2shy Skrevet 6. desember 2015 Forfatter #21 Del Skrevet 6. desember 2015 Ingen tvil om at litt hyppigere oljeskift er bra for holdbarheten på turboen, samt unngå for mye småkjøring. Jeg kjenner ikke serviceintervallene på Volvo, men ville byttet minimum en gang i året eller hver 20 000 km. Passat og V50 er vel relativt jevngode er mitt inntrykk. Passat er som biler flest - noen har skrekkhistorier mens mange har problemfritt bilhold i årevis. Passat sin største svakhet er nok DSG-kassen, men det er jo ikke et problem for deg. Jeg aner heller ikke hva slags intervaller v50 har, men skjønner at jeg bør ta ekstra skift imellom intervallene. Blir jo mye småkjøring, men jeg har 1 gang i uka hvor bilen får blåst litt fra seg på motorvei i halvitme-time. Holder det?Jeg tenkte mer i forhold til driftskostnader; drivstoff og kostnader for deler. Er det galskap å ta lån over 7 år? Er isåfall det jeg må gjøre hvis jeg skal bytte til v50. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aule Skrevet 6. desember 2015 #22 Del Skrevet 6. desember 2015 Det funker nok bra. Vet om dieselbiler som kun har gått på ekstrem småkjøring i årevis, så slikt er ikke skrevet i stein. Jeg har hatt flere til dels høye billån, men har fått nok av det for en stund. Jeg mistenker at Passat vil være litt dyrere i drift over tid ifht V50. VW tar seg godt betalt for service og deler har jeg inntrykk av. Hadde jeg vært deg ville jeg forsøkt å unngå lån (stressmoment) og evt kjøpe en eldre, billigere V50?.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2shy Skrevet 6. desember 2015 Forfatter #23 Del Skrevet 6. desember 2015 Det funker nok bra. Vet om dieselbiler som kun har gått på ekstrem småkjøring i årevis, så slikt er ikke skrevet i stein. Jeg har hatt flere til dels høye billån, men har fått nok av det for en stund. Jeg mistenker at Passat vil være litt dyrere i drift over tid ifht V50. VW tar seg godt betalt for service og deler har jeg inntrykk av. Hadde jeg vært deg ville jeg forsøkt å unngå lån (stressmoment) og evt kjøpe en eldre, billigere V50?..Jeg unngår ikke lån slik ting er nå. Jeg har som sagt allerede kjøpt Passaten, så enten må jeg beholde den, eller bytte den inn i den volvoen jeg nevner i tråden her, innenfor byttefristen. Volvoen er 40 000 kr dyrere enn Passaten, men til gjengjeld nyere og kortere km. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå