heidifrøkna Skrevet 6. desember 2015 #21 Skrevet 6. desember 2015 Hvorfor velger kvinner å ta yrker som er så dårlig betalt?Vi trenger noen i alle yrker.Hva er det du jobber med som er så bra da? Siden du tydeligvis er i en posisjon til å rakke ned på andres yrkesvalg. 3
ajarRun Skrevet 6. desember 2015 #22 Skrevet 6. desember 2015 Vi trenger noen i alle yrker.Hva er det du jobber med som er så bra da? Siden du tydeligvis er i en posisjon til å rakke ned på andres yrkesvalg.Jeg har ikke noe i mot at folk velger lavtlønnede yrker, så lenge de trives i yrket og kan leve med lønnen de får. Jeg selv er trafikklærer, ikke fordi det er det jeg tjener mest på, men fordi det er det jeg trives med. Jeg kan ikke klage på lønnen, både fordi den er over gjennomsnittlig og fordi jeg kunne valgt meg et yrke med høyere lønn dersom jeg ikke var i stand til å leve et nøkternt liv.Jeg synes ikke det er greit å sette barn til verden når man ikke har stabil inntekt. Jeg vokste selv opp med en ustabil alenemor som studerte og jobbet men slet med å få endene til å møtes. Det var verken rettferdig for henne eller for oss. Jeg unner ingen å leve slik.
MapleSirup Skrevet 6. desember 2015 #23 Skrevet 6. desember 2015 Vi trenger noen i alle yrker.Hva er det du jobber med som er så bra da? Siden du tydeligvis er i en posisjon til å rakke ned på andres yrkesvalg.Han er kjøreskolelærer....Man kan jo spørre seg hvorfor han valgte det yrket, men det ligger vel i kortene at han har fått utnyttet sin fulle potensiale.http://xn--lnn-0na.info/kjørelærer-lønn 1
MapleSirup Skrevet 6. desember 2015 #24 Skrevet 6. desember 2015 Jeg har ikke noe i mot at folk velger lavtlønnede yrker, så lenge de trives i yrket og kan leve med lønnen de får. Jeg selv er trafikklærer, ikke fordi det er det jeg tjener mest på, men fordi det er det jeg trives med. Jeg kan ikke klage på lønnen, både fordi den er over gjennomsnittlig og fordi jeg kunne valgt meg et yrke med høyere lønn dersom jeg ikke var i stand til å leve et nøkternt liv.Jeg synes ikke det er greit å sette barn til verden når man ikke har stabil inntekt. Jeg vokste selv opp med en ustabil alenemor som studerte og jobbet men slet med å få endene til å møtes. Det var verken rettferdig for henne eller for oss. Jeg unner ingen å leve slik.Da burde du jo vise litt forståelse, eller i det minste forholde deg saklig.
heidifrøkna Skrevet 6. desember 2015 #25 Skrevet 6. desember 2015 Jeg har ikke noe i mot at folk velger lavtlønnede yrker, så lenge de trives i yrket og kan leve med lønnen de får. Jeg selv er trafikklærer, ikke fordi det er det jeg tjener mest på, men fordi det er det jeg trives med. Jeg kan ikke klage på lønnen, både fordi den er over gjennomsnittlig og fordi jeg kunne valgt meg et yrke med høyere lønn dersom jeg ikke var i stand til å leve et nøkternt liv.Jeg synes ikke det er greit å sette barn til verden når man ikke har stabil inntekt. Jeg vokste selv opp med en ustabil alenemor som studerte og jobbet men slet med å få endene til å møtes. Det var verken rettferdig for henne eller for oss. Jeg unner ingen å leve slik.Jeg er både enig og uenig med deg i det å sette barn til verden når man ikke har en stabil inntekt. Som jeg har skrevet tidligere så var jeg ikke akkurat millionær eller ferdigutdannet når jeg ble mor, men har holdt sammen med barnefar og barnet har ALDRI manglet noe. Vi har aldri vært fattige heller.Men nå i 2016 når jeg blir ferdigutdannet så vil inntekten vår bli på nærmere 1 million. Ikke dårlig det til tross for å ha blitt mor tidlig og ikke ha alt på stell. Det handler om hva man gjør det til, og hvor langt man er villig til å strekke seg for å få det til.Dessuten så kan ikke TS ta abort nå, hun har et barn. Så å si at du ikke unner noen å leve sånn er jo litt for sent. Selv om du skriver det på kvinneguiden så sitter det en sårbar kvinne og leser svaret ditt, hvordan tror du hun føler det når du sier at du ikke syntes det er greit og at du ikke unner noen å leve sånn? Det var jo ikke det Ts spurte om. Han er kjøreskolelærer....Man kan jo spørre seg hvorfor han valgte det yrket, men det ligger vel i kortene at han har fått utnyttet sin fulle potensiale.http://xn--lnn-0na.info/kjørelærer-lønn Kjøreskolelærere kan tjene ganske fett, faktisk.Jeg vet det fordi min far jobbet med det tidligere, og nå har han startet opp flere kjøreskoler. Det er mye jobb til tider og kan være litt ensformig, men om du ønsker å tjene bra så har du muligheten til det med et sånt yrke. Bare å starte for seg selv, så hold den ekle holdningen din for deg selv. 1
ajarRun Skrevet 6. desember 2015 #26 Skrevet 6. desember 2015 Han er kjøreskolelærer....Man kan jo spørre seg hvorfor han valgte det yrket, men det ligger vel i kortene at han har fått utnyttet sin fulle potensiale.http://xn--lnn-0na.info/kjørelærer-lønn Dansk side, på ingen måte representativ for Norge. Utdanningen i Danmark er en vits. Forøvrig finnes det ikke "kjøreskolelærere" i Norge. Interessant at menn synes jobben er underholderne og at kvinner synes den er utfordrende... Du burde være litt kritisk til kilder, selv personer på McDonalds tjener 160 kroner i timen.
ajarRun Skrevet 6. desember 2015 #27 Skrevet 6. desember 2015 Jeg er både enig og uenig med deg i det å sette barn til verden når man ikke har en stabil inntekt. Som jeg har skrevet tidligere så var jeg ikke akkurat millionær eller ferdigutdannet når jeg ble mor, men har holdt sammen med barnefar og barnet har ALDRI manglet noe. Vi har aldri vært fattige heller.Men nå i 2016 når jeg blir ferdigutdannet så vil inntekten vår bli på nærmere 1 million. Ikke dårlig det til tross for å ha blitt mor tidlig og ikke ha alt på stell. Det handler om hva man gjør det til, og hvor langt man er villig til å strekke seg for å få det til.Dessuten så kan ikke TS ta abort nå, hun har et barn. Så å si at du ikke unner noen å leve sånn er jo litt for sent. Selv om du skriver det på kvinneguiden så sitter det en sårbar kvinne og leser svaret ditt, hvordan tror du hun føler det når du sier at du ikke syntes det er greit og at du ikke unner noen å leve sånn? Det var jo ikke det Ts spurte om. Kjøreskolelærere kan tjene ganske fett, faktisk.Jeg vet det fordi min far jobbet med det tidligere, og nå har han startet opp flere kjøreskoler. Det er mye jobb til tider og kan være litt ensformig, men om du ønsker å tjene bra så har du muligheten til det med et sånt yrke. Bare å starte for seg selv, så hold den ekle holdningen din for deg selv.Følelser er vanskelig for meg, men jeg ser poenget ditt, og jeg tar det til etterretning. 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #28 Skrevet 6. desember 2015 Det jobbes jo stadig med å få trafikkurs inn på videregående. Jeg jobber I en høyere stilling i skolestyret og hvert år er det et tema. Da vil kjørelærerene gå på en smell desverre. Så er bare et spørsmål hvor lenge dem har god lønn. De tar nå også skyhøye priser så vi føler et press fra både elever og foreldre hvert år. Man får passe på å skryte mens man kan. Anonymkode: 3596f...da2
lunamuna Skrevet 6. desember 2015 #29 Skrevet 6. desember 2015 De ekskluderer de som tjener mest men ikke de som tjener minst. Og les hva jeg skriver, den trekkes ned av masse folk med håpløse jobber,Synes du virkelig folk som jobber på Rema har håpløse jobber? Hvor på skalaen setter du idiotien din? Jeg kan fortelle deg at den når toppen... Rengjørere, butikkmedarbeidere, bussjåfører, hvilke enn yrker du finner håpløse - vi TRENGER dem for å ha det samfunnet vi har. Uten dem, ville samfunnet rast sammen, mer eller mindre. 2
ajarRun Skrevet 6. desember 2015 #30 Skrevet 6. desember 2015 Synes du virkelig folk som jobber på Rema har håpløse jobber? Hvor på skalaen setter du idiotien din? Jeg kan fortelle deg at den når toppen... Rengjørere, butikkmedarbeidere, bussjåfører, hvilke enn yrker du finner håpløse - vi TRENGER dem for å ha det samfunnet vi har. Uten dem, ville samfunnet rast sammen, mer eller mindre. De trenger ikke å godta luselønn. Bussjåfør er en respektabel jobb, har faktisk tenkt meg å kjøre litt buss. Lønnen er grei og de har ok vilkår. Dog kunne samfunnet der jeg bor klart seg fint uten buss, flybussen er ganske nyttig da, men man kan jo bare parkere bilen på flyplassen.Håper butikkene snart blir erstattet av netthandel, vil mye heller få varer levert på døren som når jeg bestiller pizza. Dersom alle gikk over til det hadde det funket så utrolig mye bedre.
MapleSirup Skrevet 6. desember 2015 #31 Skrevet 6. desember 2015 Jeg er både enig og uenig med deg i det å sette barn til verden når man ikke har en stabil inntekt. Som jeg har skrevet tidligere så var jeg ikke akkurat millionær eller ferdigutdannet når jeg ble mor, men har holdt sammen med barnefar og barnet har ALDRI manglet noe. Vi har aldri vært fattige heller.Men nå i 2016 når jeg blir ferdigutdannet så vil inntekten vår bli på nærmere 1 million. Ikke dårlig det til tross for å ha blitt mor tidlig og ikke ha alt på stell. Det handler om hva man gjør det til, og hvor langt man er villig til å strekke seg for å få det til.Dessuten så kan ikke TS ta abort nå, hun har et barn. Så å si at du ikke unner noen å leve sånn er jo litt for sent. Selv om du skriver det på kvinneguiden så sitter det en sårbar kvinne og leser svaret ditt, hvordan tror du hun føler det når du sier at du ikke syntes det er greit og at du ikke unner noen å leve sånn? Det var jo ikke det Ts spurte om. Kjøreskolelærere kan tjene ganske fett, faktisk.Jeg vet det fordi min far jobbet med det tidligere, og nå har han startet opp flere kjøreskoler. Det er mye jobb til tider og kan være litt ensformig, men om du ønsker å tjene bra så har du muligheten til det med et sånt yrke. Bare å starte for seg selv, så hold den ekle holdningen din for deg selv.Jeg vet de kan tjene godt. Jeg svarer bare på tiltale! Har du opplevd AR?? Set du ikke hvordan han trakasserer alle? Han fortjener motstand.
melatonin Skrevet 6. desember 2015 #32 Skrevet 6. desember 2015 De trenger ikke å godta luselønn. Bussjåfør er en respektabel jobb, har faktisk tenkt meg å kjøre litt buss. Lønnen er grei og de har ok vilkår. Dog kunne samfunnet der jeg bor klart seg fint uten buss, flybussen er ganske nyttig da, men man kan jo bare parkere bilen på flyplassen.Håper butikkene snart blir erstattet av netthandel, vil mye heller få varer levert på døren som når jeg bestiller pizza. Dersom alle gikk over til det hadde det funket så utrolig mye bedre.Det er jo fortsatt noen som må levere disse varene hvis det blir netthandling. Hvis det er så vanskelig å dra på butikken så finnes det alternativer som Adams Matkasse osv.Og nå begynner vel denne tråden her å fokusere meg og mer på denne "brukeren" her, skal vi ignorere og heller fokusere på ts? 1
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2015 #33 Skrevet 7. desember 2015 Hei Dette er veldig vanskelig for meg, og jeg har aldri lagt ord på d før... Men jeg trives altså ikke hjemme i min egen leilighet.Jeg bor sammen med samboer og dattra vår på snart 7 mnd. Jeg elsker henne over alt på jord og vil selvfølgelig at familien skal holde sammen. men vi har ikke råd til å bo noen annen plass. tjener til sammen 23 000 i måneden ca... bf har nesten like mye gjeld som d vi har lov til å ta opp i lån! vi har ingen lagringsplass, og d er derfor fullt over alt, jeg får ikke ro i kroppen. Bf er altså ingen sammarbeidspartner. han gjør ikke husarbeid eller har noen spesiell ansvar for dattera vår, har aldri fulgt med på mattider eller tatt bæsjebleier, men han er en kjempe bra lekekompis. og vi er veldig glad i han. han har også asbergers, noe som da innebærer at han skal ha d slik han vil, jeg har ikke plass til familieilder på veggen og viss jeg rydder og flytter på noe blir d helt feil for han.Vi holder på å pusse opp, men d ble stopp fordi folk ikke har tid. har fått beskjed om at d blir et års pause. og selv om vi pusser opp litt blir d jo ikke større plass................Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: d7ca1...43cDet virker som om du tenker på brudd med barnefar?Men hva skal du og barnet leve av hvis du ikke har arbeid? Du bør jo bruke denne tiden frem til barnet blir noen måneder eldre til å skaffe deg arbeid som kan forsørge deg og barnet- Slik det er nå er det samboeren din som drar hele det økonomiske hos dere. Jeg tror dere vil få det bedre sammen hvis dere begge jobber. Bedre økonomi er ofte et mye bedre utgangspunkt.Han bør selvfølgelig hjelpe til hjemme, og han bør ta ansvar for datteren sin. Men siden han arbeider og du går hjemme med datteren deres, så faller nok det meste naturlig på deg. Anonymkode: 75d8e...3d8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå