Gå til innhold

Burde jeg ta angrepille? Plis svar fort

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde sex sist på mandag, som var dagen etter mensen. Glemte minipille (colnudag) i går, altså onsdag, og tok den 4 timer etterpå. Tenker selvsagt å bruke kondom de neste 7 dagene, i tillegg til å ta pillene til vanlig tid, men burde jeg i tillegg ta angrepille med tanke på at sædceller kan leve i opptil 5 dager? Eller er det ikke nødvendig i og med at mandag var dagen etter mensen og jeg umulig kan ha hatt eggløsning da?

Anonymkode: 9fa21...1a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja

Anonymkode: ee535...6ae

Skrevet

Ja, ta en angrepille.

Anonymkode: 47acb...469

Skrevet

Altså, du taper ikke noe særlig på å ta den pilla, så bare gjør det. Kan ikke skjønne hvordan det kan være et spørsmål en gang

Anonymkode: 844d8...b29

Skrevet

Ja!

hva begrunner du det med, når det var dagen etter mensen jeg hadde sex?

Skrevet

Altså, du taper ikke noe særlig på å ta den pilla, så bare gjør det. Kan ikke skjønne hvordan det kan være et spørsmål en gang

Anonymkode: 844d8...b29

selvsagt kjedelig å bruke 300 kroner om det er helt usannsynlig at jeg kan ha blitt gravid. 

Skrevet

Hvorfor spør du om dette om du er så sikker på at du ikke kan bli gravid i den perioden? Og en ting til, -om du syns 300kr er for mye for noe som kan gi deg sjelefred så kan du jo investere i en pakke kondomer! Alternativt ta regnestykket på hvor mye et barn koster i kroner i løpet av livet. 

Anonymkode: 79eee...a5a

Skrevet

Hvorfor spør du om dette om du er så sikker på at du ikke kan bli gravid i den perioden? Og en ting til, -om du syns 300kr er for mye for noe som kan gi deg sjelefred så kan du jo investere i en pakke kondomer! Alternativt ta regnestykket på hvor mye et barn koster i kroner i løpet av livet. 

Anonymkode: 79eee...a5a

jeg svarte på kommentaren der det sto at personen ikke skjønte hvorfor jeg stilte spørsmålet. Jeg spørr fordi jeg synes det er dumt å bruke 300 kroner på noe som er unødvendig. Har aldri skrevet at jeg er sikker på at jeg ikke kan bli gravid i denne perioden, da hadde jeg jo ikke spurt selvsagt. Les en gang til før du svarer! 

Skrevet

Det er vel en sjanse for at du lan bli gravid. Hadde jeg ikke ønsket å bli gravid, ville jeg helt klart brukt noen kroner på en angrepille. 300 kr er ingenting mot 18 år med ansvar for et uhell. 

Anonymkode: d05c4...05a

Skrevet

Herregud, ta det litt med ro a.. Enkelte her klikker jo helt.. Hu spørte jo bare om et enkelt spørsmål. Men ja, veldig lurt å ta angrepille. Slipper unna mye engstelse :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...