Gå til innhold

Ski til vogna

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har teste ski man fester på vognhjulene? Har det en hensikt? Eller er det like greit å trille i snøen med hjul?

Anonymkode: 8300a...f8c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I min barndom hadde naboen ski på vogna. De skiene som finnes i dag er vel videreutviklinger av tidligere versjoner. Men ski på vogn er noe herk der hvor det ikke er snø, skal du over en brøytekant eller kommer et sted det er strødd, så sliter du, veldig. Da er pulk trekking og gode sko bedre løsning. 

Anonymkode: a4068...712

Gjest Magnifiq
Skrevet

Så sant man ikke triller i skogen, i ulendt terreng kan jeg virkelig ikke se vitsen.

Skrevet

Forresten, så lurer jeg på en ting. Der er jo sånne regn/smussbeskyttere til å sette utenpå hjulene når du tar vogna inn for å beskytte gulvet. Disse er jo i glatt stoff lignende regntøy. Ville disse brukt utendørs gjøre vogna lettere å trille på snøføre? Sitter de godt nok på hjulene til at dette er en mulig løsning? 

Gjest Magnifiq
Skrevet

Forresten, så lurer jeg på en ting. Der er jo sånne regn/smussbeskyttere til å sette utenpå hjulene når du tar vogna inn for å beskytte gulvet. Disse er jo i glatt stoff lignende regntøy. Ville disse brukt utendørs gjøre vogna lettere å trille på snøføre? Sitter de godt nok på hjulene til at dette er en mulig løsning? 

de vil jo gjøre hjulene glattere, så man ikke får noe feste..

Skrevet

Det kan jeg aldri tenke meg, da den viktigste funksjonen utenom å beskytte gulv for  smuss, er at det skal være svært enkelt å ta av og på.

Anonymkode: a73f0...8f0

Skrevet

For øvrig ville jeg valgt å bære i sjal de dagene det er veldig mye løs snø/slush å forsere. Jeg blir svett bare ved tanken å skulle manøvrere vogn på slikt føre. 

Skrevet

Så sant man ikke triller i skogen, i ulendt terreng kan jeg virkelig ikke se vitsen.

her er veiene sjeldent måkt kl 07-09 på morgenen.. Bor på landet

Skrevet

For øvrig ville jeg valgt å bære i sjal de dagene det er veldig mye løs snø/slush å forsere. Jeg blir svett bare ved tanken å skulle manøvrere vogn på slikt føre. 

jada, men jeg får ikke plass til babyen i nyfødtinnlegget til bæreselen når hun harpå vinterdress. Dessuten er jeg redd for å falle. 

Skrevet

Bærejakke + brodder

Eller som man velger å gjøre mange steder der det ikke saltes og heller ikke strøs for mye: Sparkstøtting med "tremuffe" fylt med saueskinn til baby.

Skrevet

Bærejakke + brodder

Eller som man velger å gjøre mange steder der det ikke saltes og heller ikke strøs for mye: Sparkstøtting med "tremuffe" fylt med saueskinn til baby.

skjønte ikke helt hva det er? 

Skrevet

Hvis du har vogn med store, gode hjul så holder det i massevis.

Jeg synes det er så mange fjollete moderne, trange vogner som er designet for catwalken e.l. Ihvertfall ikke norske forhold

Skrevet

Hvis du har vogn med store, gode hjul så holder det i massevis.

Jeg synes det er så mange fjollete moderne, trange vogner som er designet for catwalken e.l. Ihvertfall ikke norske forhold

jeg har en Emmaljunga City cross og en Mountain Buggy (2015). 

Men når det er 50cm snø ute sliter t.o.m City crossen. Og jeg får ikke måkt pga babyen. 

Skrevet

Men når det er 50cm snø ute sliter t.o.m City crossen. Og jeg får ikke måkt pga babyen. 

Baby i sjal, evt mor måke når baby sover?

• Liker 1
Skrevet

Jeg gidder ikke Google hvilken vogn du har ;) I 50 cm snø kan man ikke kjøre bil heller. Da er det kun bena som gjelder

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...