Gå til innhold

Scopoderm/reisesykeplaster noen erfaringer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lider av reisesyke, I båt, tog, fly og bil. Har testet reisesyke piller og sea band, men føler ikke full effekt. Har fått scopoderm på resept for at jeg skal fly til København og feire jul, tingen er at jeg har ikke reist med fly på 10 år pga min redsel for kvalme og oppkast, lider I tillegg til reisesyke av emetofobi  ( overdreven angst for og kaste opp) pluss jeg er deprimert. Jeg har lest litt om scopoderm mange har gode erfaringer med plasteret, mens noen andre får heftige bivirkninger I form av oppkast og kvalme, noe som gjør meg redd for og prøve det, jeg må være helt 100% på at det virker! Er redd jeg sitter I flyet og blir kvalm og ikke kan gå av flyet, men er jo tvunget til og sitte der og lide.. Skal på en liten ferge og biltur 10 dager før jeg skal ur og fly, og tenkte og prøve plasteret da. Tingen er at si viss det fks virker på ferge og bilturen, er jeg redd det ikke vil funke på den store dagen når jeg skal ut og fly. Noen som kan roe meg litt ned og har noen solskinnshistorie og komme med av erfaringer med scopoderm?

Anonymkode: 7c44e...1e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg prøvde scopoderm for første gang i år, da skulle jeg ut i en liten båt på mye bølger og tenkte at det var tryggest å bruke plaster for å være på den sikre siden... Angret veldig når det slo inn, fordi jeg ble så LATTERLIG søvnig at jeg ikke fikk gjort det jeg skulle på den båten! :fnise: På et tidspunkt klarte jeg ikke holde øynene åpne engang. :sovne: 

Men det var min reaksjon! Du kan jo selvfølgelig få en helt annen. Bra du får testet det på båt før flytur. :)

Har du prøvd å lese bøker som kan hjelpe mot flyskrekk?

Edit: Ser nå at det kanskje ikke er frykt for selve flyet/båten?
Bare det at du blir dårlig under reisen og er redd for å kaste opp?

Endret av Nangijala
Skrevet (endret)

Scopoderm funker bra for min reisesyke, har ingen bivirkninger bortsett fra munntørrhet og kløe der plasteret er. 

Men det er ganske dyrt, så bruker for det meste Postafen.

Endret av LilleCa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...