AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #1 Skrevet 6. desember 2015 Hei Dette er veldig vanskelig for meg, og jeg har aldri lagt ord på d før... Men jeg trives altså ikke hjemme i min egen leilighet.Jeg bor sammen med samboer og dattra vår på snart 7 mnd. Jeg elsker henne over alt på jord og vil selvfølgelig at familien skal holde sammen. men vi har ikke råd til å bo noen annen plass. tjener til sammen 23 000 i måneden ca... bf har nesten like mye gjeld som d vi har lov til å ta opp i lån! vi har ingen lagringsplass, og d er derfor fullt over alt, jeg får ikke ro i kroppen. Bf er altså ingen sammarbeidspartner. han gjør ikke husarbeid eller har noen spesiell ansvar for dattera vår, har aldri fulgt med på mattider eller tatt bæsjebleier, men han er en kjempe bra lekekompis. og vi er veldig glad i han. han har også asbergers, noe som da innebærer at han skal ha d slik han vil, jeg har ikke plass til familieilder på veggen og viss jeg rydder og flytter på noe blir d helt feil for han.Vi holder på å pusse opp, men d ble stopp fordi folk ikke har tid. har fått beskjed om at d blir et års pause. og selv om vi pusser opp litt blir d jo ikke større plass................Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: d7ca1...43c
ajarRun Skrevet 6. desember 2015 #2 Skrevet 6. desember 2015 Dere tjener 23 000 til sammen? Tjener man ikke 24 000 som barnehavetante uten utdanning? Hva jobber typen din med da?Jeg ville funnet meg ny type, og ny jobb hvis jeg var deg. Beklager å si det men typen din høres ut som en hestkuk, når man ikke klarer å forsørge familien er det et privelegie man ikke kan ta seg. 3
Gjest Blomsterert Skrevet 6. desember 2015 #3 Skrevet 6. desember 2015 Det ser ut som om du har to barn,en baby og en voksen.En familiefar skal være mer enn en lekekompis liksom.Asberger eller ei!Så,enten får du leve i det kaoset,søke om familieveiledning eller flytte.Det er de valgene du har.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #4 Skrevet 6. desember 2015 Men hvorfor tjener dere så lite til sammen da? Er det bare han som drar lasset økonomisk? Anonymkode: 75d8e...3d8 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #5 Skrevet 6. desember 2015 Dere tjener 23 000 til sammen? Tjener man ikke 24 000 som barnehavetante uten utdanning? Hva jobber typen din med da?Jeg ville funnet meg ny type, og ny jobb hvis jeg var deg. Beklager å si det men typen din høres ut som en hestkuk, når man ikke klarer å forsørge familien er det et privelegie man ikke kan ta seg.Og dama behøver ikke bidra hun da eller?I dag holder det nesten ikke med en inntekt, og begge må bidra. Anonymkode: 75d8e...3d8
heidifrøkna Skrevet 6. desember 2015 #6 Skrevet 6. desember 2015 Det eneste gode rådet jeg kan gi dere er å finne en ny jobb, eller begynne på en utdanning.Er det sånn at du ble gravid uten jobb og er i mammaperm og kun fikk engangsstøtte? For isåfall så snur jo det når du begynner å jobbe. For ellers kan jeg ikke skjønner hvordan deres inntekt tilsammen kun er på 23k/mnd.. Hvis det ikke er saken så anbefaler jeg dere å få snudd dette på en måte. Dere har rett og slett for lite penger. Spesielt om han har gjeld i tillegg. Når jeg og bf fikk barn så hadde vi rundt 35k /mnd og jeg trodde DET var for lite. Hvis dere begge begynner på en utdanning så får dere vel mer i lån/stipend enn dere har nå? Eller så kan dere vel finne en annen jobb? Hvis problemet er at dere bor på et sted hvor dere ikke finner noen annen jobb så bør dere flytte.Siden dere pusser opp, betyr det at dere eier en leilighet? Hvis ja, kan det være en ide å selge leiligheten for betale gjeld og finne en ny leilighet, evt leie for en periode, slik at dere får spart opp litt mer? Flytte til et sted hvor dere kan finne en bedre jobb? 2
ajarRun Skrevet 6. desember 2015 #7 Skrevet 6. desember 2015 Og dama behøver ikke bidra hun da eller?I dag holder det nesten ikke med en inntekt, og begge må bidra.Anonymkode: 75d8e...3d8Hvis de overlever på 23 000 utbetalt i måneden, så er det jo ikke en halv inntekt engang, så da hadde hun klart seg fint på en inntekt. Men jeg foreslår også at hun bytter jobb.
MapleSirup Skrevet 6. desember 2015 #8 Skrevet 6. desember 2015 Hvis de overlever på 23 000 utbetalt i måneden, så er det jo ikke en halv inntekt engang, så da hadde hun klart seg fint på en inntekt. Men jeg foreslår også at hun bytter jobb.Tull. Lønnsgjennomsnittet i landet sier noe annet. Det der er bare (nok en gang) et usaklig og kvalmt utspill. 2
ajarRun Skrevet 6. desember 2015 #9 Skrevet 6. desember 2015 Tull. Lønnsgjennomsnittet i landet sier noe annet. Det der er bare (nok en gang) et usaklig og kvalmt utspill.Gjennomsnittslønnen er jo trukket ned med mase late folk som jobber 40% på Rema og røyker hasj hele resten av tiden.
heidifrøkna Skrevet 6. desember 2015 #10 Skrevet 6. desember 2015 Gjennomsnittslønnen er jo trukket ned med mase late folk som jobber 40% på Rema og røyker hasj hele resten av tiden. Ikke for å kverulere men på andre siden er det en god del som jobber over 100% og tjener drøye summer 1
MapleSirup Skrevet 6. desember 2015 #11 Skrevet 6. desember 2015 Gjennomsnittslønnen er jo trukket ned med mase late folk som jobber 40% på Rema og røyker hasj hele resten av tiden. Nei. Gjennomsnittslønn er gjennomsnittslønn.
ajarRun Skrevet 6. desember 2015 #12 Skrevet 6. desember 2015 Nei. Gjennomsnittslønn er gjennomsnittslønn.De ekskluderer de som tjener mest men ikke de som tjener minst. Og les hva jeg skriver, den trekkes ned av masse folk med håpløse jobber,
MapleSirup Skrevet 6. desember 2015 #13 Skrevet 6. desember 2015 Heltidsekvivalent.https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/statistikker/lonnansatt/aar/2015-03-20
MapleSirup Skrevet 6. desember 2015 #14 Skrevet 6. desember 2015 De ekskluderer de som tjener mest men ikke de som tjener minst. Og les hva jeg skriver, den trekkes ned av masse folk med håpløse jobber,Les selv, over.
MapleSirup Skrevet 6. desember 2015 #15 Skrevet 6. desember 2015 PS: Det finnes ikke håpløse jobber, gjør det vel det??Det er vel ikke slik at kjøreskolelærere regnes som toppsjiktet akkurat, uten å si noe vondt om det heller...Men jeg ville ikke kritisert folk på Rema! 1
ajarRun Skrevet 6. desember 2015 #16 Skrevet 6. desember 2015 Les selv, over.Så gjennomsnittslønnen er 43 000? Og jeg hevdet 23 000 var halvparten. Da tok jeg jo ikke så veldig feil.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #17 Skrevet 6. desember 2015 Tipper det er etter skatt Og da er det mer enn jeg har med tre års høgskoleutdanning (etter skatt) Anonymkode: dd63b...3b2
MapleSirup Skrevet 6. desember 2015 #18 Skrevet 6. desember 2015 Så gjennomsnittslønnen er 43 000? Og jeg hevdet 23 000 var halvparten. Da tok jeg jo ikke så veldig feil.Tull. Du bare tilpasser det ditt utsagn.Kvinner I STATEN (handelsnæring og servicenæring ligger langt lavere.) Har en gj.snittslønn på ca 39000. Etters skatt altså utbetalt ca 25000. Det er ganske langt unna ditt tall.Du er så slitsom.
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #19 Skrevet 6. desember 2015 Tull. Du bare tilpasser det ditt utsagn.Kvinner I STATEN (handelsnæring og servicenæring ligger langt lavere.) Har en gj.snittslønn på ca 39000. Etters skatt altså utbetalt ca 25000. Det er ganske langt unna ditt tall.Du er så slitsom.Han er godt under gjennomsnittet intelligent, meget kverrulerende og kunnskapløs.Bruk søndagen på noe bedre!Du har selvsagt rett i det du sier Anonymkode: 713cf...075 3
ajarRun Skrevet 6. desember 2015 #20 Skrevet 6. desember 2015 Tull. Du bare tilpasser det ditt utsagn.Kvinner I STATEN (handelsnæring og servicenæring ligger langt lavere.) Har en gj.snittslønn på ca 39000. Etters skatt altså utbetalt ca 25000. Det er ganske langt unna ditt tall.Du er så slitsom.Hvorfor velger kvinner å ta yrker som er så dårlig betalt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå