AnonymBruker Skrevet 2. desember 2015 #21 Skrevet 2. desember 2015 Jeg jobber også på skole, og ser i noen situasjoner der barn mobber at det er vanskeligere å løse hvis foreldre ikke er på skolens lag. Noen innvandrerbarn har jo dessverre holdningene sine fra hjemmet. Dette er en tøff utfordring syns jeg..Anonymkode: 9e3aa...dd1Jepp- barn generelt tar til seg holdninger fra hjemmet. Anonymkode: c5b3a...0a7
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #22 Skrevet 3. desember 2015 Hvordan kan dine foreldre tillate seg å sende sin datter til et slikt sted hvor grotesk rasisme gjennomsyrer skolen uten at noen gjør noe?Ufattelig. Anonymkode: 8910b...42f
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #23 Skrevet 3. desember 2015 Takk for svar og innspill alle sammen. Forstår jo at det ikke akkurat er så mye skolen kan gjøre i denne situasjonen.Hvordan kan dine foreldre tillate seg å sende sin datter til et slikt sted hvor grotesk rasisme gjennomsyrer skolen uten at noen gjør noe?Ufattelig. Anonymkode: 8910b...42fÆrlig talt, ikke alle bor i storbyer hvor en bare kan velge og vrake mellom skoler. Dersom jeg skal bytte skole, er nærmeste skole som tilbyr den linja jeg går på, tre timer unna. Jeg må altså flytte hjemmefra. Det er ikke et alternativ. ts Anonymkode: ff2b3...a3f
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #24 Skrevet 3. desember 2015 Hva med å filme alt det som skjer ved skolen, og så legge ut dette på internett?Da kan alle og enhver se hvordan enkelte folk faktisk oppfører seg, og da er det også mye større sannsynlighet for at skolen faktisk prøver å ta litt mer tak i saker og ting.... Anonymkode: d3300...562 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2015 #25 Skrevet 3. desember 2015 Skolen her kan gjøre mye!Du har rett på ett godt miljø å være elev i.Ta dette først opp med kontaktlærer, gjør ikke h*n noe så tar du det videre i systemet. Avdelingsleder er neste skritt dersom dere har det, hvis ikke så har du rektor og ass-rektor å ta dette opp med. Ta gjerne også kontakt med helsestasjonen på skolen for å understreke at dette går ut over din psykiske helse samt prestasjon på skolen og at du føler deg uttrygg til tider.Send dem en skriftlig mail, ha alt skriftlig for videre dokumentasjon.Ta gjerne og film de som er ufine og skriv ned hendelser med klokkeslett, dato og sted og ikke minst: HVEMDe som ikke vet å oppføre seg kan bli utvist fra skolen, nedsatt oppførselskarakter etc.Stå på! Om det forverrer seg, ta kontakt med politiet.Jeg er litt frista til å be deg om å si til de som snakker stygt om Norge at de bare kan pelle seg tilbake til sitt eget land hvis det er så ille her. Men, det blir nok å kasta bensin på bålet og en dårlig ide. Samme om du hadde tatt med en marsipangris eller noe slikt, men tanken er fristende. Anonymkode: f28f2...19d
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #26 Skrevet 4. desember 2015 Takk for svar og innspill alle sammen. Forstår jo at det ikke akkurat er så mye skolen kan gjøre i denne situasjonen.Ærlig talt, ikke alle bor i storbyer hvor en bare kan velge og vrake mellom skoler. Dersom jeg skal bytte skole, er nærmeste skole som tilbyr den linja jeg går på, tre timer unna. Jeg må altså flytte hjemmefra. Det er ikke et alternativ. tsAnonymkode: ff2b3...a3fDet er masse skolen kan gjøre, siden dette er straffbart. Du bør også politianmelde dette, fordi det er helt klart hatefulle ytringer og grov trakkassering. Anonymkode: 8910b...42f
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2015 #27 Skrevet 4. desember 2015 Men gjør noe konstruktivt da! Film de og legg ut, gå til mediene. Utenlandske uhyrer tror de eier nordmenn og ingen tør å motbevise dem. Anonymkode: be81f...1cc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå