Gå til innhold

Kan vi leve av flyktninger?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Mange mister jobbene sine i Norge i dag, spesielt i oljeindustrien. Men det har også dukket opp nye vekstnæringer, og størst av dem alle er kanskje flyktningindustrien. Mange tjener seg søkkrike på å ta imot flyktninger, og det trengs flere plasser. De største mottakene bør også kunne ansette både kokker, renholdere og mye annet. 

Anonymkode: 221c3...254

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, dette er utgifter som må betales tilbake senere i form av reduserte velferdsordninger og høyere skatter.

Anonymkode: 27a18...e36

  • Liker 10
Skrevet

Mange mister jobbene sine i Norge i dag, spesielt i oljeindustrien. Men det har også dukket opp nye vekstnæringer, og størst av dem alle er kanskje flyktningindustrien. Mange tjener seg søkkrike på å ta imot flyktninger, og det trengs flere plasser. De største mottakene bør også kunne ansette både kokker, renholdere og mye annet. 

Anonymkode: 221c3...254

Dette er ikke inntekter, dette er utgifter for staten. Enorme utgifter som går utover tjenester og tilbud i andre sektorer - utdanning, helse, eldreomsorg, mm.

  • Liker 1
Skrevet (endret)

Mange mister jobbene sine i Norge i dag, spesielt i oljeindustrien. Men det har også dukket opp nye vekstnæringer, og størst av dem alle er kanskje flyktningindustrien. Mange tjener seg søkkrike på å ta imot flyktninger, og det trengs flere plasser. De største mottakene bør også kunne ansette både kokker, renholdere og mye annet. 

Anonymkode: 221c3...254

Et land kan ikke leve av mennesker som er en utgiftspost..hvordan tenker du egentlig? Altså om dette er det gjennomsnittlige nivået på folk i dette landet/vesten så kommer vi til og gå nedenom og hjem. Det er jo på retardertnivå. 

Så i følge din logikk så er flyktninger lønnsomt og noe man kan leve av fordi et asylmottak med 100 flyktninger f.eks har 1 kokk, 2 vaskehjelper og en asylbaron som får 50millioner i året i overføring fra staten (dine og mine skattepenger) til å drifte. Så du har skapt 4 jobber. Tre lavtlønn, og én meget inntektsgivende dog parasittisk. Ingen av jobbene skaper heller noen verdier. Å vaske og lage mat skaper ingen verdi. Samme med å klippe hår. Det skaper ingenting av verdi. Det er serviceyrker som man kan ha i en økonomi som allerede går bra og som skaper verdier. Samtidig har du importert mennesker hvor ca 30% kommer seg ut i jobb. Altså har du skapt 34 jobber, og 64 trygdebrukere.  

Det regnestykket går desverre ikke opp. Det går kun opp dersom 30 til kommer seg ut i arbeid. Men siden det ikke er noen jobber, men ca 400 søkere til en vaskehjelpjobb, og siden bare 24% av de som kommer har vidregående utdanning og flesteparten er analfabeter på sitt eget språk, så vil det aldri skje. 

Så med mindre det skjer et mirakel, så er asyl"industrien" et minusprosjekt uansett hvordan du vrir og vender på det. Jaja..jeg GIR OPP. Folk er så tette i skallen at vi må vel gå rakt i bakken før vi skjønner at gjørme er kjipt.

 

Endret av FreeLife
  • Liker 5
Skrevet

Vi kan nok ikke det. Økonomien vokser på når penger sprøytes inn i en sektor, men pengene må tross alt komme fra et sted. Man vil se samme effekt om man lager en gigantisk fabrikk der arbeidsløse blir betalt godt for å skrive limerick, men pengene må komme fra et sted.  

Skrevet

Mange mister jobbene sine i Norge i dag, spesielt i oljeindustrien. Men det har også dukket opp nye vekstnæringer, og størst av dem alle er kanskje flyktningindustrien. Mange tjener seg søkkrike på å ta imot flyktninger, og det trengs flere plasser. De største mottakene bør også kunne ansette både kokker, renholdere og mye annet. 

Anonymkode: 221c3...254

Forklar meg hvordan det regnestykket skal gå i pluss. 

Anonymkode: 21866...8fb

Skrevet

Er dette en seriøs tråd?

 

Selvfølgelig kan vi ikke leve av det. Alle som jobber med asylsøkere/flyktninger, er betalt av staten. Det blir som at staten skulle ansatt 1000 nordmenn til å rake løv, og deretter spørre spørsmålet: kan vi leve av løv? Det blir som å spørre om Norge kan leve av gamle pensjonister på gamlehjem. Noen må være ansatt til å passe på de gamle, men det er jo bare en utgiftspost for samfunnet.

Men hadde f.eks. Sverige betalt Norge for å ta hånd om asylsøkere, så kunne Norge ha tjent på det. Eller hvis norske bedrifter tjente penger på asylsøkere i andre land.  

Anonymkode: 45e2e...7b6

  • Liker 2
Skrevet

Det er en gigantisk utgift. Fakta er at småbarnsfamilie og ofte enslig mor er idag mange relativt fattige. Dette er veldig mye på grunn av asylpolitikken som begynte å inntreffe i 2006.

  • Liker 5
Skrevet

Mange mister jobbene sine i Norge i dag, spesielt i oljeindustrien. Men det har også dukket opp nye vekstnæringer, og størst av dem alle er kanskje flyktningindustrien. Mange tjener seg søkkrike på å ta imot flyktninger, og det trengs flere plasser. De største mottakene bør også kunne ansette både kokker, renholdere og mye annet. 

Anonymkode: 221c3...254

om jeg knuser alle vinduene i nabolaget, bidrar jeg til økonomien da? Noen må jo ta opp jobben og da vokser økonomien? Ikke sant???

Anonymkode: fe480...689

  • Liker 3
Skrevet

 

 Norge kan vel importere fleire millioner asylsøkere og immigranter da.

 Ettersom dette er så lukrativt og lønnsomt?

Anonymkode: 3f757...f5c

Skrevet (endret)

Det stilmulerer økonomien til en viss grad - ja, men vi kan ikke leve av det. 

Det blir samme som å si at hvis staten hadde gitt alle som bor i Bergen kommune 200 000 hver til å kjøpe klær og møbler for, så ville det vært lønnsomt for landet. Ja, det hadde stimulert økonomien til  kjøpmenn og deres ansatte i Bergen, men lønnsomt for landet hadde det ikke vært.

Endret av Gullik
  • Liker 1
Skrevet

Det stilmulerer økonomien til en viss grad - ja, men vi kan ikke leve av det. 

Det blir samme som å si at hvis staten hadde gitt alle som bor i Bergen kommune 200 000 hver til å kjøpe klær og møbler for, så ville det vært lønnsomt for landet. Ja, det hadde stimulert økonomien til  kjøpmenn og deres ansatte i Bergen, men lønnsomt for landet hadde det ikke vært.

Krig og naturkatastrofer stimulerer også økonomien..

Anonymkode: ed2d5...573

Skrevet

Mange mister jobbene sine i Norge i dag, spesielt i oljeindustrien. Men det har også dukket opp nye vekstnæringer, og størst av dem alle er kanskje flyktningindustrien. Mange tjener seg søkkrike på å ta imot flyktninger, og det trengs flere plasser. De største mottakene bør også kunne ansette både kokker, renholdere og mye annet. 

Anonymkode: 221c3...254

Hvor dum er det mulig å være? Hvem tror du betaler for de ansatte på mottakene? Det er staten det, som får en stadig voksende utgiftspost pga flyktningene uten at inntektene inn øker.

Anonymkode: 80142...4e7

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...