Gå til innhold

Blindtarmen

Fremhevede innlegg

Skrevet

jente 37, fikk smerter ved navlen natt til onsdag forrige uke og det flyttet seg til nedre mage på høyre side. dro til fastlegen.ble innlagt fredag og kom ut igjen lørdag. de trodde det var blindtarmen, men ville ikke operere pga overvekt. smertene ville ikke gi seg. var hos fastlegen mandag og skulle kontakte han 2 dager seinere hvis det ikke gir seg. vondt når jeg trykker og slipper. smerte ved hosting, gå, le og ligge rolig. hva kan det være, kan man gå lenge før blindtarmen sprekker??  
Takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk blindtarmbetennelse i sommer, jeg våknet klokken 10 om morgenen av en akutt smerte. Smerten kan nesten ikke beskrives. Jeg dro til legen og ble sendt rett til sykehuset og ble innlagt. 2 dager senere var jeg opperert og ca et døgn etter opperasjonen var jeg hjemme igjen.

Dersom de mener det er blindtarmen er det veldig rart at de ikke vil opperere selv om du er overvektig. Jeg selv er litt overvektig men de fjernet den med kikkhullopperasjonen. Anbefaler deg å dra tilbake til legen i morgen!

• Liker 1
Skrevet

Synes det er rart at legen sa at du skulle vente og se. En test du selv kan gjøre, er å trykke på det punktet som det gjør vondt for å se om smerten blir sterkere. Blir den sterkere, kommer du deg til legevakten. En sprukken blindtarm kan være farlig.

Anonymkode: 90b52...2e1

• Liker 2
Skrevet

De tok vel CRP på deg? Hva var den på?

Anonymkode: 854a5...c41

Skrevet

Hmm, merkelig at de sender deg hjem med forhøyet CRP og symptomene dine. Hadde dratt ned på legevakten og krevd å bli tatt på alvor, dette kan være farlig! Oppdater oss gjerne om hvordan det går:)

• Liker 1
Skrevet

Hmm, merkelig at de sender deg hjem med forhøyet CRP og symptomene dine. Hadde dratt ned på legevakten og krevd å bli tatt på alvor, dette kan være farlig! Oppdater oss gjerne om hvordan det går:)

skal til legen i dag, så får jeg se hva som skjer.

Skrevet

Og hvis legen sier nei til deg i dag også så bør du dra på legevakta. Er du heldig er det en bedre lege der, iallfall ang å bli tatt på alvor utifra beskrivelsen av smertene dine

• Liker 1
Skrevet

Hvordan går det med deg TS?

Skrevet

Lurer også på hvordan det går med deg TS!?

Skrevet

hadde visst uvi. fikk antibiotika på sykehuset i forrige uke, og får antibiotika nå. crp er på vei ned. føler meg mye bedre etter at jeg tok en tabl.

Skrevet

vært bra siden ons, fikk tre dagers kur. tok siste tabl i går, og jaggu begynner det igjen...

Skrevet

På'n igjen med ny kur da. Ring legen din så får du sikkert det

Skrevet

På'n igjen med ny kur da. Ring legen din så får du sikkert det

fikk ny kur i går. var på legevakta. er som å pisse stålspikere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...