AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #1 Skrevet 2. desember 2015 Jeg lurer på om noen har erfaring med ferdigbad i nybygg. Altså bad levert ferdig i en boks og satt inn med kran. Jeg har et slikt bad og hele leiligheten rister når jeg vasker tøy. Vaskemaskinen står altså på dette badet. Dette har aldri vært et problem tidligere Jeg snakket løst med en takstmann om dette i dag og han mente at det kan være at membranen ikke tåler det og kan sprekke opp! Bare lurer på om flere har samme erfaring eller om de har gjort en feil. To rom bortenfor rister senga når sentrifugeringen setter i gang I tillegg syns jeg generelt det stadig vibrerer i gulvene her. Og det er veldig slitsomt. (Altså, at vibrasjoner fra de andre leilighetene slår inn i min... Anonymkode: e84b6...5df
Antlers Skrevet 2. desember 2015 #2 Skrevet 2. desember 2015 Har du justert føttene på vaskemaskinen så den står helt rett? Om ikke kan den lage unødvendig mye lyd og vibrasjoner, og kan til og med finne på å "vandre seg en tur".Jeg har for øvrig aldri bodd noe sted hvor man ikke har kjent at det rister i gulvet når vaskemaskinen (både egen og naboens) sentrifugerer, men hvis senga står og rister høres det litt i overkant ut.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #3 Skrevet 2. desember 2015 Har du justert føttene på vaskemaskinen så den står helt rett? Om ikke kan den lage unødvendig mye lyd og vibrasjoner, og kan til og med finne på å "vandre seg en tur".Jeg har for øvrig aldri bodd noe sted hvor man ikke har kjent at det rister i gulvet når vaskemaskinen (både egen og naboens) sentrifugerer, men hvis senga står og rister høres det litt i overkant ut.Vaskemaskin står i vater, ingen transportskruer står i. Selve maskinen vibrer jo selvagt, men beveger seg ikke. Den har børsteløs motor så den tar heller ikke helt av under sentrifugering akkurat Og hele gulvet i baderommet rister noe voldsomt. Virker som vibrasjoner i dette badet bæres videre i konstruksjonen på en måte Noe risting vil man jo selvsagt regne med, men når besøket kommenterer at det klirrer i kopp og kar rundt middagsbordet.... ja da innså vel jeg også at det var kanskje litt vel mye. Anonymkode: e84b6...5df
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå