Gå til innhold

Hjelp! Diabetes?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Huff, føler jeg får litt hypokomdertenser her, men fant en blodsukkermåler hjemme og målte igjen. Da var det 10.2. Men hadde spist en del godteri, så det er vel kanskje ikke så rart?

Anonymkode: b949a...f65

Rettelse, mente 10.6*

TS

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kom deg til lege for å få målt hba1c

Anonymkode: 4cd17...4f3

Skrevet

Ikke driv med hjemmediagnostisering, TS.

Bestill en legetime og få dette undersøkt på skikkelig vis. 

Anonymkode: 8ca70...0bc

• Liker 1
Skrevet

Fikk du noen avklaring hos legen? :)

Anonymkode: 721d8...871

Skrevet

Fikk du noen avklaring hos legen? :)

Legen ville ikke måle kortidsblodsukker siden jeg hadde spist, men hun målte langtidsblodsukker. Hun har ikke ringt så da regner jeg med at det ikke er noe galt:) Selv om hun ikke klarte å ringe før etter 2 uker når hun fant ut at jeg hadde mycoplasma, men satser på at hun hadde sagt fra om det var for høyt:)

Skrevet

Stress kan også føre til forhøyet blodsukker uten at det nødvendigvis er snakk om diabetes. Men du gjør klokt i å følge med, spesielt siden du har diabetes i familien.

Anonymkode: 16b96...d6f

Skrevet

Det skal ikke være over 7 etter man har spist/drukket, er det over 7 har man insulinresistens, som er veien til Diabetes type2.

Alt mellom 7-11 er insulinresistens, over 11 er diabetes.

Anonymkode: 0ece4...016

Det er ikke sant.

Anonymkode: 8b472...71f

Skrevet

Bestill time hos legen din. Ingen her kan svare på om du har diabetes eller ikke. De symptomene du oppgir er symptomer på diabetes, men det er også symptomer på andre ting. Så få deg en time og få konstantert om det er diabetes, noe annet eller noe ufarlig. 

Skrevet

Legen ville ikke måle kortidsblodsukker siden jeg hadde spist, men hun målte langtidsblodsukker. Hun har ikke ringt så da regner jeg med at det ikke er noe galt:) Selv om hun ikke klarte å ringe før etter 2 uker når hun fant ut at jeg hadde mycoplasma, men satser på at hun hadde sagt fra om det var for høyt:)

Kan ikke du ringe legesenteret da?

Anonymkode: 4cd17...4f3

Skrevet

Ok, det er jo bra! Jeg ville likevel fulgt opp blodsukkeret jevnlig (hver 6. måned? Hver 12. måned?) med tanke på familiehistorie. For sikkerhets skyld. Men da høres det ut som du kan gå jula trygt i møte uten å bekymre deg for dette :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...