Gå til innhold

Ljugeblemme (after)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

De aller fleste av oss har vel opplevd å få en såkalt ljugeblemme på tunga før en gang i blandt.

Men nå de siste månedene har jeg fått det mye oftere enn jeg har gjort tidligere, og veldig ofte kommer det flere på en gang. For en uke siden så hadde jeg kanskje 8 stk samtidig, og nå som de sakte holder på å forsvinne så dukket det opp fire nye i dag.

Når utbruddene kom merkbart hyppigere så startet det med at jeg plutselig fikk over halve tunga, flere enn jeg klarte å telle. Mistet smakssansen på tunga i et par dager, og så forsvant alt sammen.

Jeg har prøvd å skylle munnen med corsodyl, men det virker ikke som at det hjelper så veldig mye, for det dukker opp flere blemmre/after etter at jeg har skyllet munnen også.

Har noen andre her inne opplevd så kraftige utbrudd før? Vet noen hva årsaken til at disse dukker opp?

Anonymkode: 93038...995

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv en tannkrem uten såpe, f.eks. Zendium. Jentungen her får after straks hun bruker annen tannkrem.

Skrevet

Akkurat slik har jeg det også, og hatt hele livet. Men noen perioder er verre enn andre.

Jeg har spurt både lege og tannlege om hjelp. og de svare bare Zendium tannkrem, men det har ikke hjulpet meg i hvertfall.

Det eneste jeg tror har litt virkning er å holde seg helt unna sukker.... Men det klarer jeg jo aldri i mer enn 2-3 uker. Men da pleier jeg å ha blemmefrie uker, helt til jeg sprekker igjen:(

!

Anonymkode: 25224...005

Skrevet

Hos meg kommer det av stress og tannkrem

Anonymkode: e4caa...766

Skrevet

Matallergier kan også vise seg som after i munnhulen. Jeg får det om jeg har spist nøtter f eks som jeg ikke tåler så godt. Prøv å tenk etter om det er noe spesielt du spiser. Og selvsagt hold deg unna syre mens det gror. 

Anonymkode: 53a4d...fe4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...