eller annet sted om man får for lite søvn i en litt større periode så man aldri blir helt uthvilt, kan gjøre at en hallusinerer og lignende. Vet du noe om dette?Ja i større perioder så kan det være helsefarlig, og alt fra hallusinasjoner, psykoser, hjerteproblemer osv. Men, det er i veldig store perioder. Feks 1-3 uker med lite søvn er plagsomt og kan være fysisk ubehagelig, men ikke farlig. Hvor grensa går nøyaktig vet jeg ikke. Men for hver time du sover for lite så må du sove dobbelt for å ta det igjen. 3 timer hver natt kontra 8 tilsvarer jo fort et helt døgn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå