venus_ Skrevet 2. desember 2015 #1 Skrevet 2. desember 2015 Hvor lang tid kan jeg forvente at det tar å tilvenne meg nye briller? Har skeive hornhinner og litt styrke på ene øyet og har ikke hatt briller på flere år. Jeg har fått beskjed om å bruke brillene hele tiden i starten, men har ikke sjans til å klare det, jeg blir svimmel og kvalm etter noen timer og begynner å mistenke at det er noe feil med dem. Men hvor lang tid er det normalt å bruke på å venne seg til briller?
Millimani Skrevet 2. desember 2015 #2 Skrevet 2. desember 2015 Det tar tid å tilvenne seg nye briller vet du. Må gi det noen dager. Å bli svimmel (og evt kvalm) er faktisk helt vanlig
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #3 Skrevet 2. desember 2015 Jeg er enig med Millimani, det er helt vanlig. Men du kan sikkert ta deg noen små pauser utover dagen, du kommer til å bli vant til brillene uansett jeg tror jeg brukte et par uker på tilvenningen selv. Kvalmen og svimmelheten ga seg fortest syns jeg, det som tok lengst tid var å venne seg til å alltid ha innfatningen i synsfeltet. Anonymkode: e8af0...d40 1
venus_ Skrevet 2. desember 2015 Forfatter #4 Skrevet 2. desember 2015 Hadde dere også følelsen av at de var feil styrke i tilvenningsperioden?
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #6 Skrevet 2. desember 2015 Jepp det går fort over. Anonymkode: e8af0...d40
venus_ Skrevet 2. desember 2015 Forfatter #7 Skrevet 2. desember 2015 Takk for svar dere. Da får jeg gi det noen dager til. Har hatt litt mistanke om at det kun er styrke og ikke sylinder i ene glasset, men det er vel kanskje sjelden at slike feil skjer.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #8 Skrevet 2. desember 2015 Hm. Jeg begynte å bruke briller i dag. Det er knapt styrke på dem. Men korreksjon for skjev hornhinne.Jeg så bedre fra første stund, har ikke følt svimmelhet osv. Til meg ble det sagt at jeg bør bruke dem når jeg sitter ved skjermer, samt kjører bil.. Ingenting om å bruke dem hele tiden en stund, men har brukt dem siden jeg hentet dem.Vet noen forresten om skjev hornhinne kan rettes?Hva slags mat er bra for synet?Finnes det noen øvelser man kan gjøre for å trene øynene?(håper det er greit jeg spør her, TS) Anonymkode: 1fe94...b7e
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #9 Skrevet 2. desember 2015 Har hatt litt mistanke om at det kun er styrke og ikke sylinder i ene glasset, men det er vel kanskje sjelden at slike feil skjer. Kan jo ta med brillene til optikeren, og sjekke? Hun jeg snakket med i brillebutikken i dag sa at alt som trengtes av info står på brilleseddelen, da jeg lurte på om det var oppgitt at jeg har skjev hornhinne.Tok synstest et sted, og skulle egentlig tilbake for å kjøpe briller, så hun bak skranken sa at de bare tok vare på papirene fra testen. Jeg sa at jeg ville ha papirene. Tror hun kopierte, jeg fikk en brilleseddel. På en sånn står det både om styrke og for eksempel hornhinneskjevhet, sant? Må forsikre meg.. Anonymkode: 1fe94...b7e
venus_ Skrevet 2. desember 2015 Forfatter #10 Skrevet 2. desember 2015 Hm. Jeg begynte å bruke briller i dag. Det er knapt styrke på dem. Men korreksjon for skjev hornhinne.Jeg så bedre fra første stund, har ikke følt svimmelhet osv. Til meg ble det sagt at jeg bør bruke dem når jeg sitter ved skjermer, samt kjører bil.. Ingenting om å bruke dem hele tiden en stund, men har brukt dem siden jeg hentet dem.Anonymkode: 1fe94...b7ePå sikt skal jeg hovedsakelig bruke dem til bilkjøring og på jobb osv, at jeg skal bruke dem hele tiden i starten er sikkert pga tilvenningen. Så rart at du ikke har merket det samme. Jeg får gi det 1-2 dager til før jeg går tilbake og hører med dem. Har heldigvis fri denne uken, hadde aldri klart å ha de på på jobb!
Millimani Skrevet 2. desember 2015 #11 Skrevet 2. desember 2015 Hm. Jeg begynte å bruke briller i dag. Det er knapt styrke på dem. Men korreksjon for skjev hornhinne.Jeg så bedre fra første stund, har ikke følt svimmelhet osv. Til meg ble det sagt at jeg bør bruke dem når jeg sitter ved skjermer, samt kjører bil.. Ingenting om å bruke dem hele tiden en stund, men har brukt dem siden jeg hentet dem.Vet noen forresten om skjev hornhinne kan rettes?Hva slags mat er bra for synet?Finnes det noen øvelser man kan gjøre for å trene øynene?(håper det er greit jeg spør her, TS)Anonymkode: 1fe94...b7eSkjev hornhinne kan korrigeres ved laser-operasjon, på samme måte som nærsynthet og langsynthetKan jo ta med brillene til optikeren, og sjekke? Hun jeg snakket med i brillebutikken i dag sa at alt som trengtes av info står på brilleseddelen, da jeg lurte på om det var oppgitt at jeg har skjev hornhinne.Tok synstest et sted, og skulle egentlig tilbake for å kjøpe briller, så hun bak skranken sa at de bare tok vare på papirene fra testen. Jeg sa at jeg ville ha papirene. Tror hun kopierte, jeg fikk en brilleseddel. På en sånn står det både om styrke og for eksempel hornhinneskjevhet, sant? Må forsikre meg..Anonymkode: 1fe94...b7eDet er ikke normalt at kunden får med seg papirene fra optikeren. Og ja - det står styrke på synet og skal iallfall stå graden på skjev hornhinne hvis du har brilleseddel fra optiker
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå