Gå til innhold

Tannhygiene, tid

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor lang tid bruker du på tanntråd og tannpuss hver kveld? 

Anonymkode: 7a4e2...753

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til det er rent, det kan være forskjellig ut i fra hva jeg har spist og drukket. 

Anonymkode: d35f8...396

Skrevet

Et par minutter. Kanskje bare ett minutt om jeg har dårlig tid. Bruker ikke tanntråd da, kun pussing. 

(Og så pusser jeg fire-fem ganger om dagen og da ;) )

Anonymkode: b34c6...d70

Skrevet

Ca 5 min, med pussing, tanntråd og fluorskylling. 

Anonymkode: dcabb...7ad

• Liker 1
Skrevet

ca 1 minnutt noen ganger 2 på på pusse tenner. tanntråd ca en gang i mnd bare. er det vanlig å gjre HVER dag?

Anonymkode: 8b1bd...3cf

Skrevet

ca 1 minnutt noen ganger 2 på på pusse tenner. tanntråd ca en gang i mnd bare. er det vanlig å gjre HVER dag?

Anonymkode: 8b1bd...3cf

Man bør bruke det hver dag, for man får ikke vekk belegget mellom tennene og i tannkjøttet bare ved å pusse. Om man slurver med det, risikerer man hull mellom tennene, betent tannkjøtt (som kan føre til at tennene løsner), at tannkjøttet trekker seg oppover og blottlegger tannhalsene - og ikke minst dårlig ånde. Jeg ville aldri kysset en som innrømmet at han brukte tanntråd én gang i måneden. Husk også å pusse baksiden av tennene - noen tenker ikke på dette heller :)

Skrevet

Man bør bruke det hver dag, for man får ikke vekk belegget mellom tennene og i tannkjøttet bare ved å pusse. Om man slurver med det, risikerer man hull mellom tennene, betent tannkjøtt (som kan føre til at tennene løsner), at tannkjøttet trekker seg oppover og blottlegger tannhalsene - og ikke minst dårlig ånde. Jeg ville aldri kysset en som innrømmet at han brukte tanntråd én gang i måneden. Husk også å pusse baksiden av tennene - noen tenker ikke på dette heller :)

Og tunga!
Mye belegg samler seg helt bakerst på tungen.

Jeg pusser tennene 2-3 ganger dagen, men har også spesialtannkrem, som er resept på.
Også skyller jeg munnen..
Tanntråd bruker jeg også :)
Tar vel egentlig ikke tiden når jeg pusser, men bruker vel 5-6min + ca 1 min med skyllevann :)

• Liker 1
Skrevet

Til det er rent.. Bruker ikke tanntråd mellom alle tennene hver kveld. Har sånn ståltrådsak bak tennene etter å ha brukt regulering så bruker oftest slike gummi-tannpirkere med "børstetupp" på de tennene.

Pusser ofte også i løpet av dagen. Pusser mest tungen da. Syns det er så stygt med plakk på tungen, så her kommer tannbørsten frem hvis tungen ikke er rød nok.

Anonymkode: 420a3...4e8

• Liker 1
Skrevet

Og tunga!Mye belegg samler seg helt bakerst på tungen.

Jeg pusser tennene 2-3 ganger dagen, men har også spesialtannkrem, som er resept på.
Også skyller jeg munnen..
Tanntråd bruker jeg også :)
Tar vel egentlig ikke tiden når jeg pusser, men bruker vel 5-6min + ca 1 min med skyllevann :)

Helt rett, tunga også, og gjerne ganen :) Glemte å nevne det.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...