Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2004 #1 Del Skrevet 3. oktober 2004 Jeg er 167 høy og veier ca. 50 kg. Kroppen ser grei ut noen steder, mens andre steder er jeg altfor tynn, spesielt armene er grusomt tynne. Har utrolig høy forbrenning, kan spise akkurat hva jeg vil og har aldri trent. Spiser verken rødt eller hvitt kjøtt, kun fisk. noe av den lave kroppsvekten kan komme av at jeg har litt "dårlig" benbygning, altså; ikke benskjørhet (trist da jeg var liten, jeg ville OGSÅ brekke armen... ), men litt "hullete" skjelett etter hva jeg har forstått. Men det er altså ikke vekten i seg selv som er problemet, men hvordan jeg ser ut. Har vært hos ernæringsfysiolog for å få en detaljert plan over hva jeg bør spise for å gå opp ihvertfall 5 kg. i første omgang, men råd som: "Spis brunost" (jeg gjør det...) "Spis bønner og linser" ...dette er ikke så altfor hjelpsomt synes jeg. Jeg var ute etter en litt mer "spis dette til frokost, dette til lunsj, fortsett med dette til middag for du trykker i deg dette til kvelds"-opplegg, men dengang ei... Lurer derfor på om noen har råd/kjennskap til hva jeg skal gjøre? Skjønner at det kan være en idé å trene, tenkte å gjøre det kombinert med et lurt kosthold... på forhånd tusen takk for eventuell hjelp, får jeg til dette blir jeg så uendelig glad! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 3. oktober 2004 #2 Del Skrevet 3. oktober 2004 En venninne av meg slet med det samme. Hun var kjempetynn, selv om hun spiste mye og hun var ofte syk. Hun spiste også bare fisk og grønnsaker, ikke kjøtt. Etter masse om og men, legetimer og undersøkelser fikk hun beskjed om å spise kjøtt. Og plutselig la hun på seg og var mindre syk. Vet ikke om dette er noe alternativ for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2004 #3 Del Skrevet 3. oktober 2004 Spiste kjøtt (i svært liten grad) da jeg var liten, men var i perioder vegeterianer allerede da. Sluttet helt igjen da jeg var i midten av tenårene, altså snart ti år siden. Utstår ikke tanken på kjøtt, blir kvalm og kjøttet vokser i munnen på meg. Har det litt sånn med mat generelt, at jeg ser på mye av det som ekkelt, tåler ikke at folk snakker om maten jeg spiser etc. Tenker også på det at kjøtt faktisk er muskler og synes det er en fæl tanke. Tenker også over at jeg spiser et dyr, men det har likevel ingenting med at jeg synes synd på dyrene å gjøre (herregud, jeg er komplisert og vanskelig, jeg vet det ) Men kan gjerne dytte i meg ti skiver til frokost og sånn, så har ingen spiseforstyrrelse heller. Legen min som har kjent meg siden jeg lå i magen til mamma sier at han ser på meg som frisk, i og med at jeg alltid har vært tynn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~sikka~ Skrevet 4. oktober 2004 #4 Del Skrevet 4. oktober 2004 Fordi om du er tynn betyr ikke det at du ikke trenger å trene. Du vil legge på deg muskler slik at armer og bein ikke ser så syltynne ut. Det har hjulpet for meg ihvertfall, også spiser jeg mye sunnere nå, det hjelper også bra. Ikke at jeg akkurat har lagt på meg 5 kilo, men jeg ser ikke like ille ut da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 4. oktober 2004 #5 Del Skrevet 4. oktober 2004 Mitt råd er også styrketrening; du vil bygge muskler som gjør at du både blir sterkere og sunnere, og kroppen din vil bedre være i stand til å stå imot påkjenninger. Når du begynner å trene, vil du merke at apetitten øker, slik at du får lyst og behov for mer mat, og da vil du automatisk legge på deg litt. Kanskje du er av en type som uansett vil være tynn, men litt muskler ser stort sett bedre ut enn bare å være spinkel, synes jeg (jeg er like høy---167, og veier ca 53, men har trent vekter i ganske mange år). Det er også lurt å spise nok proteiner; selv om du er vegetarianer, kan du få i deg proteiner gjennom fisk, melkeprodukter, linser og bønner, tunfisk, tofu osv. Det kan også være en idé med en proteindrikk hvis du vil gå opp i vekt. De aller fleste slike tilskudd er basert på proteiner fra myse eller egg. Bare spør hvis det er noe du lurer på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2004 #6 Del Skrevet 4. oktober 2004 Tusen takk, skal sjekke ut dette. Har det om proteindrikk før også, det er liksom bare det å få kjøpt det da... Ting tar TID... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aida Skrevet 5. oktober 2004 #7 Del Skrevet 5. oktober 2004 Styrketrening + riktig mat, ja - følg Ethereals råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 5. oktober 2004 #8 Del Skrevet 5. oktober 2004 Enig med Ethereal Ja, styrketräning bygger muskler och ger styrka. Ta hjälp av rådgivare på gymmet för att få ett träningsupplägg som passar dig. Kom i håg att äta direkt efter träningen för att musklerna ska byggas upp igen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 5. oktober 2004 #9 Del Skrevet 5. oktober 2004 Styrketrening og nok proteiner. Min eldste var tynn og pinglete helt til for ca tre år siden. Da ble han lei av å se ut som en fyrstikk mens alle kameratene begynte å få mannekropper, så han tok skjea i den andre hånda og ble en meget ivrig treningsnarkoman. Nesten da. Han trente fire dager i uka, sørget for skikkelig treningsprogram. Han spiste riktig og ofte og plusset på med proteiner. Nå ser han velbygd og flott ut!! Fine gutten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå