Gå til innhold

Dumt spørsmål? Ang. leie av kjole.


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

Det er en ting jeg lurer på. Når jeg bestemmer meg for hvilken kjole jeg vil leie, og bestiller den, er det andre som kan benytte den samme kjolen etter at jeg har bestilt den? Eller blir kjolen "holdt av" helt frem til mitt bryllup?

Beklager dette merkelige spørsmålet, hehe. Men håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Kjolen brukes i mellomtiden, ellers ville jo kjolene vært lite lønnsomme for de som leier de ut.

icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Den blir leid ut i mellomtiden ja. Egentlig litt kjedelig det der, for hvis det er en veldig populær kjole så kan man vel risikere at den blir litt slitt og ikke ser riktig så pen ut som da du bestemte deg. Eller bytter de ut kjolene når de er brukt et visst antall ganger? Noen som vet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

De leier vel ikke ut kjoler som er skikkelig slitt? Tror de selger slike kjoler for en billig penge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for svar! Det var slik jeg trodde ja, at de blir leid ut i mellomtiden. Håper ikke den blir slitt da? Lurer på om jeg heller kjøper kjole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei Ragnhild!

Ja, det er mulig jeg ender opp med å kjøpe en ny kjole, det kan jo lønne seg. Liker ikke tanken på at "min" kjole kanskje ikke ser så pen ut når dagen nærmer seg, etter at den har blitt brukt flere ganger i mellomtiden. Kanskje jeg er for fin på det??!?! Er det noen som vet hvor mange ganger en brudekjole brukes før salongen bytter den ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan leies ut når som helst, ja! Vet at "min" kjole ble leid ut en gang i fjor, og at to andre skal ha den etter meg. Det vil si at alt som skal syes ut og inn blir sydd etter at jeg har brukt den!

Tror nok kjolene blir solgt før de er ubrukelige, eller fjernet fra salongen når den er utslitt.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av fordelene ved å leie, er i allefall der jeg leier min kjole, at man kan endre mening etterhvert. Så dersom jeg får lyst på en annen kjole, eller av en annen grunn ikke lenger vil ha den jeg har bestemt meg for nå nesten et år i forveien er det ikke noe problem å bytte!( Ikke det at jeg tror jeg endrer mening...) ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolene blir leid ut 3-4 ganger før de blir solgt til ca halv pris, det er ihvertfall det som blir sagt i de forskjellige brudesalongene som jeg har vært i.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer det som Tyren sier. Jeg har kjøpt en slik leiekjole. Jeg forsto det slik at jeg blir den tredje som bruker den og at de derfor velger å selge den, da de mener at kjolene ikke skal syes inn og ut for mange ganger. Så man behøver ikke å være redd for at kjolen blir stygg i mellomtiden. Min ser helt ny ut, kan ikke se at den har blitt sydd inn / ut flere ganger! Fikk den til halve prisen! icon_wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på en brudesalong hvor de leiet ut kjoler som jeg IKKE syntes var pene. De var slitte og det var dratt ut tråder på flere. Så jeg ble veldig skuffet, og er helt sikker på at jeg ikke kommer til å leie der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Man bør jo se an kjolen litt selv også på forhånd og kanskje gjerne kikke på den før bryllupet slik at man vet at den er like pen. Jeg ville aldri hatt på meg en stygg og slitt kjole, da hadde jeg heller valgt en annen kjole.

Bonnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare et lite tips!

Dere kan jo kjøpe brukte kjoler, fra de som giftet seg ifjor. Det er mange av de som skal selge disse kjolene igjen.

Mener å huske at KG har en egen side for dette. Disse kjolene er jo bare brukt en gang.!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...