Gå til innhold

Hva er et godt menneske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av tråden om egoisme.

Hva er et godt menneske?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Må man ikke først kunne definere godhet?

Og for den del, hva er et menneske?

Hva gjør oss til menneske?

Skrevet

Hva er dine definisjoner da?

Spent på å høre hvordan du definerer menneske

Skrevet

I ordboka står det...

menneske: menneske n2 (fra gfris manniska, menneska, jf norr manneskja og mennskr 'menneskelig', besl med mann)

godhet: 1 sympati, velvilje bli møtt med g- og vennlighet / ha, fatte g- for en være, bli glad i en

2 barmhjertighet Guds g- / vise g- mot noen .

Skrevet

La oss gå utfra de definisjonene. Hva er et godt menneske? Hvilke handlinger anser du som gode?

Gjest lilletroll
Skrevet

Et godt menneske er etter min mening et menneske som har godhet for andre og er uselvisk. Et menneske som gjør noe for et annet uten å forvente noe tilbake.

Skrevet
Et godt menneske er etter min mening et menneske som har godhet for andre og er uselvisk. Et menneske som gjør noe for et annet uten å forvente noe tilbake.

enig i denne her. Veldig bra sagt!

Gjest Anonymous
Skrevet
Hva er dine definisjoner da?  

Spent på å høre hvordan du definerer menneske

Det som er problemet er at jeg er for trøtt til å gjøre det, heldigvis har noen andre gjort det. :)

Hvilke handlinger anser du som gode?

Hvis man går ut fra de definisjoner som er nevnt ovenfor, så vil jo handlinger vi anser som gode samsvare med den gitte definisjon? Ikke sant?

:klø:

Åh, jeg tror jeg trenger en blund!

Gjest Valhalla
Skrevet

Et godt menneske er et hardt arbeidende menneske som ikke forventer at andre skal være ansvarlig for hans lykke. Det er et menneske som føler ansvar for seg selv og sine avkom og øvrige familie. Et godt menneske tenker selv og er ikke avhengig av andre sine bifall til disse meninger. Et godt menneske føler også ansvar for sitt nærområde folk og nasjon. Et godt menneske lyver ikke og er klar på hvor han står. Et godt menneske vil alltid være beredt til å forsvare det han holder kjært og har en stolthet.

Det er en del av hva jeg legger i et godt menneske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...