AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #1 Skrevet 2. desember 2015 Jeg spiser helt normalt sunt, sover 6-8 timer hver natt og tar jerntabletter hver dag. Likevel sliter jeg noe enormt med å stå opp om morgenen, og når jeg først får det til er alt jeg vil å bare legge meg ned igjen, har ikke noe å si hvor, jeg kunne lagt meg ned hvor som helst. Sånn er det hele dagen. Jeg gjetter at det har noe med mørketiden å gjøre, og ikke noe rent fysisk sånn sett, men er det noen som har noen gode tips til hvordan jeg kan orke hverdagene mine? Jeg trener ikke så veldig mye for tiden (orker ikke), men går 16 km om dagen. Anonymkode: fc62b...d3f
Hvitløk Skrevet 2. desember 2015 #2 Skrevet 2. desember 2015 Har du vært hos legen og sjekket verdiene dine? Kanskje du har noen vitaminmangler som gjør at du blir sliten. Ellers kan kanskje en dagslyslampe hjelpe?
Gjest chisandra Skrevet 2. desember 2015 #3 Skrevet 2. desember 2015 Enig med Hvitløk over her - få sjekket verdiene dine hos legen.
skruf Skrevet 2. desember 2015 #4 Skrevet 2. desember 2015 Bestill deg legetime og få sjekket hvordan det ligger an med vitaminene!Tenåringsdatteren min var likedan som du beskriver, og jeg var først ganske sikker på at det var manko på jern som var problemet. Men neida, blodprosent og jernlager var fine, men hun hadde skikkelig d-vitaminmangel! Nå har hun gått ei stund på tilskudd av d-vitamin, og hun er ei helt annen jente.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #5 Skrevet 2. desember 2015 Takk for svar dere! Jeg var hos legen og tok blodprøver i går, så jeg får vel svar om en uke+ jeg tenkte på d-vitaminmangel selv, men jeg har spist veldig mye fisk i det siste, bør ikke det ha hjulpet? Dagslyslampe kunne kanskje funket, men er det sånn man våkner av eller sånn man kan ha ved siden av seg mens man spiser for eksempel? Er det dyrt? Anonymkode: fc62b...d3f
Gjest Plastic Heart Skrevet 2. desember 2015 #6 Skrevet 2. desember 2015 Det er mange som får d-vitaminmangel nå i vinterhalvåret, så det kan godt være det som er grunnen. Men jeg ville imidlertid gått til legen og fått det sjekket, da det er mye som kan gjøre deg sliten og å begynne å ta masse vitamintilskudd uten å vite hvordan verdiene dine er ikke er helt optimalt. Jeg merker også veldig forskjell på de vitaminene som inntas i pilleform og de som kroppen får gjennom mer naturlige kilder, så dersom du mistenker d-vitaminmangel anbefaler jeg at du tar ti minutter i solarium og ser om du opplever noen endring i humøret etterpå. ^^
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #7 Skrevet 2. desember 2015 Jeg har tidligere pleid å ta solarium noen ganger i løpet av vinteren, men jeg har nylig flyttet ut på landet, og her finnes det ikke solarium dessverre Men jeg får se når jeg får tilbake svar på blodprøvene. Så får jeg begynne å ta trankapsler eller noe. Anonymkode: fc62b...d3f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå