Gå til innhold

Ekskludert fra julebordet 2


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er en gjeng med jenter som de siste årene har hatt tradisjon med julebord sammen. Vi planla dato og alle kunne den datoen... Men så var det selve julebordet hvordan og hvor... Danskebåten ble nevnt, men da passet det ikke like bra for 3 av oss siden det innebar mer enn noen timer en kveld. Så ble det dansketur da, den datoen det passet for alle å være med på julebordet den kvelden,men da ble jobb 3 utelatt fordi det ble på båten..  Jeg mener at siden alle faktisk kunne samme dato så burde vi hatt det som vi pleier på restaurant eller hjemme hos en av oss. Vet ikke om jeg gidder å bli med neste år hvis det skal være på den måten. Jeg er for å inkludere alle sammen. Er det jeg som overdriver? 

Anonymkode: 2526c...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager skrivefeil, det skal stå jo, ikke jobb... 

Anonymkode: 2526c...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du overdriver ikke. Syns alle kunne blitt enige om et sted og tidspunkt som passet for alle sammen. De som velger julebord på danskebåten syns vel det er mer viktig enn å inkludere de tre andre.. Sånt liker jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du overdriver ikke. Syns alle kunne blitt enige om et sted og tidspunkt som passet for alle sammen. De som velger julebord på danskebåten syns vel det er mer viktig enn å inkludere de tre andre.. Sånt liker jeg ikke. 

takker for svar. Godt å høre andres synspunkt, og som er enig 👍 

Anonymkode: 2526c...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe de 3 ikke har sine beste venner i den vennegjengen.

jeg er en av de 3 da...  Og noen av de er jo noen av de beste jeg har ja... Og sånn er det også for de 2 andre. 

Hva mente du med det? 

Anonymkode: 2526c...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er en av de 3 da...  Og noen av de er jo noen av de beste jeg har ja... Og sånn er det også for de 2 andre. 

Hva mente du med det? 

Anonymkode: 2526c...949

For da tror jeg ikke vennskapet er gjensidig og det er jo rimelig trist.

Endret av Summers
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg dere 3 burde dra på restaurant å kose dere alene, ingen grunn til å deppe over de andre hvertfall.

Anonymkode: ed958...8d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da synes jeg dere 3 burde dra på restaurant å kose dere alene, ingen grunn til å deppe over de andre hvertfall.

Anonymkode: ed958...8d9

jeg depper ikke. Bare synes det prinsipielt var veldig dumt. Jeg "plukker " venner. Opplever jeg noe for ex sånt så trekker jeg meg unna og finner andre å bruke tiden min på. 

Anonymkode: 2526c...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi da tror jeg ikke vennskapet er gjensidig og det er jo rimelig trist.

jeg vet at en de er gjensidig for hun har vært der for meg når jeg har vært gjennom litt av hvert, og fulgt meg til sykehuset osv i spesielle tilfeller. For min del er det på en måte greit at de dro med båten, men på vegne av de 2 andre, og siden vi ble 3 som tilsammen ble ekskludert synes jeg det var dumt når datoen passet,men bare den kvelden og ikke over ett døgn osv. 

Anonymkode: 2526c...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan ikke være med på alt bestandig, og alle kan ikke ta hensyn til de som ikke kan til en hver tid. Uten at man eksluderer. Sånn er det når man er flere som planlegger ting sammen. Om mange har lyst til å dra et sted, hvorfor skal man alltid ta hensyn til de som ikke kan?

Fortsett vennskapet, og hold julebord neste år også.

Anonymkode: 23499...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan ikke være med på alt bestandig, og alle kan ikke ta hensyn til de som ikke kan til en hver tid. Uten at man eksluderer. Sånn er det når man er flere som planlegger ting sammen. Om mange har lyst til å dra et sted, hvorfor skal man alltid ta hensyn til de som ikke kan?

Fortsett vennskapet, og hold julebord neste år også.

Anonymkode: 23499...8e2

For meg så er det stor forskjell på å bestemme først at "den helgen så drar vi på tur med danskebåten, alle som kan og har lyst må si fra/melde seg på" enn å først lete etter en dato (og faktisk klare å finne en hvor alle kan) og så legge til ekstra premisser (som her å forlenge julebordet til langt ut på neste dag) som dermed eksludere noen som hadde lyst og mulighet til å være med på det som først var planlagt.

Jeg synes heller ikke det er grunn til å avslutte vennskapet, men jeg synes absolutt man kan bli enige om å gjøre planleggingen litt smidigere - slik at ingen sitter igjen å føler seg utenfor.

Anonymkode: b48e8...c48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan ikke være med på alt bestandig, og alle kan ikke ta hensyn til de som ikke kan til en hver tid. Uten at man eksluderer. Sånn er det når man er flere som planlegger ting sammen. Om mange har lyst til å dra et sted, hvorfor skal man alltid ta hensyn til de som ikke kan?

Fortsett vennskapet, og hold julebord neste år også.

Anonymkode: 23499...8e2

vi planla dato først. Den passet best for alle sammen. Bare at det passet ikke å dra på tur i tillegg. Har ikke tenkt å avslutte noen vennskap. Bare gidder ikke å være med på julebordene hvis det skal være på den måten. Det er forskjell på at hvis ikke alle kan samme dato liksom......  Men det er meg... 

Anonymkode: 2526c...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg så er det stor forskjell på å bestemme først at "den helgen så drar vi på tur med danskebåten, alle som kan og har lyst må si fra/melde seg på" enn å først lete etter en dato (og faktisk klare å finne en hvor alle kan) og så legge til ekstra premisser (som her å forlenge julebordet til langt ut på neste dag) som dermed eksludere noen som hadde lyst og mulighet til å være med på det som først var planlagt.

Jeg synes heller ikke det er grunn til å avslutte vennskapet, men jeg synes absolutt man kan bli enige om å gjøre planleggingen litt smidigere - slik at ingen sitter igjen å føler seg utenfor.

Anonymkode: b48e8...c48

ingen planer om å avslutte noen vennskap pga det. Bare trekker meg ut fra julebordene i fremtiden fordi jeg synes det var veldig sært opplegg. Alle sa ja til den spesielle datoen, og alle den passet best for. Og deretter introdusere forslaget om å ta det på båten når det ikke passet for oss 3. Takk for at du har forståelse for dette.  

Anonymkode: 2526c...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg depper ikke. Bare synes det prinsipielt var veldig dumt. Jeg "plukker " venner. Opplever jeg noe for ex sånt så trekker jeg meg unna og finner andre å bruke tiden min på. 

Anonymkode: 2526c...949

kunne jo selvfølgelig forstås som at jeg skal kutte dem ut. Men det var mer som generelt sett. Folk har såklart andre kvaliteter enn å være sammen på et julebord en gang i året :)

Anonymkode: 2526c...949

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...