Gå til innhold

Hva feiler meg?

Fremhevede innlegg

Gjest Unknown
Skrevet

jeg har nå i en mnd hatt vondt i hele kroppen, og den siste uka har jeg hatt lett feber. Mellom 37,5 (pleier å ha 36 til vanlig), og 38. Er ikke forkjølet eller noe, men kjennes ut som influensa. Har ikke matlyst og spiser nesten ingenting om dagen. Har den siste tiden også hatt VELDIG vondt i skuldra (hadde et uhell på moped hvor jeg falt i 40 km/t og landet på en fortauskant med skuldra, men har ikke hatt vondt før nå), og klarer ikke bruke armen eller anstrenge den.

Skal til legen, men hva tror dere er galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt ingenting. Influensaen er enda ikke kommet til denne delen av verden, så fremst du ikke har vært i østen en tur, så kan du utelukke det også....

Skuldra har sikkert bare fått deg en liten blødning inni og nå først er det blitt et lite press. Dette er heller ikke noe som må fikses, da det går over helt av seg selv...

Anonymkode: d301a...eb3

Gjest Unknown
Skrevet

Absolutt ingenting. Influensaen er enda ikke kommet til denne delen av verden, så fremst du ikke har vært i østen en tur, så kan du utelukke det også....

Skuldra har sikkert bare fått deg en liten blødning inni og nå først er det blitt et lite press. Dette er heller ikke noe som må fikses, da det går over helt av seg selv...

Anonymkode: d301a...eb3

influensaen har kommet jo? Vet flere som har fått influensa, men takk for svar!

Skrevet

jeg har nå i en mnd hatt vondt i hele kroppen, og den siste uka har jeg hatt lett feber. Mellom 37,5 (pleier å ha 36 til vanlig), og 38. Er ikke forkjølet eller noe, men kjennes ut som influensa. Har ikke matlyst og spiser nesten ingenting om dagen. Har den siste tiden også hatt VELDIG vondt i skuldra (hadde et uhell på moped hvor jeg falt i 40 km/t og landet på en fortauskant med skuldra, men har ikke hatt vondt før nå), og klarer ikke bruke armen eller anstrenge den.

Skal til legen, men hva tror dere er galt?

infeksjon i skulderen kanskje? Eller så er det bare influensa. Du burde uansett sjekket ut skulderen. Er den rød varm og hoven i tillegg?

Gjest Unknown
Skrevet

infeksjon i skulderen kanskje? Eller så er det bare influensa. Du burde uansett sjekket ut skulderen. Er den rød varm og hoven i tillegg?

den er veldig hoven, varm og ganske rød. Har vondt på spesifikke punkter, og innimellom begynner det å prikke i fingrene 

Skrevet

Sepsis?

Nei, det er det ihvertfall ikke.

TS: ring legen og få time så fort som mulig :) 

Anonymkode: 593e1...871

Gjest Unknown
Skrevet

har nå 37,6 med paracet i kroppen.. Tenkte egentlig å snakke med legevakten da legen min har lang ventetid, men er litt usikker på om dette er "ille" nok

Skrevet

Kan vel ha fått sepsis som følge av en infeksjon i skulderen resultert av fallet? Men jeg er enig at å dra til lege er det mest fornuftige.

Skrevet

Sepsis?! Tviler. Hvorfor tror du det?

Tipper ts har fått seg en betennelse eller infeksjon i skulderen..du kan jo ringe legevakten å høre men tror nok det er mer hjelp å få hvis du bestiller hastetime hos legen din i morgen :)

Anonymkode: e8e42...7b5

Skrevet

Kan vel ha fått sepsis som følge av en infeksjon i skulderen resultert av fallet? Men jeg er enig at å dra til lege er det mest fornuftige.

Det er nok ikke sepsis. Det er nok bare en lokal infeksjon. Du skal ikke drive å skremme folk, selv om jeg skjønner at det ikke var din intensjon. Bare ikke uttal deg om det :) 

har nå 37,6 med paracet i kroppen.. Tenkte egentlig å snakke med legevakten da legen min har lang ventetid, men er litt usikker på om dette er "ille" nok

Du har ikke feber da. Du kan få hastetime hos legen. Da får du time på dagen.

• Liker 1
Skrevet

Det er nok ikke sepsis. Det er nok bare en lokal infeksjon. Du skal ikke drive å skremme folk, selv om jeg skjønner at det ikke var din intensjon. Bare ikke uttal deg om det :) 

Du har ikke feber da. Du kan få hastetime hos legen. Da får du time på dagen.

Ville heller vært føre var enn å undervurdere og ikke få hjelp. Men hvis ts ikke har feber er det nok ikke sepsis.

Skrevet

Veldig vanskelig for fremmede mennesker på forum å bedømme det... Ville heller ventet på hva legen sier slik at du slipper å tenke på hundre diagnoser før du kommer inn der

Skrevet

Men dette er vel ikke feber?

Anonymkode: dac63...687

Skrevet

Men dette er vel ikke feber?

Anonymkode: dac63...687

subfebril.

Skrevet

den er veldig hoven, varm og ganske rød. Har vondt på spesifikke punkter, og innimellom begynner det å prikke i fingrene 

få sjekka det hos legen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...