Gå til innhold

Bind eller tampong?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Synes selv at bind er så utrolig ubehagelig. Med tamponger merker jeg ikke at jeg blør engang. Har alltid lurt på hvorfor noen bruker bind til vanlig?

Hva foretrekker du og hvorfor?

Anonymkode: 059cf...632

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tampong. Blir paranoid av bind. Kjenner jo at blodklumper renner ut, føles som jeg hele tiden skal lekke. Sorry detalj :fnise:

Føles som man går i en våt bleie med bind.

• Liker 3
Skrevet

tampong. Blir paranoid av bind. Kjenner jo at blodklumper renner ut, føles som jeg hele tiden skal lekke. Sorry detalj :fnise:

Føles som man går i en våt bleie med bind.

Ja nettopp! Akkurat sånn jeg opplever det også, haha!

Derfor har det alltid vært et mysterium for meg hvorfor noen bruker det..

Anonymkode: 059cf...632

Skrevet

Nå har jeg ikke hatt mensen på noen år, men velger helt klart bind. Uansett hvordan jeg dytter, vrir og vender på tampongen, så merker jeg godt at den er der. Bind gjør ikke akkurat mensen til en drøm de heller, men da er i alle fall ubehaget på utsiden av kroppen - vondt nok inni fra før av :P

• Liker 4
Skrevet

Tampong er førstevalget, men blir truseinnlegg/bind jeg man blør lite, da er det rett og slett ubehagelig med tampong. 

• Liker 1
Skrevet

Tampong er definitivt å foretrekke i starten, så blir det innlegg helt på slutten. Føles mer hygienisk på den måten, og jeg merker ingenting til tampongen. Bind, derimot...! Ja, som en bleie som det sies over her;)

Skrevet

Jeg bruker menskopp og tøybind, før dette brukte jeg vanlige bind. Tamponger har jeg aldri likt, synes de er ubehagelige å bruke og jeg klarer aldri å stole 100% på de.

• Liker 2
Skrevet

Tampong føles litt ubehagelig når man blør lite. 

Anonymkode: ec950...3f0

• Liker 1
Skrevet

Tampong. Bind er ekkelt! D:

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker bind fordi jeg blør mye og tampong blir full på no time og lekker. Blir bare gris. Jeg brukte tampong da jeg var yngre, f.eks under trening, men følte da at jeg ble sår og fikk tørre slimhinner om jeg brukte det ofte. Derfor sverger jeg til bind, og dessverre har blødningen blitt verre med årene, så det har blitt umulig å bruke tampong. 

Anonymkode: 78b21...e72

• Liker 1
Gjest bruker83924
Skrevet (endret)

Tampong. 1. For jeg syns det er ubehagelig med bind. 2. Lettere å trene med tampong. 3. Slipper følelsen av at det renner. 4. Bind er ikke anbefalt av gynekologen jeg bruker.

Et lite tips til dere som syns tampong er ubehagelig på slutten: På apoteget så selger de en intimgel for underlivet(ikke glidemiddel). Den kan man ta på toppen av tampongen før man fører den inn, funker kjempe bra :laugh:

Endret av ElizabethTaylor
manglet en bokstav.
Skrevet

Jeg må bruke begge deler, ellers søler jeg til klærne mine.

Anonymkode: d9602...4f6

• Liker 1
Skrevet

Bind. Brukte tamponger før men blør mye så måtte uansett bruke bind i tillegg. Men fikk bakteriell vaginose av tamponger så måtte slutte med det. Nå har jeg gjort veldig mye bekkenbunnsøvelser og klarer å holde mesteparten av blodet inne og 'tømmer' det i do. Syntes nemlig det var så ekkelt å kjenne blodet renne ut. Men det problemet har jeg ikke nå lenger.

Skrevet

Jeg bruker kun bind, fordi jeg synes tampong er meget ubehagelig. 

Anonymkode: 8019e...b69

• Liker 1
Skrevet

Tampong,bind er ekkelt.

Skrevet

Bind. Synes tampong er ubehagelig - bruker det kun om jeg absolutt må.

Anonymkode: fc201...827

• Liker 1
Skrevet

Helt klart bind, tampong er utrolig ubehagelig å gå med. Dere som syns bind kjennes ut som en våt bleie; dere bytter dem i så fall ikke ofte nok. Merker knapt nok at bindet er der en gang.

Anonymkode: 18152...cc9

• Liker 1
Skrevet

Tampong. Bruker truseinnlegg siste dagen da, for da kommer det nesten ingenting. 

• Liker 1
Skrevet

Brukte bare bind før, men da jeg gikk over til tampong angret jeg på at jeg ikke hadde gjort det før!  Fy søren så mye lettere og rensligere det føles med tampong!!! 😮😊

Anonymkode: 5d7d6...935

Skrevet

Tampong! Har sikkert ikke brukt bind på 2-3 år! Slutta med det når jeg blødde igjennom på skolen, og har så og si aldri blødd igjennom igjen. Bruker de rosa til OB.. Hater bind, er ukomfortabelt, når jeg blør såpass mye som jeg gjør kan jeg ikke gå i trusene jeg vil, for da er det rett igjennom :/ Så da blir det mye mindre styr med tampong :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...