Gå til innhold

Bytte av p-piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal bytte fra en type p-pille jeg alltid har brukt, til en annen, og vil i den anledning også bytte hvilken dag jeg får mensen på. På de jeg går på nå tar det 3 dager fra siste pille til jeg får mensen, kan jeg forvente det samme av den nye typen? Er også ganske redd for å få nye bivirkninger jeg ikke har fått av de forige p-pillene mine, noen som har opplevd dette ved bytte av p-piller? 
Og hvor lenge fra jeg starter på de nye pillene tar det før jeg kan ha trygg sex?

Anonymkode: cdf0a...74d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor spurte du ikke legen om dette? Og så er det noe som heter pakningsvedlegg. Ingen kan vite hvilke bivirkninger du kan få eller hvor lang tid det tar før du får menstruasjon. 

Anonymkode: b0b7b...f5d

• Liker 1
Skrevet

Såklart spurte jeg legen om det med bivirkningene, og hun sa at hun trodde ikke jeg ville få noen, men man vet aldri. Hvis du leser innlegget en gang til, så ser du at jeg spør etter erfaringer, har aldri sagt at dere skal gjette dere frem til hva som skjer med meg. Det andre glemte jeg helt å spørre om da jeg hadde mye jeg skulle huske på, og det er vel være lov å høre her om det er noen andre som har vært gjennom det samme. Ingen vits i å svare på en slik måte, da kunne du heller latt være.

Anonymkode: cdf0a...74d

Skrevet (endret)

Jeg byttet fra Loette 28 til microgynon/oralcon for noen år siden. Merket ingen forskjell, bortsett fra at mellomblødningene jeg fikk hver uke forsvant. Symptomene (ingen følelser, helt flatt humør, var ikke glad, ble raskt sint, mindre sexlyst, konstant problemer med underlivet) kom etter noen år på nytt merke. 

Beskyttet er du med en gang dersom du følger anvisningene i pakningsvedlegget. 

Endret av peppermyntete
Skrivefeil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...