Gå til innhold

Gråte uten tårer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dette høres sikkert ut som noe stort tøys, men for meg er det til tider et reelt problem.

For enkelte av oss mennesker slik at vi føler det er godt å gråte litt av og til når noe er vondt.  Det føles rensende på en måte, men det kan jeg ikke lenger.  For meg gjør det bare vondt!

Jeg har nesten ingen tåreproduksjon, og da sier det seg selv at det å gråte er nesten en umulighet.  Øynene mine kan bli våte når jeg virkelig føler for å gråte, men ingen tårer.

Anonymkode: 2ee5f...fce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Postet før jeg ble ferdig.

Det som skjer når jeg føler for å gråte, er at det gjør vondt i øynene mine.  Det svir og brenner.

Er det noen som vet hva som skjer, og hvorfor det gjør så vondt?

Har øynene på en måte forberedt seg på mye fukt, og når det ikke kommer likevel, blir det tørt og smertefullt?

Skrevet

Det får meg til å tenke på en episode av Dr House i sin tid, der han til slutt stilte diagnosen på pasienten fordi hun gråt uten tårer. Pasienten hadde Sjøgrens syndrom, som er en autoimmun sykdom, en slags kronisk betennelse i kroppen. Vanlig at tårekanaler og spyttkjertler rammes, Nå hadde du hatt flere symptomer om du hadde hatt denne lidelsen her, altså, men poenget mitt er: hvis du plutselig ikke lenger har en tåreproduksjon og sliter med tørre øyne, så bør du kanskje få det sjekket ut hos lege? Høres ut i innlegget ditt som at dette er noe som har skjedd nylig? Kanskje du bør begynne med øyedråper også? Hørtes jo ikke noe særlig godt ut..

Skrevet

Aner ikke hva som skjer eller hvorfor det blir sånn på deg, men sliter med å få tårer selv. Kan hikste og gråte men tårene kommer ikke. Kjipt for mange tror jeg faker da.

Anonymkode: ed1d2...1f0

Skrevet

Det får meg til å tenke på en episode av Dr House i sin tid, der han til slutt stilte diagnosen på pasienten fordi hun gråt uten tårer. Pasienten hadde Sjøgrens syndrom, som er en autoimmun sykdom, en slags kronisk betennelse i kroppen. Vanlig at tårekanaler og spyttkjertler rammes, Nå hadde du hatt flere symptomer om du hadde hatt denne lidelsen her, altså, men poenget mitt er: hvis du plutselig ikke lenger har en tåreproduksjon og sliter med tørre øyne, så bør du kanskje få det sjekket ut hos lege? Høres ut i innlegget ditt som at dette er noe som har skjedd nylig? Kanskje du bør begynne med øyedråper også? Hørtes jo ikke noe særlig godt ut..

Det er konstatert hos øyelege at jeg ikke produserer/produserer minimalt med tårevæske, og får kunstig tårevæske på blå resept, men jeg vet ikke hvorfor det er slik.  Sjøgrens var et godt forslag, for når jeg leser om det, har jeg en del andre ting som kan stemme overens med den diagnosen.

Aner ikke hva som skjer eller hvorfor det blir sånn på deg, men sliter med å få tårer selv. Kan hikste og gråte men tårene kommer ikke. Kjipt for mange tror jeg faker da.

Anonymkode: ed1d2...1f0

Blir øynene dine også skikkelige vonde og såre når du gråter uten tårer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...