AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #1 Skrevet 6. desember 2015 Var litt usikker om jeg skulle poste denne på juleforumet eller her. Jeg velger her, fordi det er her jeg finner andre katte-eiere. Jeg er "super-julete", og vanligvis pynter vi leiligheten veldig mye. Stort juletre, nisser og kuler og lyslenker overalt. Og koser oss med masse levende lys, nisser, julepynt. Mye julepynt. Vi elsker julen! I år har vi fått et uventet - og uplanlagt - nytt familiemedlem. En liten, hjelpesløs kattunge som var nær ved å dø, og som vi tok inn. Vi er kjempeglad i henne, og vi har andre katter i huset som har tatt henne forholdsvis vel imot. Selv med katter i hus, er vi vant med en veldig julepyntet leilighet. De andre kattene bryr seg ikke, hverken om juletreet, juletrepynten eller resten av stæsjet. Kattungen vi fant er nå 7 måneder, og helt "hyper". Vi vet at dette er en fase vi må igjennom, og at katten sannsynligvis blir mer rolig etterhvert.Vi kan ikke ha noe som helst stående fremme. Alt på bordet/bordene rives ned. Alt er leketøy. Så hva gjør vi med julen? Kjenner jeg blir litt trist hvis jeg må "avlyse" julen vår. Men samtidig; et juletre med denne lille frøkna anser jeg som umulig. Juletreet får vel ca. levealder på 0,5 minutter før frøkna har kastet seg over det. Og stuebordet, som vanligvis er pyntet og har masse skåler med nøtter, godteri, mandariner kan jeg vel bare glemme. Litt av stearinlys-problemet har vi løst. Vært på Ikea og kjøpt masse lyslykter, slik at stearinlysene står forholdvis trygt for en nysgjerrig, lekelysten pus. Men resten? Noen tips til "katte-sikker" julepynting til en familie som er over normalt julepyntegærne? Anonymkode: 3516a...a25
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2015 #2 Skrevet 6. desember 2015 Jeg ville bare prøvd å sette fram juletreet og sett hva som skjer vi har to kattunger som river ned og klatrer i alt de ser, men juletreet har de faktisk ikke vært interessert i Anonymkode: a9995...b62
Mis(s)Understood Skrevet 6. desember 2015 #3 Skrevet 6. desember 2015 Å hildrande du ! Dette skal bli gøy Men, seriøst: De kattene dere allerede deler hus med, de har jo også vært halvvoksne kattunger fulle av utforskertrang og selvtillit høyere enn himmelen. Type: "Kan'ke jeg fiske ned den glassfuglen som sitter øverst i treet? Hva tar'u meg for a?"Gjør slik dere den gang gjorde.Treets nederste kuler bør være laget av plast, de blir nok plukket ned ganske fort.Store nisser bør gå greit, men småtasser kan du vinke farvel til dersom du setter dem frem tror jeg. For mye hengende pynt i år er nok ikke spesielt smart med mindre du ønsker å bytte noe av den.Det er snakk om en jul hvor ikke hele Åsgårdsreia rir inn med all pynt på slep Lykke til, - og vær klar til å ta bilder.
Leo Skrevet 6. desember 2015 #4 Skrevet 6. desember 2015 Her har valper og kattunger avløst hverandre og nå er juletradisjonene tilpasset det selv om ingen er små lenger. Jeg har rett og slett hengt et knippe trollhasselgrener i taket og de er pyntet etter alle kunstens regler med stjerne og det hele. Giftige planter som amaryllis og julestjerner setter jeg høyt og utilgjengelig. Lavere i terrenget plasserer jeg ting som tåler en støyt og ikke er farlige. F.eks. roser i en metallvase etc.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2015 #5 Skrevet 11. desember 2015 Kjøp en leke så den har noe å drive med, mange eiere glemmer å underholde kjæledyrene sine og det fører til at de gnager og ødelegger ting pga de kjeder seg. De trenger også hjernetrim. Anonymkode: 08d2c...bad
nattsvermer Skrevet 11. desember 2015 #6 Skrevet 11. desember 2015 Hjemme hos oss ble juletreet bundet fast i taket da vi hadde kattunge Og de nederste greinene er det ikke noe vits i å pynte. 2
Tabris Skrevet 11. desember 2015 #7 Skrevet 11. desember 2015 Jeg er så skuffet over at våre to katter aldri har vist noe særlig interesse for juletre og pynten.
Kjetil E Skrevet 14. desember 2015 #8 Skrevet 14. desember 2015 Jeg er så skuffet over at våre to katter aldri har vist noe særlig interesse for juletre og pynten. Kanskje TS kan låne deg kattungen i jula. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå