Gå til innhold

Turnus - okei eller bare nei?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Turnus trenger ikke være ett helvete, men her er min turnus for forrige uke; natt til lørdag, natt til søndag, dagvakt mandag, seinvakt tirsdag, natt til torsdag, dagvakt fredag. Det er ikke bra for hverken helse eller sosialt liv å snu døgnet fire ganger på en uke, og dette er ikke en spesielt uvanlig uke i min verden. Stor forskjell på todelt og tredelt turnus forresten, og på rotasjonarbeid som nevnt over og turnus.  Det er ikke uten grunn at turnus har mange helsefarer, og at folk sier det er tøft. 

Anonymkode: 82f98...60f

  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ting med å jobbe 100% i turnus med røde dager og helger er at du uhyre sjelden har mer enn 2 dager fri etter hverandre. Da har du flaks om du får fri en rød fredag eller mandag til den helgen du har fri, ikke alle arbeidsgivere tenker over dette når de lager helligdagsturnuser.

Og når jeg jobber helg så har jeg fri torsdag før helgen og tirsdag etter helgen, altså ikke to sammenhengende dager og det merkes godt. 

Har en kamerat som jobber skift, uker med dag-natt-kveld, helt klart tøft og han har utslitt etter nattuka. 

Anonymkode: a031e...c3d

  • Liker 1
Skrevet

De fungerte ikke for meg. Jeg fikk ikke nok søvn når jeg hadde kveldsvakt etterfulgt av dagvakt. Et par nattevakter innimellom der frarøvet meg søvn flere netter på rad. Jeg ble utslitt av det og selvsagt ekstremt trøtt på jobb. 

Anonymkode: f19c8...7f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...