AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #1 Skrevet 3. desember 2015 Jeg googlet litt rundt, og kom blant annet over denne lille artikkelen: http://www.kk.no/livsstil/hvorfor-får-du-kviser-nå-21250Og jeg føler egentlig det passer hvordan ting er for meg nå. Jeg begynte på et årsstudium i fjor som var mye mer arbeid for meg enn bacheloren jeg hadde tatt (to helt forskjellige fagretninger). Jeg slet mer med å forstå stoffet, leste masse, og fikk for første gang på høyere studier skikkelig dårlig karakter. Jeg stresset masse. I tillegg trivdes jeg ikke i det hele tatt der jeg bodde. Etter noen uker var haken min helt opphovnet av kviser. Jeg hadde kanskje en eller to kviser her og der før det, men ikke noe å bry seg om. Plutselig så bare poppet de opp og det tok ikke slutt.Nå har jeg begynt å jobbe etter studier, 100% og jeg er superstresset!! Begynte å jobbe der etter sommeren så har jobbet der ca et halvt år nå. For kanskje snart 2 måneder siden fikk jeg en kvise på kinnet. Det var jo ikke så farlig... så kom det en til, og en til, og noen på det andre kinnet. Så kom det bare fler og fler. Nå ser det helt JÆVLIG ut!! Er det noen her som kanskje har opplevd å få kviser av stress også har det gått bedre når dere har fått stresset ned igjen? Eller kommer det her til å forbli kronisk tror dere? Det er nok sånn hormon-greier! Får de verste utbruddene av kviser rett før mensen.Det er så sjukt.. For jeg kan se på bilder fra i sommer der jeg hadde ganske ren og fin hud i forhold til nå. Det ødelegger hverdagen min. Har hørt at man kan gå på sånn medisin, roacuttane eller hva det heter? Men har hørt om sånne fæle bivirkninger som trøtthet, vondt i ledd og sånt og det ORKER jeg bare ikke. Jeg kommer jo bare til å bli enda mer stresset av det midt oppi en 100% jobb! I tillegg leste jeg at man måtte bruke prevensjon mens man går på den medisinen, og av ulike grunner går jeg ikke på prevensjon og har ikke tenkt å begynne på det heller.Jeg trenger litt råd her. Jeg hater å gå ut av døra hver morgen fordi jeg ser ut som et troll. Og folk spør jo hva som har skjedd med ansiktet mitt også. Anonymkode: 805b3...7a5
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #2 Skrevet 4. desember 2015 Jepp. Jeg har stort sett plettfri hud, kan leve usunt og spise hva som helst, uten at det er noe problem. Men om jeg stresser eller er nervøs for noe...DA popper de frem! Har egentlig ingen gode råd..dette er jo bare i perioder for meg, og da må jeg bare vente til det går over..ellers er jeg nok heldig med huden. Men en leirmaske ukentlig skader nok ikke! Anonymkode: 76291...b81
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #3 Skrevet 4. desember 2015 Jeg sliter også fryktelig med kviser pga stress. Ikke nok med det, de blir jo så store! Får regelrett byller i ansiktet. Jeg er på utkikk etter noe som kan roe det ned. Det som har hjulpet litt, det er babor renseprodukter. De har igså en hudkrem for stresset hud. Problemet er at det koster flesk. (For en som studerer hvertfall). Anonymkode: 8b51e...315
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå