Gå til innhold

Tafatte menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det egentlig menn som ikke tør å være tydelige og rett frem forventer?

De legger til en jente på facebook og sender hun meldinger om at hun er pen, ha en fin dag osv - men tør aldri å spørre om ting som gjør at en faktisk blir kjent, eller tør aldri å si rett ut at "Du var interessant, kan jeg få be deg ut på en date?" 

eller de sier til en jente de har kjent i mange år "Har ikke du lyst på type snart da? Jeg vet at du kjenner en gutt som vil ha dame ihvertfall og jeg vet dere er bra match" "Åja hvem da?" sier jeg, "Du vet hvem det er hehe" sier han.
Javel jeg skjønner jo at du hinter til deg selv, men hvorfor ikke si det rett ut og invitere meg ut da?

Sånne menn går glipp av mye ved å ikke være mann nok til å snakke rett fra levra/hjertet og be ut jenta du driver å hinter til!
Jeg tenker tilbake på flere gutter jeg gjerne ville datet, men som gjorde det vanskelig for seg selv ved å aldri komme til poenget.
Det nytter ikke å sende en jente god morgen søta meldinger hver dag i 8 mnd om du aldri tør å BE henne UT!.....

Nå er det nettopp en som har lagt meg til på facebook som er i samme krets som meg, han sender innboks meldinger som "Håper du får en fin dag!" og "Pent bilde du nettopp la ut:) " osv, men for meg er det bare tåpelig og turnoff når han ikke tar ansvar og sier hva han føler og vil og bare håper at jeg som jenta skal kaste meg over han bare fordi han viser interesse. Man må faktisk jobbe litt for det og være interessant tilbake også.
Enig eller jenter??!

Anonymkode: e04c4...b83

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De legger til en jente på facebook og sender hun meldinger om at hun er pen, ha en fin dag osv - men tør aldri å spørre om ting som gjør at en faktisk blir kjent, eller tør aldri å si rett ut at "Du var interessant, kan jeg få be deg ut på en date?" 

eller de sier til en jente de har kjent i mange år "Har ikke du lyst på type snart da? Jeg vet at du kjenner en gutt som vil ha dame ihvertfall og jeg vet dere er bra match" "Åja hvem da?" sier jeg, "Du vet hvem det er hehe" sier han.
Javel jeg skjønner jo at du hinter til deg selv, men hvorfor ikke si det rett ut og invitere meg ut da?

Sånne menn går glipp av mye ved å ikke være mann nok til å snakke rett fra levra/hjertet og be ut jenta du driver å hinter til!
Jeg tenker tilbake på flere gutter jeg gjerne ville datet, men som gjorde det vanskelig for seg selv ved å aldri komme til poenget.
Det nytter ikke å sende en jente god morgen søta meldinger hver dag i 8 mnd om du aldri tør å BE henne UT!.....

Nå er det nettopp en som har lagt meg til på facebook som er i samme krets som meg, han sender innboks meldinger som "Håper du får en fin dag!" og "Pent bilde du nettopp la ut:) " osv, men for meg er det bare tåpelig og turnoff når han ikke tar ansvar og sier hva han føler og vil og bare håper at jeg som jenta skal kaste meg over han bare fordi han viser interesse. Man må faktisk jobbe litt for det og være interessant tilbake også.
Enig eller jenter??!

Helt sant! Dersom han tar initiativ og du ikke hir noen tilbakemelding er det klart at han backer av igjen. Du må faktisk kunne vise interesse tilbake

Anonymkode: da8d8...263

• Liker 10
Gjest 2Bhonest
Skrevet

Mangler du såpass med empati at du forstår han er redd for å få et negativ svar, om han skulle be deg ut på en date?

Skrevet

Mangler du såpass med empati at du forstår han er redd for å få et negativ svar, om han skulle be deg ut på en date?

Det handler da ikke om mangel på empati, men om preferanser.

Skrevet

Men man må jo takle noen avslag her i livet. Er man så redd for å få et avslag at man aldri tør å ta ordentlig initiativ overfor noen man er interessert i, så får man aldri JA heller. 

• Liker 2
Skrevet

Sånne menn går glipp av mye ved å ikke være mann nok

Og sånne kvinner som ikke tør spille ballen videre går glipp av mye fordi de blir sittende med hendene i fanget med sine prinsessenykker.

Men jeg er enig med hun over her. Det handler om preferanser. Fortsatt er det stort sett bare prinsesser som sitter med hendene i fanget og venter på at drømmeprinsen skal komme ridende.

De prinsene som venter på at en tøff prinsesse skal komme ridende på sin hest venter ennå forgjeves. Det er få av de som våger å sette seg til hest, skape et eget eventyr, finne en prins hun vil ta med seg ut på sitt eventyr.

Men du er likevel heldig. Er mange prinser som vil du skal bli med på deres eventyr.

Anonymkode: 8bb33...cf7

• Liker 1
Gjest 2Bhonest
Skrevet

Det handler da ikke om mangel på empati, men om preferanser.

Eh. NEI. TS innehar ikke nok empati til å forstå at noen ikke tørr spørre av frykt for negativt svar. Be there, done that.

Jo flottere jentene er, jo færre tørr å spørre av samme frykten. Denne frykten blir større jo penere jenta er og jo høyere status hun har.
Jada jeg vet frykten er ubegrunnet, men det hjelper ikke en stakkar som prøver og prøver å manne seg opp til å be henne ut.

Skrevet

Eh. NEI. TS innehar ikke nok empati til å forstå at noen ikke tørr spørre av frykt for negativt svar. Be there, done that.

Jo flottere jentene er, jo færre tørr å spørre av samme frykten. Denne frykten blir større jo penere jenta er og jo høyere status hun har.
Jada jeg vet frykten er ubegrunnet, men det hjelper ikke en stakkar som prøver og prøver å manne seg opp til å be henne ut.

Eh. JO.

TS liker ordentlige menn som tør å ta initiativ, og ikke gutter med sosial angst. Preferanser, altså.

Hadde det handlet om empati, hadde hun gått ut på date med denne svisken av medlidenhet.

• Liker 3
Skrevet

TS liker ordentlige menn som tør å ta initiativ, og ikke gutter med sosial angst. Preferanser, altså.

Og guttene hun sikter til liker ordentlige kvinner som tør å ta initiativ, og ikke jenter med sosial angst. Preferanser, du har helt rett i det. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Ja, menn er tafatte, men det er bare deg selv du kan gjøre noe med. Har du ikke lyst til å be ut folk selv så bli mer attraktiv og mer tilgjengelig. 

Endret av Summers
  • Liker 3
Skrevet

Så irriterende idiotisk å komme med slikt svada. Et avslag er dritt for alle. Uansett. Er ikke mer synd på noen fremfor andre her. 

Ingen liker avslag men noen har mer baller til å takle dette. Fikser du dårlig avslag så gro noen baller. 

Anonymkode: b8303...a46

• Liker 1
Skrevet

Ro ned nå før debatten går over til merkelapper som EKTE menn som ikke er tafatte og PRINSESSE jenter som bare tafatte

Anonymkode: d056e...d1f

• Liker 1
Skrevet

Ro ned nå før debatten går over til merkelapper som EKTE menn som ikke er tafatte og PRINSESSE jenter som bare tafatte

Anonymkode: d056e...d1f

Jeg har ikke brukt "prinsesse" som en nedsettende bemerkning, slik du hevder. Jeg har brukt det som en tittel på noen som ønsker en prins. Det er de som sitter med hendene i fanget og venter på at beilere skal komme og stille seg i kø jeg insinuerer er tafatte.

Men enig i at "ekte menn" er en idiotisk tittel. Det samme med påstander som "gro noen baller". Har kvinner som tør be menn ut, baller? Selvfølgelig ikke.

Det hele handler om TS som har som preferanse at menn skal stille seg i kø som beilere og hennes irritasjon over menn som har som preferanse at kvinner tar første skrittet. TS skjønner ikke at hun har noe til felles med disse mennene. Ikke at det overrasker meg.

• Liker 2
Skrevet

Jeg mener jo også at det er viktig for jenter å vise at de er interesserte, men for meg er det viktig at mannen er mann nok. Og dessverre er det ikke så mandig å ha lav selvtillit og ikke tørre å ta noe iniativ utenom smisking over meldinger der du går rundt grøten i flere år. Jeg har alltid fått høre at jeg er veldig pen, får ofte kommentarer og lange blikk på gaten. Selv syntes jeg kanskje jeg ikke er så spesiell, men jeg syntes jeg har veldig fin kropp og er flink til å stelle meg og kle meg. Men hvert fall, har vært alt for mange menn som tydelgivis har vært interessert, mange av de som jeg til og med har vært interessert i, men de har vært så utrolig pinglete!! Om vi har snakket sammen i en gruppe og de for eksempel vil ut for å snakke på to manns hånd så sier de "har du kanskej lyst til å bli med ut for å snakke litt? Bare om du vil altså!" Det er så utrolig avtennene. Ha baller og stå for det du sier/vil. Altså dette er gutter jrg selv har likt, og jeg kan fint sende meldinger først og være ærlig om mine følelser, men når de oppfører seg sånn så mister jrg all interesse for de. Og det handler ikke lenger om at de er redde for at jeg ikke liker dem, fordi de vet at jeg liker dem, men de må alltid dobbelt, helst trippelt, sjekke om jeg er enig med dem og om det går greit for meg...

Min første kjæreste, nå samboer, er den eneste mannen jrg noen gang har møtt som ikke har lagt seg på rygg med en gsng og oppført seg som jeg var en prinsesse, altså han er så klart snill mot meg, men for første gang (da jeg ble kjent med han) følte jeg at jeg var jenta i forholdet. Det var han som var på og jeg som fniste og var sjenert. Etter vi ble et par hørte jeg plutselig fra tre kompiser om at det var så typisk at jeg endte opp med en bad boy (han er absolutt ingen bad boy, men han er trent og kjekk, og verdens snilleste og omtenksomme, men han er likevel en leder og vet hva han vil) og at så klart ikke var gode nok for meg, etter det så hørte jeg aldri fra dem igjen. Jeg trodde vi var gode venner...

En liten utblåsning fra meg. :)

(skriver fra mobil, beklager skrivefeil, men er så vanskelig å klikke seg tilbake så det for nesten bar bli sånn, håper det er leselig :) )

Anonymkode: 50051...e6c

• Liker 1
Skrevet

Min første kjæreste, nå samboer, er den eneste mannen jrg noen gang har møtt som ikke har lagt seg på rygg med en gsng og oppført seg som jeg var en prinsesse

Anonymkode: 50051...e6c

Og det er din preferanse. Men innse at andre har andre preferanser. Det er ikke galt eller riktig. Det er bare ikke din preferanse. Din preferanse er like gal som andres preferanse er.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke brukt "prinsesse" som en nedsettende bemerkning, slik du hevder. Jeg har brukt det som en tittel på noen som ønsker en prins. Det er de som sitter med hendene i fanget og venter på at beilere skal komme og stille seg i kø jeg insinuerer er tafatte.

Men enig i at "ekte menn" er en idiotisk tittel. Det samme med påstander som "gro noen baller". Har kvinner som tør be menn ut, baller? Selvfølgelig ikke.

Det hele handler om TS som har som preferanse at menn skal stille seg i kø som beilere og hennes irritasjon over menn som har som preferanse at kvinner tar første skrittet. TS skjønner ikke at hun har noe til felles med disse mennene. Ikke at det overrasker meg.

Tull. Selv om vi ønsker mer engasjement fra menn, så betyr det ikke at vi selv ikke vil gjøre noe. Men om det kun er vi jenter som tør å gutse litt så blir det rimelig håpløst. 

Jeg har møtt menn som ikke engang har turt å si at de er interessert selv om jeg selv har sagt dette først. Flere år etterpå har de dog turt å fortelje meg dette. Men da er det virkelig alt for sent. Og det er veldig avtennende med så veike menn. 

Jeg er ikke redd for å si ifra at jeg vil ha en fyr men når han da fortsatt går rundt og stirrer i skotuppen så går jeg min vei. Du føler deg ikke veldig ønsket av en slik mann. Da er det også bare irriterende å få høre i ettertid at han ville ha deg (kommentarer fra venner ol). 

• Liker 1
Skrevet

Tull. Selv om vi ønsker mer engasjement fra menn, så betyr det ikke at vi selv ikke vil gjøre noe. Men om det kun er vi jenter som tør å gutse litt så blir det rimelig håpløst. 

Jeg har møtt menn som ikke engang har turt å si at de er interessert selv om jeg selv har sagt dette først. Flere år etterpå har de dog turt å fortelje meg dette. Men da er det virkelig alt for sent. Og det er veldig avtennende med så veike menn. 

Jeg er ikke redd for å si ifra at jeg vil ha en fyr men når han da fortsatt går rundt og stirrer i skotuppen så går jeg min vei. Du føler deg ikke veldig ønsket av en slik mann. Da er det også bare irriterende å få høre i ettertid at han ville ha deg (kommentarer fra venner ol). 

Hva er det du mener er tull? Menn som er litt myke er ikke din preferanse. Deres preferanse er kvinner med bein i nesa. Akkurat som din preferanse er det samme, bare omvendt.

Nei, en kvinne som bruker år på å fortelle at hun er interessert i en fyr (eller omvendt) er ikke veik. Det er en person som er blitt tråkket på for mange ganger og derfor er brent. Slike personer som er så kyniske at de rakker ned på disse personene gjør skaden bare verre, ikke bedre.

Det er som å si til en gutt på 12 år med selvmordstanker, "ta deg sammen gutt!". Det hjelper ikke.

Oppmuntring, si ting som at, "hvorfor sa du ikke det før? lyst på å bli med ut på en kaffe?", er derimot legende. Nei, å ta en kaffe sammen er ikke et kodeord for "pulings". Og nei, det er ikke et must, men det finnes hundre andre måter å oppmuntre slike personer.

Verden er for full av hat alt. Vi trenger ikke mer. Vi trenger derimot mer forståelse, omtanke, kjærlighet.

Oh, og jeg er jente. Så jeg er også del av dette "vi" du refererer til.

• Liker 1
Skrevet

FEIL, selvfølgelig forstår jeg at noen er redd for å bli avvist , men hvem er ikke det? Liker man noen virkelig godt så bør man også ta sjansen på det . Den som intet våger intet vinner! Og de samme mennene sitter å klager på internett at de aldri får seg kjæreste...
Jeg har også blitt avvist, men hallo det er en del av livet. Det er fælt, ja absolutt, men alle opplever det.

Jeg har faktisk sagt JA til "styggere" menn som tør å være rett frem, og hvor spørsmålet alene har gjort de mer interessante for meg enn i utgangspunktet  , da initiaitv og tydelig kommunikasjon er viktig ikke bare i sjekking men i et forhold generelt, mens andre menn bare rister jeg på hodet av fordi de aldri tør å komme til poenget (sånn som han som sendte god morgen søta meldinger nesten hver dag i 8 mnd og som jeg møtte jevnlig med felles venner men som aldri turte å ta initativ til neste steg eller å si rett ut at han likte meg)
hilsen ts

• Liker 1
Skrevet

At du skal ta iniativ selv er fullstendig uhørt ikke sant? Du forventer at bare fordi han er en mann så skal han risikere avslag ifra din side, mens du kan velge og vrake som du vil? Regner med at om dette er noe du forventer så er d greit at du også er 100% husmor da om han ønsker? Sånn stikk i tråd med gammeldagse kjønnsmønstre som du tydeligvis sverger til?

Gå og spis en bolle.

Anonymkode: 7487a...ded

• Liker 3
Skrevet

Hva er det du mener er tull? Menn som er litt myke er ikke din preferanse. Deres preferanse er kvinner med bein i nesa. Akkurat som din preferanse er det samme, bare omvendt.

Nei, en kvinne som bruker år på å fortelle at hun er interessert i en fyr (eller omvendt) er ikke veik. Det er en person som er blitt tråkket på for mange ganger og derfor er brent. Slike personer som er så kyniske at de rakker ned på disse personene gjør skaden bare verre, ikke bedre.

Det er som å si til en gutt på 12 år med selvmordstanker, "ta deg sammen gutt!". Det hjelper ikke.

Oppmuntring, si ting som at, "hvorfor sa du ikke det før? lyst på å bli med ut på en kaffe?", er derimot legende. Nei, å ta en kaffe sammen er ikke et kodeord for "pulings". Og nei, det er ikke et must, men det finnes hundre andre måter å oppmuntre slike personer.

Verden er for full av hat alt. Vi trenger ikke mer. Vi trenger derimot mer forståelse, omtanke, kjærlighet.

Oh, og jeg er jente. Så jeg er også del av dette "vi" du refererer til.

Det noen folk skriver her i denne tråden er tull. Jeg går da virkelig ikke bort til en slik fyr og skriker "tull" oppi trynet på han :P Tvert imot så vil jeg alltid respektere en person som uttrykker sine følelser for meg. Alltid!

Ja hva så om jenta eller gutten har en såpass store arr på sjela at de synes det er vanskelig å ta kontakt. Men de er fortsatt ansvarlige for å ta kontakt og gjøre noe om de vil noe. De er fortsatt ansvarlige for egne ønsker. TA ANSVAR SELV! Det er jo det alt bunner ut i. Om en mann er veik og ikke tar kontakt, eller en dame har prinsessesyndromer, så får de ta ansvar for dette selv og innse at de da får forbli single. Men de får da ikke lov å sutre om dette etterpå. Fordi de ikke tok ansvar for sin egen lykke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...