Gå til innhold

Storbyer som overraskelse - hvor?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å kjøpe storbytur (langweekend) som bursdagsgave til mannen min. Det jeg står fast på er hvor turen skal gå. Vurderer byer som Riga, Krakow, Dublin, Berlin osv. Helst relativt rimelig! Vi har vært i København, Paris og London før, så det er ikke aktuelt. Må være et sted med god mat og øl, helst litt å se/gjøre. Noen som har tips? 

Anonymkode: 0f339...450

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det handler vel litt om hva slags storbyer dere liker. Hva liker dere å se på/gjøre? Ønsker dere å besøke typiske turistattraksjoner eller vil dere oppleve byen som en beboer? God mat og øl finnes overalt, og de byene du oppnevner har ganske lik matkultur som Norge (særlig østblokklandene). 

Hva med Dublin? Her kan dere eksempelvis besøke Guinessbryggeriet. Dette er rimelig populært. 

Anonymkode: cf6b3...0c4

Skrevet

Budapest. Billig mat og øl. Litt forskjellig å gjøre. Elvecruise, nattbad, utebad i varme kilder, flott arkitektur, Törley champagne fabrikk, stort julemarked nå i desember, Dreher ølbryggeri. Mye gode restauranter, alt fra dyre biffrestauranter til små brune pub'er som serverer lokal mat til en billig penge. 

45min tog til Szentendre, som en en flott liten by, koselig handlegate og flott marsipanmuseum. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...