Gå til innhold

Lure seg til date, mann på 1.60

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gahh. Aner ikke hvor mange ganger dette har skjedd. Jeg kan for all del være venn med en lav mann, det har ingenting å si, men jeg kan ikke noe for hva jeg tiltrekkes av. Føler jeg må drive veldedighet på bekostning av mine lyster, bare fordi ellers er jeg overfladisk. Men SOM OM de selv hadde takket ja til en dame på 200kg som stinket svette, dersom de selv havnet i den situasjonen.

La oss si en kvinne legger ut et gammelt bilde der hun veide 70kg. På Tinder. Så møtes de og hun veier nå 200kg med en påfølgende giftig stank. Er mannen da den slemme som ikke tenner på det?

Havnet i samme situasjon bare det gjaldt høyde på en mann. Er selv 171cm høy og foretrekker høye gutter. Spurte hva høyden var, for å spare meg for pinligheter, og han svarte 170-175. Hva skal det bety? :fnise: Da regnet jeg med han var 170, helt ærlig.

Kremt.. Det viste seg at han var like lav som lillesøsteren min, nemlig rundt 160.. Hva tenker de med? Jeg følte jeg gikk på tur med en unge. Vil ikke løfte han opp for å kysse. Å gud. Ville han virkelig ikke spare seg for kleinheten han må ha visst skulle oppstå? Han skulle absolutt holde rundt meg. Følte jeg var moren hans. Dette er ikke første gang dette skjer.. Har det skjedd deg?

Anonymkode: d0801...ee5

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er unødvendig å rakke ned på andre selv om de har feil høyde for deg. Noen menn på den høyden kan få komplekser av det. Tenk litt før du uttaler deg sånn. 

Anonymkode: 0f1e2...872

• Liker 8
Skrevet

Synes det er unødvendig å rakke ned på andre selv om de har feil høyde for deg. Noen menn på den høyden kan få komplekser av det. Tenk litt før du uttaler deg sånn. 

Det som er unødvendig er å lyge om høyden. Tror guttene at det ikke blir lagt merke til? Og er det et fint premiss å skaffe seg til første date: lyge om fysiske attributter før man har møtt jenta engang?

• Liker 19
Skrevet

Det som er unødvendig er å lyge om høyden. Tror guttene at det ikke blir lagt merke til? Og er det et fint premiss å skaffe seg til første date: lyge om fysiske attributter før man har møtt jenta engang?

jeg er enig i det, men synes ts snakket nedsettende om det på en måte. Jeg er hunkjønn forresten. Jeg skjønner problemstillingen altså, jeg bare følte for å nevne det.

• Liker 2
Gjest incognita
Skrevet

De som lyver om slikt, tror de virkelig at de vil slippe unna med det? Jeg sliter med å forstå logikken.

Skrevet

Jeg tror det er mer normen enn unntaket at menn juger/skryter på seg fysiske attributter som ikke stemmer. Da sikter jeg til penis størrelse. 15cm utstyr blir fort til 18-20cm på internet. 

• Liker 2
Gjest supernova_87
Skrevet

Ja, fullstendig unødvendig å lyve om høyden, det oppdager man umiddelbart uansett. Kanskje han var desperat etter å ikke bli ditcha bare pga høyden, tenkte kanskje du ville like ham "bare du lærte ham å kjenne". 

Jeg synes også det er fullstendig unødvendig å sammenligne lave menn med ei 200kg kjerring som bærer med seg en giftig stank. Det var å overdrive. 

Skrevet

De fleste "lave"(under 170 ca.) menn jeg har snakket med på nettet og møtt i virkeligheten har løyet om høyden sin og sagt de var mye høyere enn det de egentlig er. Dette inkluderer både menn jeg har møtt som potensiell kjæreste og bare som venn. En jeg husker godt (kompis, ikke kjæreste) sa han var ca. 180. Når vi møttes var han kanskje 5 cm høyere enn meg, maks, så han ble 170. Å ta feil av 10 cm er ganske mye, så det var nok noe han hadde fått for seg da det hørtes bedre ut enn 170. Til og med i ettertid insisterte han på at han var myyye høyere enn meg og at jeg var kjempekort, selv om jeg sa det som det var. Jaja, tenkte jeg og lot saken ligge.

Så det virker som menn er veldig sensitive i forhold til høyden sin. Min nåværende samboer er også sånn, og når samtaler mellom kompisene hans begynner å gå over på høyde legger han fort på flere cm. på seg selv - selv om vi mange ganger har målt oss. (Vi er akkurat like høye, og jeg vet jeg er 165.)

Jeg er enig i at det er for dumt å lyve om noe så åpenbart som høyden sin. Blir som å lyve om etnisitet, hårfarge eller øyefarge i mine øyne. Alle ser det, så kutt ut å lyg. Har man komplekser for noe, så hjelper det ikke å lyve og late som ingenting - spesielt ikke når det er snakk om en potensiell kjæreste, da man ofte har sine preferanser.

Men er enig med hun over om at det blir feil å sammenligne noen overvektige som stinker med en lav mann. For ille er det neppe...

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror det er mer normen enn unntaket at menn juger/skryter på seg fysiske attributter som ikke stemmer. Da sikter jeg til penis størrelse. 15cm utstyr blir fort til 18-20cm på internet. 

Ikke like lett å innse, da jenter er clueless når det kommer til størrelse.

• Liker 1
Skrevet

Ikke like lett å innse, da jenter er clueless når det kommer til størrelse.

Nei det er sant. Har sett damer legge på endel cm også når de prater om kjæresten sin her på KG. I tråden hvor folk spør hvor stor penisen til typen er så er alle svarene 18+ cm hehe.

Rart det der. man skulle ikke tro at 13-15 cm var snittet her i Norge når alle later til å ha gigakøller som er størst i verden.

De landene i verden som ifølge studier har størst penis er kongo og venezuela, der er gjennomsnittet 17. 

Skrevet

De fleste "lave"(under 170 ca.) menn jeg har snakket med på nettet og møtt i virkeligheten har løyet om høyden sin og sagt de var mye høyere enn det de egentlig er. Dette inkluderer både menn jeg har møtt som potensiell kjæreste og bare som venn. En jeg husker godt (kompis, ikke kjæreste) sa han var ca. 180. Når vi møttes var han kanskje 5 cm høyere enn meg, maks, så han ble 170. Å ta feil av 10 cm er ganske mye, så det var nok noe han hadde fått for seg da det hørtes bedre ut enn 170. Til og med i ettertid insisterte han på at han var myyye høyere enn meg og at jeg var kjempekort, selv om jeg sa det som det var. Jaja, tenkte jeg og lot saken ligge.

Så det virker som menn er veldig sensitive i forhold til høyden sin. Min nåværende samboer er også sånn, og når samtaler mellom kompisene hans begynner å gå over på høyde legger han fort på flere cm. på seg selv - selv om vi mange ganger har målt oss. (Vi er akkurat like høye, og jeg vet jeg er 165.)

Jeg er enig i at det er for dumt å lyve om noe så åpenbart som høyden sin. Blir som å lyve om etnisitet, hårfarge eller øyefarge i mine øyne. Alle ser det, så kutt ut å lyg. Har man komplekser for noe, så hjelper det ikke å lyve og late som ingenting - spesielt ikke når det er snakk om en potensiell kjæreste, da man ofte har sine preferanser.

Men er enig med hun over om at det blir feil å sammenligne noen overvektige som stinker med en lav mann. For ille er det neppe...

Grunnen til at menn er NØDT til å lyge om høyden på nettet er at kvinner er så vanvittig overfladiske. 

Når man møtes i virkeligheten blir det noe annet. 

Anonymkode: c75ce...59a

• Liker 1
Skrevet

Grunnen til at menn er NØDT til å lyge om høyden på nettet er at kvinner er så vanvittig overfladiske. 

Men folk som lyver om slikt må da skjønne at daten ikke synes det er så kult å oppdage at den andre har begynt å lyve om ting før man engang møtes? Det er i hvert fall en dealbreaker. 

• Liker 10
Skrevet

nettopp derfor kom jeg med eksempelet med en overvektig på 200kg. Hadde du takket ja til det? Hadde du tatt til takke med hva som helst selv? Har ikke du preferanser?

En ting er å kunne bli venn med folk, men når det kommer til hvem man blir tiltrukket av så kan man ikke bestemme det selv

Anonymkode: d0801...ee5

• Liker 2
Skrevet

Overfladiske? Jeg er mann selv og har en venn som sier akkurat det samme. Han er "litt på den tykke siden" og maser alltid om at kvinner ikke vil gå ut med han på grunn av vekta hans. Han har samtidig en hel liste over hva kvinner må ha for at han skal like dem (de må være mindre enn han, smal midje, fin rompe, osv...). Folk som dette må innse at det finnes flere liv der ute enn seg selv, det finnes faktisk mennesker med ønsker, livserfaringer, og gleder.  

Anonymkode: 6dc6d...c51

• Liker 3
Skrevet

Hva oppnår de egentlig ved å lyve?

Overfladiske folk gir dem en sjanse.. bare for å styre unna når de møtes (siden ingen som kan endre utseende ved å lyve).

Folk som ikke er overfladisk gir dem en sjanse.. bare for å styre unna når de innser at de ikke er ærlige.

De eneste de har en god sjanse for å bli sammen med vil være de som ikke er overfladiske, og som ikke bryr seg om folk er ærlig. Mao mulighetene blir færre enn når de er ærlige.

Anonymkode: b1d0b...ed2

• Liker 1
Skrevet

For min del funker det ikke med menn som er lavere enn meg. Det både ser dumt ut og føles helt feil. Samboeren til svigerinna mi er under 1.60, ganske mye også, og det er veldig rart å stå ved siden av han. Jeg er jo over et hode høyere :P 

Anonymkode: 3d10e...12d

• Liker 1
Skrevet

Til de som ikke forstår logikken - logikken er "jeg har ingenting å tape". Kvinner diskriminerer mye på høyde, mange setter t.o.m. opp filtre på nettdating som luker ut de under en viss strømpelest. Og høyde skiller seg fra andre ting som vekt og hygiene, ved at det faktisk ikke kan endres. Det er ekstremt definerende, og plent umulig å gjøre noe med. 

Misforstå meg rett - jeg synes ikke noe om å lyve. Men dette er faktisk ett av de scenario der jeg kan forstå det. Kvinner diskriminerer såpass på høyde at Mark Wahlberg eller James McAvoy aldri hadde sluppet gjennom deres virtuelle dør. Så når menn legger på noen cm så er det ikke fordi de tror de kan slippe unna med det - men fordi de vil ha den ene daten der de har en sjanse til å vise hvem de er. Om du ikke vil ha en date nr to, så har de ikke mistet noe - for utgangspunktet var ikke engang date nr. 1. 

Så du kan ikke noe for hva du er tiltrukket av. Den er jeg med på. Men tiltrekning er ganske komplekst, og noen ganger vet man ikke hva man kan falle for før det står foran en. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hørt en kvinne si at hun må ha x i en mann, eller ikke kan date en mann som er y. For så å gjøre akkurat det. 

Det siste momentet er at majoriteten lyver på nettdating. Om dette ikke gjelder deg personlig, så gjelder det andre. I såpass grad at uærlighet definerer nettdating og setter nye normer. Kvinner lyver på vekt og kroppsfasong og velger flatterende bilder. Menn lyver på høyde og utdannelsesnivå. Og begge lyver på alder. Og med alle disse "justeringene", faller man fullstendig utenfor om man ikke bare ikke oppfyller kravene, men attpåtil er ærlig om det. Den som er fullstendig ærlig om alle sine feil og mangler på nettdating, er som den ene fyren i Tour de France som ikke doper seg. 

• Liker 9
Skrevet

De som lyver om slikt, tror de virkelig at de vil slippe unna med det? Jeg sliter med å forstå logikken.

https://www.youtube.com/watch?v=iUy3_kBme4M

Han feite fyren hadde aldri fått tinderdater om han la ut bilde av seg selv som feit. Samme med mannen til TS, han hadde jo ikke noe å tape(om han har bra psyke).

Tror han gjør lurt i å lyve om høyden til kvinner som er høyere enn han så kan han heller være ærlige med jenter som er lavere enn han(om de faktisk vil date en på 160).

Skrevet

Kan på en måte skjønne veldig lave menn som legger på noen cm på høyden, særlig hvis de alltid blir avvist pga høyden og aldri får datet. De håper vel at når jenta møter dem vil de kunne overbevise henne på andre måter. Men, problemet er jo at da har man startet datingen med å lyve, som er mye verre og i hvert fall er en grunn til å ditche personen. 

Anonymkode: 8545b...810

• Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Idiotisk ting å gjøre. Joda, jeg skjønner at han vil ha en sjangse til å "vise hvem han er", men for min del har han allerede vist hvem han er: en løgner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...