Gå til innhold

Lure seg til date, mann på 1.60

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ønsket meg en mann som var høyere, om så bare et par cm. Jeg er 1.61, så det skal ikke så mye til. :) 

Når jeg har datet, har jeg fått en del stygge blikk av høyere kvinner om mannen jeg holdt i hånden var over 1.78. Høyere kvinner mener de 'har krav på' å få dem over oss som er lavere.

Selv som 1.61 må jeg innrømme at jeg aldri kunne datet noen som er lavere. Jeg er så vant til å være lavest, at jeg faktisk blir svimmel om jeg går med noen som er lavere :P  

Anonymkode: 70a97...465

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ønsket meg en mann som var høyere, om så bare et par cm. Jeg er 1.61, så det skal ikke så mye til. :) 

Når jeg har datet, har jeg fått en del stygge blikk av høyere kvinner om mannen jeg holdt i hånden var over 1.78. Høyere kvinner mener de 'har krav på' å få dem over oss som er lavere.

Selv som 1.61 må jeg innrømme at jeg aldri kunne datet noen som er lavere. Jeg er så vant til å være lavest, at jeg faktisk blir svimmel om jeg går med noen som er lavere :P  

Anonymkode: 70a97...465

Jaha, det var nyheter for meg. Tror du er litt paranoid jeg. Dessuten er ikke 178 cm spesielt høyt for å være mann.

Anonymkode: b1dc2...528

• Liker 2
Skrevet

Jeg er helt med på at det er en særdeles klønete måte å gå fram på for å finne seg en partner, og i virkeligheten en real bjørnetjeneste, men det er basert på mine "åsiketer och åtgærder", og ikke denne 1.60-mannen sine.

Han har sine ambisjoner, preferanser, og ingenting å tape. Så enkelt, og så greit. Det at mange tydeligvis har vansker med å forstå dette synes jeg nesten er skummelt, mtp at det å "pynte litt på sannheten" antageligvis ikke er noe vilt fremmed fenomen for brorparten av folket i denne tråden, men en heller dagligdags greie som feks. tannpuss.

Sikkert noen som er gode på matte her, og kan sette opp et regnestykke for "1.60-mannen". Kanskje det blir enklere skjønne da. :vetikke:

Sånn ellers lurer jeg litt på hva du hadde svart om daten spurte deg om sære komplekser og den slags, eller er de noe du opplyser om på forhånd, TS?

Skrevet

Det viste seg at han var like lav som lillesøsteren min, nemlig rundt 160.. Hva tenker de med? 

Anonymkode: d0801...ee5

Du trenger ikke møte han mer. Han er sikkert vant til å bli avvist pga høyden, så tror ikke han tar det så tungt. 

Anonymkode: 2c502...c5b

Skrevet

Jeg er helt med på at det er en særdeles klønete måte å gå fram på for å finne seg en partner, og i virkeligheten en real bjørnetjeneste, men det er basert på mine "åsiketer och åtgærder", og ikke denne 1.60-mannen sine.

Han har sine ambisjoner, preferanser, og ingenting å tape. Så enkelt, og så greit. Det at mange tydeligvis har vansker med å forstå dette synes jeg nesten er skummelt, mtp at det å "pynte litt på sannheten" antageligvis ikke er noe vilt fremmed fenomen for brorparten av folket i denne tråden, men en heller dagligdags greie som feks. tannpuss.

Sikkert noen som er gode på matte her, og kan sette opp et regnestykke for "1.60-mannen". Kanskje det blir enklere skjønne da. :vetikke:

Sånn ellers lurer jeg litt på hva du hadde svart om daten spurte deg om sære komplekser og den slags, eller er de noe du opplyser om på forhånd, TS?

Jeg tror ytterst få har vanskeligheter med å skjønne tanken bak. Det som er vanskelig å forstå er hvorfor i alle dager vedkommende tilsynelatende ikke innser at det får han til å virke som en komplett idiot. Men når du har sunket så lavt at du lyver om utseende for å få deg en date så har du vel, som du sier, ingenting å tape. Det hadde vært passe dumt av meg å beskrive meg selv som en fitnessmodell bare fordi jeg ville ha en mann med sixpack også, eller påstå at jeg har DD når jeg i realiteten er en A. Det er ikke å pynte på sannheten, det er ren løgn.

• Liker 2
Gjest Freakingawesome
Skrevet (endret)

Har ikke orket å lese igjennom hele tråden men svarer forde.

Jeg er helt enig med deg TS, det å lyve om noe blir feil uansett hva det gjelder og det er ingen som tjener noe på det.
Du vil ikke være med en mann som er lav, og hva i allverden ville han ha tjent på å være med ei kvinne som har oppheng i slike ting? Hele greia blir som å slå hodet sitt i en murvegg, smertefullt å unødvendig. 

Jeg er selv lav, og selv om jeg kanskje ikke gidder å spesifikt nevne høyden min på datingprofiler/tinder (hvor sykt kleint er ikke det?) så lyver jeg ihvertfall aldri om noen spør. 

Men folk er forskjellige og skal man date så man vel igjennom mye rart før man treffer noe som funker så c'ëst la vie 

Sammenligningen mellom lave menn å ei 200 kilos stinkende dame var forøvrig teit. Du virker ikke helt som om du er "all that" du heller etter måten du skriver på. Kanskje fyren dukka unna ei kule her. 

Endret av Freakingawesome
Skrevet

Jeg har null problemer med å date en mann som ikke er spesielt høy. Løgnere derimot, de styrer jeg unna, så sånne som TS beskriver, skyter seg selv i foten.

Skrevet

Jeg tror ytterst få har vanskeligheter med å skjønne tanken bak. Det som er vanskelig å forstå er hvorfor i alle dager vedkommende tilsynelatende ikke innser at det får han til å virke som en komplett idiot. Men når du har sunket så lavt at du lyver om utseende for å få deg en date så har du vel, som du sier, ingenting å tape. Det hadde vært passe dumt av meg å beskrive meg selv som en fitnessmodell bare fordi jeg ville ha en mann med sixpack også, eller påstå at jeg har DD når jeg i realiteten er en A. Det er ikke å pynte på sannheten, det er ren løgn.

Om han innser det, eller i det hele tatt bryr seg har vel ikke så mye å si. Poenget er han aldri hadde møtt dama om han ikke hadde jugd på seg disse centimeterne. Han tok en råsjans og feilet. Den som intet våger osv, vet du... 

Uten at jeg helt forstod "sixpack analogien", så blir det jo slik at om du på død og liv måtte ha deg en kar med magemusklÆr, og disse kun gidder å møte fitness-modeller med store pupper, så står du jo der med to alternativer...

Lyve og håpe, eller aldri møte dem.

Da blir jo ikke sannsynlighetsberegningen på hvilket alternativ som gir deg høyest mulighet for suksess så veldig vanskelig. 

Skrevet

Om han innser det, eller i det hele tatt bryr seg har vel ikke så mye å si. Poenget er han aldri hadde møtt dama om han ikke hadde jugd på seg disse centimeterne. Han tok en råsjans og feilet. Den som intet våger osv, vet du... 

Uten at jeg helt forstod "sixpack analogien", så blir det jo slik at om du på død og liv måtte ha deg en kar med magemusklÆr, og disse kun gidder å møte fitness-modeller med store pupper, så står du jo der med to alternativer...

Da blir jo ikke sannsynlighetsberegningen på hvilket alternativ som gir deg høyest mulighet for suksess så veldig vanskelig. 

det fremstår ikke som mindre idiotisk av den grunn, og det et det vi reagerer på.

• Liker 2
Skrevet

det fremstår ikke som mindre idiotisk av den grunn, og det et det vi reagerer på.

For all del, bare å reagere så mye man orker :D

Skrevet

Jeg tror ingen sier det bedre enn Marie90 i denne tråden. 

Menn lyver, men de har også gode grunner for det. Jenter gir deg ingen sjanse dersom du er lavere. Sånn er det bare, og det har med den "normale" høydefordelingen mellom kjønnene. Menn er gjennomsnittlig høyere, ergo er det normalen. Alt som faller utenfor normalen er negativt. Jeg har personlig vært sammen med en høyere jente over flere år, jeg vet hvor enormt destruktivt det er for begge parter. Jeg skal være ærlig og si at jeg aldri kom helt over det. Man skal være mer enn storsinnet og liberal for å leve i et forhold med en "skjev" kjønnsmessig høydefordeling i kvinnens vertikale favør. Uansett egne holdninger må man tåle konstante sosiale bemerkninger. "Oi, se på de". "Er dere virkelig sammen?". Hvorfor gidde? Det er mye mindre plagsomt å være et normalt par der ingen tviler på deres legitimitet som par til enhver tid. Det fremstår ofte som et noe unaturlig parforhold. Det som fascinerer meg er hvorfor noen menn likevel ønsker seg høyere kvinner. For min del var det helt tilfeldig, personlighet hadde større fokus enn det ytre. Likevel, disse mennene lyver aktivt for å treffe høyere kvinner. Hvorfor? Er det amazon-kvinneidealet? Stor og sterk kvinnefigur? Det er da vitterlig ikke så få kortvokste damer der ute. Hvorfor velge seg til et problem?

Til sist tror jeg det er viktig å reflektere litt mellom skinnhellige rettighetsidealer og den virkelige verden. Når du står foran alteret og kona er 40 cm høyere enn deg på høye heler og må bøye seg ned for å kysse deg på pannen? Da utfordrer det helt grunnleggende konsepter om maskulinitet og femininitet. Hvis du aldri selv har stått i en slik situasjon er det enkelt å hevde at det er verdens enkleste ting å glemme. I virkeligheten derimot... Jeg skal garantere deg at du hadde hatt problemer med det, både du som er kvinne og du er mann.

• Liker 3
Skrevet

De må gjerne lyve på høyden og andre fysiske ting.Men det blir fort oppdaget,og da blir det aldri noe date nr.2.

Skrevet

De må gjerne lyve på høyden og andre fysiske ting.Men det blir fort oppdaget,og da blir det aldri noe date nr.2.

Men det blir i det minste en date nr 1. Det er mer enn han hadde fått om han var ærlig med høyden.

Anonymkode: f9869...3d0

• Liker 1
Skrevet

Til de som ikke forstår logikken - logikken er "jeg har ingenting å tape". Kvinner diskriminerer mye på høyde, mange setter t.o.m. opp filtre på nettdating som luker ut de under en viss strømpelest. Og høyde skiller seg fra andre ting som vekt og hygiene, ved at det faktisk ikke kan endres. Det er ekstremt definerende, og plent umulig å gjøre noe med. 

Misforstå meg rett - jeg synes ikke noe om å lyve. Men dette er faktisk ett av de scenario der jeg kan forstå det. Kvinner diskriminerer såpass på høyde at Mark Wahlberg eller James McAvoy aldri hadde sluppet gjennom deres virtuelle dør. Så når menn legger på noen cm så er det ikke fordi de tror de kan slippe unna med det - men fordi de vil ha den ene daten der de har en sjanse til å vise hvem de er. Om du ikke vil ha en date nr to, så har de ikke mistet noe - for utgangspunktet var ikke engang date nr. 1. 

Så du kan ikke noe for hva du er tiltrukket av. Den er jeg med på. Men tiltrekning er ganske komplekst, og noen ganger vet man ikke hva man kan falle for før det står foran en. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hørt en kvinne si at hun må ha x i en mann, eller ikke kan date en mann som er y. For så å gjøre akkurat det. 

Det siste momentet er at majoriteten lyver på nettdating. Om dette ikke gjelder deg personlig, så gjelder det andre. I såpass grad at uærlighet definerer nettdating og setter nye normer. Kvinner lyver på vekt og kroppsfasong og velger flatterende bilder. Menn lyver på høyde og utdannelsesnivå. Og begge lyver på alder. Og med alle disse "justeringene", faller man fullstendig utenfor om man ikke bare ikke oppfyller kravene, men attpåtil er ærlig om det. Den som er fullstendig ærlig om alle sine feil og mangler på nettdating, er som den ene fyren i Tour de France som ikke doper seg. 

dette:klappe:

Anonymkode: 57a2e...4b4

Skrevet

I og med at jeg aldri har prøvd nettdating har jeg ingen erfaring med at folk lyver om opplagte ting som avsløres med en gang man faktisk treffes.  Selv ville jeg imidlertid aldri oppgitt å være 10 cm lavere enn jeg er selvom jeg vet jeg er for høy for mange menn (183 cm, og jeg har i tillegg sans for sko med høye hæler).

Jeg har ikke lest hele tråden, men her er noen tanker jeg har gjort meg:

De som faller utenfor normalen høydemessig er vant til det.  På leting etter en partner vil noen av dem ikke bry seg om de er lavere enn dama eller høyere enn mannen.  Andre vil bry seg til en viss grad, men velger å være åpen for høydeforskjell "den gale veien"  fordi de vet at hvis de ikke er det risikerer de å ekskludere mange potensielt bra partnere. Og for noen vil det være uaktuelt uansett egen høyde og hvem de treffer.

Jeg var sammen med en lav mann i flere år, 12 cm skilte oss.  Og ingen av oss var spesielt storsinnete eller liberale, eller opplevde det som enormt destruktivt, som Arcturus skriver i sitt innlegg.  Mulig det var fordi vi falt utenfor normalen begge to.  Vi fikk heller ingen kommentarer direkte, hva folk sa om oss når vi ikke hørte kan jeg ikke vite.  At noen skulle tvile på vår legitimitet som par har aldri streifet meg.  Virkelig?  Hvorfor skulle de det?  Hva må til for å være et legitimt par?  (Vi var omtrent like gamle, likt nivå på utdannelse og inntekt, begge forsørget seg selv, så helt OK normale ut, helt friske og funksjonsdyktige, ingen av oss kom fra rike familier... hvis dette har noe å si for vurderingen.)

Det hadde nok vært lettere for ham å finne en dame som var lavere enn ham,  enn for meg å finne en mann som var høyere enn meg.  Fra min side var det imidlertid nesten kjærlighet ved første blikk.  Jeg var ung da, og antagelig naiv.  Jeg var slett ikke sikker på at det ville bli noe mellom oss, eller at interessen var det minste gjensidig.  Men at han faktisk kunne anse høyden min som en dealbreaker falt meg aldri inn.  Heldigvis gjorde han ikke det, men gjorde seg tanker om at jeg ville synes han var for lav. 

Jeg vil legge til at en mann sin høyde ikke er likegyldig for meg,  en på 160 cm er ganske sikkert for lav uansett personlighet. (og jeg er helt sikkert for høy, he he)  På en annen side trives jeg ikke så godt rundt menn som er noe særlig høyere enn meg heller.  Skal ikke være lett. 

Skrevet

Selv er jeg veldig lav og kunne ikke brydd meg mindre om høyde, så jeg kunne fint gått på date med en som var 1.60 så lenge dette var en mann jeg likte. Men om han hadde LØYET om det hadde det blitt en kort date for å si det sånn. Jeg har nulltoleranse for slik barnslig oppførsel, og jeg tror neppe noen ville sett gjennom fingrene når det gjelder slik løgn. Derfor er det å skyte seg selv i foten når man lyver seg til en date. Det sier alt om mannens personlighet og integritet, og det handler ikke om at han tok en råsjans. Det handler om at han feiler allerede i det øyeblikket han lyver.

Anonymkode: 5b7b7...3fb

• Liker 3
Skrevet

Jeg var sammen med en lav mann i flere år, 12 cm skilte oss.  Og ingen av oss var spesielt storsinnete eller liberale, eller opplevde det som enormt destruktivt, som Arcturus skriver i sitt innlegg.  Mulig det var fordi vi falt utenfor normalen begge to.  Vi fikk heller ingen kommentarer direkte, hva folk sa om oss når vi ikke hørte kan jeg ikke vite.  At noen skulle tvile på vår legitimitet som par har aldri streifet meg.  Virkelig?  Hvorfor skulle de det?  Hva må til for å være et legitimt par?  (Vi var omtrent like gamle, likt nivå på utdannelse og inntekt, begge forsørget seg selv, så helt OK normale ut, helt friske og funksjonsdyktige, ingen av oss kom fra rike familier... hvis dette har noe å si for vurderingen.)

Du stiller interessante spørsmål. Først og fremst vil jeg si at de negative tilbakemeldingene aldri kom som direkte kommentarer, men som kroppspråk og blikk. Etter mange år kan jeg telle to hender antallet ganger slik tematikk kom frem i form av ord. Jeg har ingen illusjoner om at jeg er tøffere enn jeg er. Jeg syns det var vanskelig å forholde meg til og mistrivdes med å være "den lave". Min kjære nå er lavere enn meg og det er bemerkelsesverdig frigjørende å slippe å føle seg avmaskulinisert. Dette er antakeligvis min indre huleboer som kommer frem. Jeg har et behov for å være den som ordner og fikser, den som kan beskytte, og den som har svarene på kompliserte spørsmål om verden. Det betyr ikke at jeg vil date en dum ape, langt derifra, men jeg foretrekker å være den moderne Mannen med stor M. 

Når man er et illegitimt par er man f.eks en gammel kuk med en thaikone på 23. En glamourmodell med en skallet tjukkas med heismontørfirma som åpenbart har betalt seg til hennes gunst. Pro-forma ekteskap, der ektefellen helt åpenbart er valgt for rent praktiske årsaker er et illegitimt forhold (også juridisk for den saks skyld). Et annet kan være hvis man har funnet seg en partner som helt åpenbart er alt for vakker for deg. Det er rett og slett ikke normalt og da stiller mange automatisk spørsmål om motiver. Jeg har en kompis som har funnet seg en slik dame, og når han er på byen blir dama hans konstant sjekket opp rett foran ansiktet hans. Mange syns det er utenkelig at hun skulle velge han (og det viser seg at hun antakeligvis har økonomiske hensikter). Når man begge to faller langt utenfor normalen har man tross alt dette til felles, slik jeg antar det var for deg og eksen din Zouk. Da bindes man sammen ved at man begge er litt annerledes.

Skrevet

Nei, slik er det ikke. 

Dette er fordi det ikke finnes noen sammenheng med hva jenter sier de vil ha og hva dere faktisk går etter. Det er overhodet ingen sammenheng mellom ord og handling for jenter.

Jeg har en kompis som er rundt 1.70. På tinder og andre steder så skriver han at han er 1.80. Dette fordi dere er så utrolig overfladiske på hvem dere velger. Men når han faktisk møter damene så betyr det ingenting. Han har pult flere og har aldri hatt problemer med å få både date nummer 2,3,4 og 5. Hvis det ikke blir noe mer så er det som regel fordi han ikke vil det.

Anonymkode: c75ce...59a

• Liker 1
Skrevet

Hehe ... jeg tror nok trafikklyset på Tinder-vegen bør blinke rødt dersom, uavhengig av kjønn, det etterspørres høyde og vekt. Det blir litt fesjå der høyde, fedme, pikk og boobies skal beskues. Så skal det dates, vurderes og ditches.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det som fascinerer meg er hvorfor noen menn likevel ønsker seg høyere kvinner. For min del var det helt tilfeldig, personlighet hadde større fokus enn det ytre. Likevel, disse mennene lyver aktivt for å treffe høyere kvinner. Hvorfor? Er det amazon-kvinneidealet? Stor og sterk kvinnefigur? Det er da vitterlig ikke så få kortvokste damer der ute. Hvorfor velge seg til et problem?

Jeg tror de første og fremst ønsker seg kvinner. Å være villig til å være sammen med en høyere kvinne er ikke det samme som en preferanse. Det er heller ikke gitt at disse kortvokste damene aksepterer en kortvokst mann. Kjenner flere kvinner på rundt 1.60 som fortsatt forlanger at partneren er minimum gjennomsnittshøyde, og helst litt høyere.

Endret av Okapi
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...