Gå til innhold

takler ikke budrunder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest SykkelJenny

Jeg sier som noen andre her - kjøp en helt ny bolig. Da har du garanti i flere år og får mulighet til å få boligen akkurat slik du selv ønsker. Det er i tillegg ofte mye billigere også ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sier som noen andre her - kjøp en helt ny bolig. Da har du garanti i flere år og får mulighet til å få boligen akkurat slik du selv ønsker. Det er i tillegg ofte mye billigere også ... 

billigere? det skjønner jeg ikke, ikke her jeg bor. Nybygg her er høyt priset per kvadratmeter, mye høyere enn bruktboliger

Anonymkode: 0a737...3eb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SykkelJenny

billigere? det skjønner jeg ikke, ikke her jeg bor. Nybygg her er høyt priset per kvadratmeter, mye høyere enn bruktboliger

Anonymkode: 0a737...3eb

Dersom du kjøper prosjektert bolig - eksempel leiligheter/rekkehus el under planlegging, under bygging eller ferdigstilte så slipper du budrunder som ofte drar prisene langt over verdi. Da har man en fast pris å forholde seg til. I byer hvor det bygges mye - og ved nedgangstider slik som nå så sitter ofte utbygger med mange usolgte boliger. Her kan man gjøre virkelig gode kjøp - det gis i mange tilfeller prisavslag på flere hundre tusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nybygg er nok mest lønnsomt i sentrale strøk der hoveddelen av boligprisen er tomten. I Oslo er det f.eks nesten ikke forskjell på 2015 og 1890. På landet der tomteprisen ofte er negativ bør man ikke kjøpe nybygg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du kjøper prosjektert bolig - eksempel leiligheter/rekkehus el under planlegging, under bygging eller ferdigstilte så slipper du budrunder som ofte drar prisene langt over verdi. Da har man en fast pris å forholde seg til. I byer hvor det bygges mye - og ved nedgangstider slik som nå så sitter ofte utbygger med mange usolgte boliger. Her kan man gjøre virkelig gode kjøp - det gis i mange tilfeller prisavslag på flere hundre tusen.

'Nedgangstider slik som nå' faktisk. Med mindre du bor i Stavanger så går boligmarkedet så det suser, med stadig nye rekorder...

Anonymkode: 36c9c...b11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er bare det at jeg synes nybygg gjerne bygges med leilighetene veldig tett. Det er liksom veldig tydelig at man vil ha flest boliger presset inn på et lite område, fordi det er mest lønnsomt. Jeg er ikke så glad i å bo så tett at jeg kan høre hva naboen snakker om på terrassen ved siden av..

Anonymkode: 0a737...3eb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er bare det at jeg synes nybygg gjerne bygges med leilighetene veldig tett. Det er liksom veldig tydelig at man vil ha flest boliger presset inn på et lite område, fordi det er mest lønnsomt. Jeg er ikke så glad i å bo så tett at jeg kan høre hva naboen snakker om på terrassen ved siden av..

Anonymkode: 0a737...3eb

Akkurat det er vel vanskelig å unngå i en by uansett? Fordelen med nybygg er at du slipper å høre naboen når du er innendørs, for lydisoleringen er svært mye bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det er vel vanskelig å unngå i en by uansett? Fordelen med nybygg er at du slipper å høre naboen når du er innendørs, for lydisoleringen er svært mye bedre :)

Jo, men når man kjøper bruktboliger kan man jo i alle fall ha en sjanse til å kjøpe enebolig, nybygd enebolig er altfor dyrt- og dessuten veldig sjelden, det bygges som regel bare leilighetskomplekser og flermannsboliger. Dessuten er nesten alt av nybygg utsolgt omtrent på salgsstartsdagen, så det er lenge mellom hvert prosjekt og man risikerer å vente i åresvis. Bruktbolig er det jo tilgang på hele tiden

Anonymkode: 0a737...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...