Gå til innhold

Kan jeg være gravid?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har gått på p-piller i 5 år i strekk nå, å sluttet med disse for ca 3 mnd. siden.
Har normal syklus på ca 28 dager, og det har kommet på riktig tidspunkt, ( +, - 1 dag).

Nå er jeg 11 dager på overtid. Venter spent på mensen som virker som å aldri kommer. 
Trodde forrige helg at jeg kanskje skulle få den, da jeg hadde vondt i magen, nesten som menssmerter, men ingenting da heller.

Tok en graviditetstest når jeg var 7 dager for sen, men den viste negativ. 

Kan jeg likevel være gravid, eller er det noe galt med syklusen min/kroppen? 

Jente, 25. 

Anonymkode: 532af...3ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du kan være gravid. Det er ikke dermed sagt at du er det.

Når du slutter på p-piller kan det ta alt fra noen måneder til flere år før syklusen er tilbake til normalt. Så selv om du har hatt flaks med to måneder hvor mensen har vært spot on, kan du nå gå flere måneder i møte med mens som er helt på styr.

Eller du er gravid. Ny test, evt tur til lege for blodprøve.

Skrevet

Nå skal jeg ikke si at jeg er noen ekspert på graviditet, da jeg aldri har vært gravid selv- men det er ikke særlig uvanlig at kroppen "hopper over" en menstruasjon, spesielt om man stresser mye. Jeg ville anbefalt deg å ta en ny test om ca. en ukes tid (husk å ta testen på morgenen), for sikkerhetsskyld- men det at en menstruasjon uteblir betyr ikke at det er noe galt med hverken syklusen eller kroppen din. Det er spesielt vanlig når man avslutter bruken av p-piller.

Anonymkode: 3b47f...102

Skrevet

Ta deg en tur til legen for å ta en test

Anonymkode: f3a31...94b

Skrevet

Tusen takk for svar, alle som en.
Har en test på lur som jeg skal ta i morgen tidlig. Vet ikke helt hva jeg kan forvente meg... :klo:

Oppdatering i morgen tidlig! 

Skrevet

Negativ test, igjen.. 

Skrevet

Vent en uke og test igjen, eller dra til lege. Hvis du ikke får mensen i mellomtiden da.

Skrevet

Og i dag kom TR... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...