Gå til innhold

Tvangstanker


styggenpåryggen

Anbefalte innlegg

Hei! Jente 21 år her. Jeg har slitt en god del med veldig lav selvfølelse og det å ha troa på meg selv over lengre tid (i mange år).. det har da da ført med seg mye rare tanker som kommer i forskjellige situasjoner om at jeg ikke er bra nok og at jeg må ''være sånn og sånn'' for å passe inn. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette, men skal prøve så godt jeg kan... 

Spesielt i situasjoner hvor jeg føler at jeg må bevise noe som f.eks i jobbsituasjon føler jeg at jeg ikke tror på meg selv. Tenker at jeg ikke duger til det jeg skal og får da en trang til å være ''overblid'' på de rundt meg og late som at alt er bra. Går rundt med et påklistret smil om munnen når jeg innvendig holder på å bryte sammen psykisk og egentlig bare er dritt lei alt fordi jeg ikke føler at jeg er noe motivert. 

Jeg har selv tenkt at vanskelige opplevelser både fra barndommen og opp igjennom livet mitt kan være en stor faktor til at jeg har det slik og har blitt ett veldig usikkert menneske. Fra 2 klasse til 8 klasse snakket jeg ikke på skolen i det heletatt fordi jeg ble mobbet for dialekten min. Dette preget meg veldig som person ved at jeg aldri fikk være meg selv for andre og siden det pågikk over lenge tid. Senere i livet fikk jeg tatt igjen det ved å bytte skole og miljø, noe som hjalp veldig og det gikk liksom litt i ''glemmeboka''. Livet har jo sine ups and downs og det er jeg jo klar over men har vært igjennom mange harde perioder med angst og depresjoner i tillegg.

 

Lurer bare på om det er noen som kan gi meg noen tips til hva jeg kan gjøre for å overvinne dette fæle mønsteret? Eventuelt hva er det egentlig som er galt med meg? Er dette normalt? Flere som har hatt det sånn eller opplevd noe lignende?

 

Hilsen en fortvilet jente med veldig lav selvfølelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Gjest cheshirecat

Jøss, ingen svar..? Jeg skal forsøke da.. Tror det er veldig vanlig i den alderen du er i å oppleve det sånn. Hva med degselv er det du føler deg usikker på? Er det indre eller ytre faktorer ? Hvilken type jobb har du? Hvordan fungerer du ellers sosialt sett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...