Gå til innhold

Føler meg utbrent?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har aldri før vært så stresset før som nå, og er sjeleglad for at jeg fikset julegaver allerede i oktober. Det er så utorlig mye som skal ordnes av bursdager, juleverksted, arrangerte kvelder på biblioteket, julebord, osv. Har ved siden av særemne i flere fag, terminprøve i alle fagene, lærere som påstår at man ikke har lært nok til disse prøvene, og lengre skoledager enn hva årsplanen sier. Drar ut om morgenen 07:30 og drar hjem mellom 15:00 og 16:00 hver dag, deretter sitter jeg med skolearbeid til 22-23 om kvelden. Ryggen begynner å verke på grunn av all spenningen i musklene (?) og det går dager mellom de gangene jeg får tid til å spise middag. Migrenen forverrer seg på grunn av alt stresset, men det er så mye å gjøre og noe medlidenhet hjemmefra får jeg heller ikke. Jeg får konstant mareritt, sover dårlig, blacker ut iblant på grunn av dette. Har aldri drukket kaffe før heller, men nå har jeg ikke noe annet valg fordi jeg må klare å holde meg våken. 
Dette er ikke gret, jeg sliter meg selv ut. Likevel er det ikke noe jeg kan gjøre, eller kan jeg faktisk gjøre noe? 

Anonymkode: 09719...047

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heldigvis er det sånn at du kan gjøre noe! Sett deg ned og tenk over hva som er viktig for deg å prioritere av aktiviteter, og velg bort det som ikke MÅ gjøres. Tillat deg selv å være "god nok" og ha jobbet "godt nok", uavhengig av hva læreren sier. Gi deg selv tid og rom til å også gjøre det som gir deg ro, glede og overskudd. Enten det er å ligge i badekaret, lese Donald eller drikke te med venninner. Sånn som du holder på nå er altfor pliktbasert og heftig, og det er det kroppen din prøver å fortelle deg i form av søvnvansker, muskelspenninger og diverse annet du nevner. Det høres ut som om DU sliter deg selv ut ved å skulle strekke til over alt og mestre absolutt alt. Prøv å skjær gjennom med noen nye prioriteringer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...