Anette89 Skrevet 2. desember 2015 #1 Del Skrevet 2. desember 2015 For en uke siden var jeg med noen venninner på Kiel's fergen, så fort jeg gikk av fergen igjen i Norge så hadde jeg veldig sjøbein. Har hatt det før, da har det vart 1 dag bare. Men denne gangen så har jeg det enda!! Det vugger skikkelig, er veldig sliten og trøtt også! Eneste som lindrer litt er når jeg sitter i bil merkelig nok. Var hos legen for noen dager siden og legen tror det er krystallsyken, så jeg ble sykemeldt noen dager og fikk noen øvelser jeg skal gjøre. De øvelsene har ikke hjulpet meg i det hele tatt... Var på nett og leste om noe som heter Landgangssyndrom, kan det være det jeg har? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkilokki Skrevet 2. desember 2015 #2 Del Skrevet 2. desember 2015 Det er ikke uvanlig og gynge noen dager etter en sånn båttur. Jeg har hatt krystallsyken i over 3 år nå, av og på. Som regel når man er i bil merker man det ikke. Du bør finne en kiropraktor eller fysioterateupt som først og fremt kan teste deg om du har krystallsyken, hvis ikke legen har gjort det. først og fremst må de evnt finne ut hvilket øre det kommer fra. De aller fleste kiropraktorer har i erfaring med sånn svimmelehet du beskriver. Hvis du ikke har karusellfølelse når du legger deg ned så har du sannsynligvis ikke krystallsyken. Den øvelsen du har fått er sikkert den du sitter på sengekanten og legger deg ned i 45 graders vinkel med hodet. Får du rotasjonsfølelse i hodet når du gjør det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anette89 Skrevet 2. desember 2015 Forfatter #3 Del Skrevet 2. desember 2015 Takk for svar Mokkilokki Hvis ikke øvelsene har hjulpet innen mandag så skal jeg til legen igjen, blir kanskje sendt videre da? Jeg gynger når jeg ligger nede også. Jeg fikk den øvelsen du beskriver ja. Kjenner jeg blir litt svimmel når jeg gjør øvelsen- vet ikke om jeg kan kalle det en rotasjonfølelse.. Syns det er likt på venstre og høyre side. Når du får "anfall", hvor lenge varer det av gangen? Og hva gjør du når det skjer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkilokki Skrevet 2. desember 2015 #4 Del Skrevet 2. desember 2015 Det lengste er vel ca 1/2 min. Det kan gå flere uker/mnd mellom hver gang jeg får det. Er du stiv i nakken, man kan få svimmelhet av det og. Ikke usannsynlig at legen sender deg videre til ØNH lege. Balansesystemet våres sitter i ørene og i lillehjernen. Når jeg får skikkelig svimmelhet (krystallsyken) så roterer alt så heftig at jeg vet ikke hvor gulv og tak er, roer seg ned ganske fort. Viktig at du får hvile godt og at du spiser og får i deg nok væske når du har dette. Kan jo være det roer seg til du skal til legen igjen. Prøv å gå turer, aktivitet er bra hvis du klarer det. Ikke overanstreng deg før du er bedre.Men lenge før jeg fikk krystallsyken fikk jeg sånn svimmelhet etter en lang båtreise. Jeg fikk dengang til kiropraktor og fikk en justering i nakken. Ble bedre etter 2 behandlinger. Tok ca 2 uker før svimmelheten ga seg. J http://www.balanselaboratoriet.no/en_vei_ut_av_svimmelheten/selvhjelpspakke/nautisk_vertigo.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mokkilokki Skrevet 4. desember 2015 #5 Del Skrevet 4. desember 2015 Hvordan går det med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 4. desember 2015 #6 Del Skrevet 4. desember 2015 manuell /osteopat kan hjelpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå