Gå til innhold

Tafatte menn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja hva så om jenta eller gutten har en såpass store arr på sjela at de synes det er vanskelig å ta kontakt. Men de er fortsatt ansvarlige for å ta kontakt og gjøre noe om de vil noe. De er fortsatt ansvarlige for egne ønsker. TA ANSVAR SELV! Det er jo det alt bunner ut i. Om en mann er veik og ikke tar kontakt, eller en dame har prinsessesyndromer, så får de ta ansvar for dette selv og innse at de da får forbli single. Men de får da ikke lov å sutre om dette etterpå. Fordi de ikke tok ansvar for sin egen lykke.

Anonymkode: b8303...a46

Nei. Det bunner ut i at de guttene TS prater om har samme preferanser som hun har (bare motsatt kjønn). En person med tæl i kroppen og bein i nesa som er frempå. Hadde de vært jenter (eller kvinner) ville TS ikke sagt noe på det. Når det er gutter (eller menn) blir TS sur. Antageligvis ville TS ikke blitt sur hvis TS ikke ønsket noe mer. I så fall ville TS ha tenkt at, "jaja, men jeg var aldri interessert i deg", og ikke skjenkt det en tanke til. I stedet gnager det tydeligvis så pass på TS at hun har skrevet et frustrert innlegg her på KG for å få ut sine tanker og følelser rundt det hele.

Og da gjelder ditt råd i samme grad til TS. Hun skulle ha tatt det første skrittet, gjort noe mer, vært litt mer frempå, hvis hun ønsket noe mer.

Men så har vi det lille problemet da, at der er noe som heter preferanse. TS har samme preferanse som disse guttene/mannfolkene. Da blir det kræsj. Flaks det endte der og ikke ble til noe dypere før de fant ut av at de ikke passet sammen.

Anonymkode: 8bb33...cf7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Det bunner ut i at de guttene TS prater om har samme preferanser som hun har (bare motsatt kjønn). En person med tæl i kroppen og bein i nesa som er frempå. Hadde de vært jenter (eller kvinner) ville TS ikke sagt noe på det. Når det er gutter (eller menn) blir TS sur. Antageligvis ville TS ikke blitt sur hvis TS ikke ønsket noe mer. I så fall ville TS ha tenkt at, "jaja, men jeg var aldri interessert i deg", og ikke skjenkt det en tanke til. I stedet gnager det tydeligvis så pass på TS at hun har skrevet et frustrert innlegg her på KG for å få ut sine tanker og følelser rundt det hele.

Og da gjelder ditt råd i samme grad til TS. Hun skulle ha tatt det første skrittet, gjort noe mer, vært litt mer frempå, hvis hun ønsket noe mer.

Men så har vi det lille problemet da, at der er noe som heter preferanse. TS har samme preferanse som disse guttene/mannfolkene. Da blir det kræsj. Flaks det endte der og ikke ble til noe dypere før de fant ut av at de ikke passet sammen.

Hvordan vet du om TS ikke har gjort noen fremstøt eller ikke? Jeg har heller ikke sagt at TS ikke er ansvarlig selv. Hun har ikke lov til å sutre om hun selv ikke har gjort noen fremstøt.

Mine svar var generelt til en del sutrete menn her inne, som blir kjempesure når en dame her på KG kaller de feige.

Skrevet

Nei. Det bunner ut i at de guttene TS prater om har samme preferanser som hun har (bare motsatt kjønn). En person med tæl i kroppen og bein i nesa som er frempå. Hadde de vært jenter (eller kvinner) ville TS ikke sagt noe på det. Når det er gutter (eller menn) blir TS sur. Antageligvis ville TS ikke blitt sur hvis TS ikke ønsket noe mer. I så fall ville TS ha tenkt at, "jaja, men jeg var aldri interessert i deg", og ikke skjenkt det en tanke til. I stedet gnager det tydeligvis så pass på TS at hun har skrevet et frustrert innlegg her på KG for å få ut sine tanker og følelser rundt det hele..

Eh nei? Artig liksom-analysør du! Jeg er en gammeldags kvinne som mener at menn skal gjøre en innsats for å kapre dama.
Det gjelder alle menn, også de jeg ikke ønsker noe mer med. Som sagt, så har jeg fått mye bedre inntrykk av menn som tør å spørre rett ut, enn de som ikke spør. Jeg har ingenting i mot å sjekke opp noen selv, oppsøker jeg kontakt med en mann så er jeg tydelig og rett frem slik at han slipper å analysere eller hinte - og syntes at en mann som oppsøker en kvinne også skal komme frem til poenget i stedet for å gå så innmari rundt grøten og kanskje spolere det. Jeg har gått i denne fella selv. Vil man ha noe må man gå all inn for det og ikke sitte å være redd for å bli såret, for å være redd for å bli såret er vi alle, og vet du hva, det er nettopp derfor kjærligheten er så fantastisk når det først går i boks! Litt som å spille Lotto, surt å følge med på sendinga og aldri vinne men Gud så fantastisk når man først skulle få premie og det hadde man aldri fått om man ikke hadde dedikert tid til å spille ;)

Sur er jeg langt i fra, dette er mere ment som et godt tips til alle de mennene som sitter her på forumet og sutrer år etter år på at de ikke får seg dame - vel newsflash; det er fordi dere er for tafatte og ser på det som nok flørting å si hei av og til og like bildene hennes på facebook. Dere kan ikke si at en jente har playet deg eller utnyttet deg i friendzonen når du aldri tør å ta det tydelige steget ut av den ;)
ts

Anonymkode: e04c4...b83

• Liker 1
Skrevet

Jeg er en gammeldags kvinne som mener at menn skal gjøre en innsats for å kapre dama.

Håpe du finner en gammeldags mann, akkurat slik du ønsker (om du ikke allerede gjort det). Men vær forsiktig med hva du ønsker, det kan hende du får ønsket ditt oppfylt...

Ut over det, så kjekt for deg at du vet hva du vil ha og ønsker deg. Så la disse som ikke er slik dine preferanser på en mann er få være slik de vil være! Ikke syt og klag over andre mennesker. Med mindre de faktisk gjør noe umoralsk. Å ikke be deg ut på date er ikke umoralsk.

Skrevet

Mine svar var generelt til en del sutrete menn her inne, som blir kjempesure når en dame her på KG kaller de feige.

Jeg ser ingen som er kjempesur. Du dramatiserer. Jeg ser flere som argumenterer rolig og rasjonelt mot deg og flere andre her. Men ingen som jeg oppfatter som sure. Bortsett fra hovedinnlegget, som virker heller bittert over sjanser som er gått tapt fordi TS hadde samme preferanser som de menn hun har kjent over tid.

Gjest 2Bhonest
Skrevet

Hjelper ikke hva han burde hatt og ikke hatt, de fleste som har kommer med svar her og sagt hva han burde hatt, har selv ikke baller til å bruke annet enn annonymfunksjonen.... Hyklere hele gjengen...

Skrevet

Eh. JO.

TS liker ordentlige menn som tør å ta initiativ, og ikke gutter med sosial angst. Preferanser, altså.

Hadde det handlet om empati, hadde hun gått ut på date med denne svisken av medlidenhet.

Hva blir så en ordentlig kvinne opp i alt dette her da om jeg tør å spørre?
Når vil dere jenter komme ned fra prinsessestolen og ned på jorda og virkeligheten?

Kvinner skal ha en mann når de selv ønsker det. Resten av tiden er det "sneip i kjeften og brenn BH-en"- tilstander.

Anonymkode: 835b4...784

• Liker 2
Skrevet

Hva blir så en ordentlig kvinne opp i alt dette her da om jeg tør å spørre?
Når vil dere jenter komme ned fra prinsessestolen og ned på jorda og virkeligheten?

Kvinner skal ha en mann når de selv ønsker det. Resten av tiden er det "sneip i kjeften og brenn BH-en"- tilstander.

Jeg er veldig usikker på hva du faktisk prøver å få frem her... :filer:

Skrevet (endret)

Nå er det nettopp en som har lagt meg til på facebook som er i samme krets som meg, han sender innboks meldinger som "Håper du får en fin dag!" og "Pent bilde du nettopp la ut:) " osv, men for meg er det bare tåpelig og turnoff når han ikke tar ansvar og sier hva han føler og vil og bare håper at jeg som jenta skal kaste meg over han bare fordi han viser interesse. Man må faktisk jobbe litt for det og være interessant tilbake også.
Enig eller jenter??!

Utifra det du skriver er jo det jo du som ikke jobber for det, og du som ikke viser interesse tilbake. Dersom du faktisk hadde vist interesse tilbake, kan det jo hende han (og andre gutter) hadde tatt initiativ til noe mer konkret også. Å lodde stemningen er ikke å være tafatt, det er å ha et visst snev av sosiale antenner.

Når det er sagt er det nok flere menn som hadde hatt mye å tjene på å være mer direkte og mindre redd for avslag, men situasjonen du beskriver her er altså ikke et eksempel på dette. Snarere er det du som utviser mangel på både det å vise interesse, og  sosiale antenner.

Endret av guttemann
  • Liker 1
Skrevet

Jeg er veldig usikker på hva du faktisk prøver å få frem her... :filer:

I Forsvaret pleide vi å svare befalet med "skjønner ikke spørsmålet" når han/hun stilte et obvious spørsmål som gjorde at vi dreit oss ut..ergo "du skjønner spørmålet(poenget)".

Skrevet

I Forsvaret pleide vi å svare befalet med "skjønner ikke spørsmålet" når han/hun stilte et obvious spørsmål som gjorde at vi dreit oss ut..ergo "du skjønner spørmålet(poenget)".

Nei, det var så rotete skrevet at jeg virkelig ikke skjønte poenget.

• Liker 2
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Jeg er enig i at man ikke burde gå rundt grøten, men samtidig så vil ikke det at du tør å vise hva du vil være noe som magisk gjør at damene du er interessert i vil gå ut med deg. Hvis damen ikke liker deg har det lite å si om du er "mann" og viser tydelig interesse eller ikke. 

For å være helt ærlig så foretrekker jeg lett damer som viser tydelig interesse. Grunnen til det er at man opplever damer som bare flørter for gøy, og for bekreftelsens skyld. Du kan spørre damen ut, men hun sier at hun er opptatt eller ikke kan da, og så forsetter hun flørtingen. Når en dame virkelig er interessert prøver hun faktisk å bli kjent med deg. Jeg blir i alle fall veldig lettet når en dame jeg liker viser genuin interesse og tar initiativ. Da vet jeg at hun faktisk er interessert og jeg kan slappe mer av. 

Grunnen til at jeg er "mann", viser interesse og spør en dame ut er fordi det sparer meg for mye tid dersom damen ikke er interessert. Jeg driver å flørter med en "flørte dame" nå, og jeg ligger ikke akkurat alle eggene mine i den kurven for å si det slik. Jeg synes hun er gøy og setter pris på henne sån sett, men det at jeg er "mann" og viser at jeg liker henne vil ikke få henne til å ville noe mer med meg. Hun blir mer på av at jeg fløter og har det gøy uten å kreve noe tilbake av henne. Jeg spurte henne ut ganske tidlig etter at hun begynte å flørte, og lur som hun er foreslå hun en felles aktivitet med andre :fnise:

Endret av Minesveiper
Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep.

Frk.K, mod.

Skrevet

Hjelper ikke hva han burde hatt og ikke hatt, de fleste som har kommer med svar her og sagt hva han burde hatt, har selv ikke baller til å bruke annet enn annonymfunksjonen.... Hyklere hele gjengen...

Nemlig.... Flesteparten av kvinnene her sier jo at de forventer mannen skal be de ut, om det er han som tar kontakt eller er forelsket/interessert. Ikke bare i denne tråden, men i utallige tråder her på KG og IRL, senest på KG i denne tråden "Skal jeg be henne ut?" http://forum.kvinneguiden.no/topic/988982-skal-jeg-be-henne-ut/#comment-17390624
Det er heller ikke uvanlig at menn svarer "ja" i slike tråder.
Men så får de høre i andre tråder(denne) at noen er for feige og diffuse, og da er alt kvinnen sin feil plutselig.

Gjør det SJÆL da, ditt tafatte jævla kvinnemenneske!

Det burde virkelig si seg selv at DEN SOM TAR KONTAKT/er interessert først/forelsket er den som sier fra om det tydelig.
Om jeg er forelsket eller interessert i en mann og velger å ta kontakt med han så gjør jeg det SJÆL, ja.

Jeg er enig i at man ikke burde gå rundt grøten, men samtidig så vil ikke det at du tør å vise hva du vil være noe som magisk gjør at damene du er interessert i vil gå ut med deg. Hvis damen ikke liker deg har det lite å si om du er "mann" og viser tydelig interesse eller ikke. 

For å være helt ærlig så foretrekker jeg lett damer som viser tydelig interesse. Grunnen til det er at man opplever damer som bare flørter for gøy, og for bekreftelsens skyld. Du kan spørre damen ut, men hun sier at hun er opptatt eller ikke kan da, og så forsetter hun flørtingen. Når en dame virkelig er interessert prøver hun faktisk å bli kjent med deg. Jeg blir i alle fall veldig lettet når en dame jeg liker viser genuin interesse og tar initiativ. Da vet jeg at hun faktisk er interessert og jeg kan slappe mer av. 

Grunnen til at jeg er "mann", viser interesse og spør en dame ut er fordi det sparer meg for mye tid dersom damen ikke er interessert. Jeg driver å flørter med en "flørte dame" nå, og jeg ligger ikke akkurat alle eggene mine i den kurven for å si det slik. Jeg synes hun er gøy og setter pris på henne sån sett, men det at jeg er "mann" og viser at jeg liker henne vil ikke få henne til å ville noe mer med meg. Hun blir mer på av at jeg fløter og har det gøy uten å kreve noe tilbake av henne. Jeg spurte henne ut ganske tidlig etter at hun begynte å flørte, og lur som hun er foreslå hun en felles aktivitet med andre :fnise:

Et av få rasjonelle svar fra menn i denne tråden. Jeg forstår hva du mener, men som sagt så har jeg faktisk sagt ja til dates med en ellers uinteressant mann, bare fordi han var tøff nok til å spørre og fortjente å få en sjanse pga det.
Det er også utrolig mange menn som bare flørter for gøy og for bekreftelsens skyld, og nettopp derfor så forventer jeg at om en mann er seriøs så er han tydelig og initativrik og står på for å vise at han er seriøs og genuint interessert, ved å tørre å be meg ut på en ordentlig date eller i det minste si med ord at han er interessert , i stedet for fjortissopplegg med komplimenter man har hørt tusen ganger før og aldri noe mere direkte eller personlig.

Absolutt det sparer jo begge parter for mye tid om den som kontakter, går rett på sak, på en respektfull voksen måte.
Og gjør også at man har større sjanse for å få nettopp den man vil ha, om man tør å være tydelig nok.
Men skjønner virkelig ikke hvorfor du først småklager her på at damer bare flørter for gøy, når du rett etterpå skriver at du selv for tiden driver å flørter med en dame som du ikke "legger alle eggene dine i kurven til" , jeg mener, hva er vitsen da? Med mindre du selv bare er ute etter bekreftelse..

• Liker 1
Skrevet

Nemlig.... Flesteparten av kvinnene her sier jo at de forventer mannen skal be de ut, om det er han som tar kontakt eller er forelsket/interessert. Ikke bare i denne tråden, men i utallige tråder her på KG og IRL, senest på KG i denne tråden "Skal jeg be henne ut?" http://forum.kvinneguiden.no/topic/988982-skal-jeg-be-henne-ut/#comment-17390624
Det er heller ikke uvanlig at menn svarer "ja" i slike tråder.
Men så får de høre i andre tråder(denne) at noen er for feige og diffuse, og da er alt kvinnen sin feil plutselig.

Jeg må bare understreke hva jeg mener her, nok en gang, for sikkert tredje gang i tråden.
Jeg som kvinne, forventer ikke at en mann ALLTID skal være den som ber på date. Jeg kan fint be en mann på date selv, om jeg er interessert nok i han og jeg er den som oppsøker han.
Det jeg mener er at om en mann er keen på en dame, og oppsøker henne /tar kontakt med henne, så bør han også være tøff nok og tydelig med intensjonene og følelsene sine. Ikke være usikker eller for stolt til å be henne ut fordi han er redd for å bli avvist.
Avvisning er noe som skjer med alle, og det er ikke noe mere synd på menn som opplever det.
Om man mailer en person så sender man ikke en tom mail, og når man ringer en person så er det vanlig å fortelle hvorfor man ringer og komme til poenget og ikke bare si hei og la resten av driften i samtalen stå på den DU tar kontakt med.

Gjest Minesveiper
Skrevet

Men skjønner virkelig ikke hvorfor du først småklager her på at damer bare flørter for gøy, når du rett etterpå skriver at du selv for tiden driver å flørter med en dame som du ikke "legger alle eggene dine i kurven til" , jeg mener, hva er vitsen da? Med mindre du selv bare er ute etter bekreftelse..

"Jeg ligger ikke alle eggene mine i kurven" fordi jeg føler at hun bare flørter for gøy. Hadde hun vist genuin interesse og prøvd å bli ordentlig kjent med meg hadde jeg også blitt mer seriøs. Det er egentlig hun som er mest frempå med flørtingen, jeg blir ikke 100% med på leken når jeg føler at hun er en flørt. Jeg er ikke særlig interessert i å få følelser for en som ikke vil noe seriøst. Samtidig setter jeg faktisk pris på henne, hun er gøy og morsom. Jeg har ikke noe imot å være venner sån sett :) Skulle jeg ønske at hun viste genuin interesse for meg, ja.. Da hadde ikke jeg holdt igjen lengre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...