Gå til innhold

Fag som privatist


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nødt til å ta en del fag fra vgs, noen jeg har hatt før, mens noen jeg ikke har på vitnemålet fra før. Er 21 år, så det er 2,5 år siden jeg gikk ut fra vgs, men ett av fagene jeg tenker å ha er det 4 år siden jeg hadde. 

Har tenkt å ta matematikk S1, S2, R1, naturfag og religion neste semester (våren 2016). Er dette mye å komme seg gjennom fra januar til mai? Har en deltidjobb der jeg har fire vakter i uka (ca. 24 timer), men ellers har jeg ingen andre "plikter" enn venner og familie, så jeg har jo ganske god tid til å lese og lære meg alt. 

Hva tror dere? Er en person som må ha ting inn med teskje, så lærer ikke sånn kjempefort… 

Anonymkode: 42587...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor tar du S1, S1 og R1? S1 + S2 tilsvarer R1 

Fordi jeg vil gjøre det sånn :) Skal ikke ta eksamen i S2, bare R1, men veilederen anbefalte at jeg går gjennom begge deler. Men vet du noe om det jeg lurte på? :) 

Anonymkode: 42587...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg vil gjøre det sånn :) Skal ikke ta eksamen i S2, bare R1, men veilederen anbefalte at jeg går gjennom begge deler. Men vet du noe om det jeg lurte på? :) 

Anonymkode: 42587...59b

Dersom du klarer deg greit i matte fra før av og setter av gjerne et par timer daglig til å gjøre oppgaver tror jeg nok at det vil gå helt fint :) Religion er et typisk puggefag der man må lese en del, men så lenge man er interessert så er ingenting umulig. Naturfag vil jeg tro at skal gå helt fint siden det tross alt kun er en slags repetisjon av ungdomsskolens naturfag + litt mer. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Jeg har hatt litt samme situasjon som deg, så du kan trøste deg med at du ikke er alene.

Det du skal gjennomføre er ikke umulig, men det krever MASSE selvdisiplin og struktur på hverdagen, samt lesingen din. Har du fast dager/vakter i uken, blir dette noe enklere å planlegge, slik at det ikke blir noen "overraskelser" eller endringer i uken. Hvis du må ha ting inn med teskje som du selv sier, ville jeg satt av 4, 6 eller 8 timer hver dag, avhengig av om du jobber eller ikke. Kan se for meg at de dagene du ikke jobber, får du gjort enda mer :) 

Det jeg har gjort er å sette faste timer hver dag og annenhver dag og timer i helgene, så kanskje du kunne prøvd deg på noe lignende? Sørg også for å få klarhet i pensum, hva du må kunne innen hvert fag og hvert emne, se på læringsmålene og gjør oppgavene, så skal du klare deg godt ;) 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er flink til å lese og disiplinert, går det helt fint. Både jeg og venninner har tatt opp over ti fag på ett semester, og fått strålende karakterer. Men man må jobbe for det! Må innrømme at det er ganske "tiltak" å sette seg ned med VGS-pensum på egenhånd noen ganger..

Anonymkode: 7fa57...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...