AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #1 Skrevet 3. desember 2015 Hvis jeg avbestiller en time hos psykologen pga sykdom eller at noe kom i veien kan det gå over en måned før jeg hører noe fra henne igjen. Jeg ringer og avbestiller og sekretæren sier at hun (ikke sekretæren, psykologen) skal finne en ny time og ringe meg. Jeg venter og venter, men ingen tlf. Før jeg da til slutt ringer opp selv... Er dette normalt? Ikke privatpraktiserende. Når jeg er i behandling, har de "lov" til å la meg vente over en mnd på neste time? Hun er ikke spesielt opptatt heller får jeg inntrykk av, når jeg skal få ny time har hun alltid masse ledig.. (Kanskje alle de andre pasientene ikke gadd mer ) Anonymkode: 2bf70...63f
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #2 Skrevet 3. desember 2015 Hvor går du? Dps? Be om ny time når du avbestiller,så får du satt op time med en gang. De i resepsjonen skal ha oversikt over timene de også. Vet ber du om at psykologen ringer deg opp samme dag for å avtale ny time. Anonymkode: 66c6b...940 1
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 3. desember 2015 #3 Skrevet 3. desember 2015 (endret) . Endret 13. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #4 Skrevet 3. desember 2015 Hvor går du? Dps? Be om ny time når du avbestiller,så får du satt op time med en gang. De i resepsjonen skal ha oversikt over timene de også. Vet ber du om at psykologen ringer deg opp samme dag for å avtale ny time.Anonymkode: 66c6b...940jepp. Jeg ber om ny time. Men hvis jeg "ber om noe" er plutselig psykologen veeeldig opptatt, hmm Anonymkode: 2bf70...63f
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #5 Skrevet 3. desember 2015 Du kan be om å få timer satt opp. Altså jeg har nå timer planlagt frem til 1. Februar. Vi satt opp timer en gang i uken frem til da, også gjør vi det igjen når siste planlagte timen er over. Altså på slutten av timen før jeg går. det var lurt pleier å sette opp time før jeg går, ja. Tar jo ikke lange tda så merkelig at jeg liksom skal straffes fordi jeg ikke kan en gang. Blir nesten paranoid Anonymkode: 2bf70...63f
Sebrastriper Skrevet 3. desember 2015 #6 Skrevet 3. desember 2015 Rart... Når jeg avlyser timer på DPS ringer psykologen min meg bare et par dager etter, så setter vi opp ny time. Når du er i behandling burde de ikke la deg vente så lenge! 1
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 3. desember 2015 #7 Skrevet 3. desember 2015 (endret) . Endret 13. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #8 Skrevet 3. desember 2015 Rart... Når jeg avlyser timer på DPS ringer psykologen min meg bare et par dager etter, så setter vi opp ny time. Når du er i behandling burde de ikke la deg vente så lenge! jeg synes også det er merkelig. Derfor jeg startet tråd. Mn godt at ikke alle behandlere er likedan! Anonymkode: 2bf70...63f
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #9 Skrevet 3. desember 2015 Du kan alltids bytte behandler hvis du ikke er fornøyd. Du må ikke oppgi noen grunn for bytte. For det har de ingenting med. kanskje det er målet Anonymkode: 2bf70...63f
Epleskall Skrevet 4. desember 2015 #10 Skrevet 4. desember 2015 Hvis jeg avbestiller en time hos psykologen pga sykdom eller at noe kom i veien kan det gå over en måned før jeg hører noe fra henne igjen. Jeg ringer og avbestiller og sekretæren sier at hun (ikke sekretæren, psykologen) skal finne en ny time og ringe meg. Jeg venter og venter, men ingen tlf. Før jeg da til slutt ringer opp selv... Er dette normalt? Ikke privatpraktiserende. Når jeg er i behandling, har de "lov" til å la meg vente over en mnd på neste time? Hun er ikke spesielt opptatt heller får jeg inntrykk av, når jeg skal få ny time har hun alltid masse ledig.. (Kanskje alle de andre pasientene ikke gadd mer ) Anonymkode: 2bf70...63fHei. Spør behandleren din om dette. Jeg er enig i at du ikke skal vente i over en måned på ny time. Kan det være at de har litt dårlige rutiner på poliklinikken, som gjør at psykologen ikke får beskjed fra sekretæren før det er gått en viss tid?
Hattivatti Skrevet 4. desember 2015 #11 Skrevet 4. desember 2015 (endret) De gangene jeg har mått avlyse har jeg fått sms i løpet av få dager med ny time til uken etter. Nå har vi satt opp timer frem til jul, noe jeg har fått inntrykk av at er ganske vanlig å gjøre. Vi har fast dag og fast klokkeslett hver uke.Slik usikkerhet rundt behandlingstimer som du beskriver hadde jeg ikke likt. Jeg må ha det frutsigbart og i tillegg så kan jeg ikke gå en hel mnd uten behandling. Jeg hadde prøvd å ta det opp med behander hvis jeg var deg. Slikt er vanskelig, men hvis du forbereder deg godt så kan det gå. Endret 4. desember 2015 av The Silence
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå