Gå til innhold

Kobberspiral

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eg fekk satt inn ein spiral for eit par mnd-er sidan. Sambuaren min kjente den tråden veldig godt, så tenkte eg skulle gå til legen for å klyppe  den kortare. Men det har gått meg hus forbi.. Dei tre siste gongane vi har hatt sex har han ikkje kjent tråden i det heile teke. Er dette heilt normalt eller kan spiralen ha flytta på seg? 

Anonymkode: 37fb4...85a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den kan bare ha flyttet seg litt, men du skal helst kunne kjenne den med en finger. Hvis ikke ville jeg ha tatt en kontroll hos legen. Den kan ha falt ut eller "forsvunnet", og da vil ikke du være beskyttet, og jeg vil tro du vil ha en risiko for infeksjoner dersom den er på avveie i buken. 

Ta en kontroll hos legen. 

Skrevet

Den kan bare ha flyttet seg litt, men du skal helst kunne kjenne den med en finger. Hvis ikke ville jeg ha tatt en kontroll hos legen. Den kan ha falt ut eller "forsvunnet", og da vil ikke du være beskyttet, og jeg vil tro du vil ha en risiko for infeksjoner dersom den er på avveie i buken. 

Ta en kontroll hos legen. 

Det skal veldig godt gjøres å få en kobberspiral til å fallenut, uten å merke noe til det! 

Trådene brukes til å få ut igjen spiralen når den skal ut igjen. Du skal kunne kjenne trådene med fingrene. Har du prøvd? Trådene blir og mindre merkbare etter en tid enn når de er nye. Legen vi kunne hjelpe deg dersom du er usikker. 

Anonymkode: c755b...68e

Skrevet

Fant dette på Lommelegen.no:

"9. Hva gjør jeg hvis jeg ikke kjenner trådene? Hvis du plutselig ikke kan kjenne trådene lenger, bør du kontakte legen din. Det er flere ting som kan være årsak til at trådene er borte. Den enkleste, er at trådene er slått opp, samtidig som spiralen sitter pent på plass. Det kan også hende at du er blitt gravid. Da kan trådene bli dratt opp litt. En annen mulighet er at spiralen har falt ut, eller at den har trengt seg inn i livmorveggen. For å være sikker på hva som er hendt, kan det hende at legen sender deg til ultralydundersøkelse."

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...