N99 Skrevet 30. november 2015 #1 Skrevet 30. november 2015 Jeg har lungebetennelse og har hostet mye. Plutselig gjør det ekstremt vondt ved et punkt av rebbena når jeg hoster, bøyer meg eller andre bestemte bevegelser. Det føles litt hovet over der og litt ømt å ta på. Kan jeg ha brister et ribben? Hvordan finner man ut av det?
Mokkilokki Skrevet 30. november 2015 #2 Skrevet 30. november 2015 Ved hjelp av røntgen. Men det kan jo ikke behandles og må gro av seg selv. Jeg hosta på meg brist i brystbeinet for mange år siden. Fyttikatta det var vondt. Måtte bare gå sin gang.
N99 Skrevet 1. desember 2015 Forfatter #3 Skrevet 1. desember 2015 Ved hjelp av røntgen. Men det kan jo ikke behandles og må gro av seg selv. Jeg hosta på meg brist i brystbeinet for mange år siden. Fyttikatta det var vondt. Måtte bare gå sin gang.Er vel ikke noe vits i å dra til legen og ta røntgen når man ikke får gjort noe uansett.. Vondt er det uansett. Takk for svar!
Sjela Skrevet 1. desember 2015 #4 Skrevet 1. desember 2015 (endret) Det der har jeg gjort et par ganger også. Auch, det er vondt Men det eneste som hjelper er hvile og korsett/støttebandasje og tiden til hjelp... dessverre. Endret 1. desember 2015 av Sjela
fresia Skrevet 1. desember 2015 #5 Skrevet 1. desember 2015 det høres sånn ut ja. jeg gjorde det selv for et par måneder siden. tok ikke røntgen eller noe sånt, men legen mente at det måtte være det. det er ikke så mye å gjøre med det. det må bare gå over av seg selv... er vondt ja! god bedring :-)
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2015 #6 Skrevet 1. desember 2015 Jeg har hostet på meg både bristet og brukket ribbein selv, så jeg vet det er fryktelig vondt. Men lite å gjøre med, som flere her sier. Om du har veldig vondt bør du ta en tur til lege så du kan få noen sterke smertestillende, så slipper du å bli så innmari hemmet av det, spesielt om du fortsatt hoster. Anonymkode: 7ea8f...9a2
Gjest morhjertegod Skrevet 1. desember 2015 #7 Skrevet 1. desember 2015 Gjør vondt som fy, jeg brakk ribbein i en hånballkamp, trodde ikke det kunne gjøre så vondt. Man får ikke gjort noe, men jeg fikk beskjed om å ta det litt med ro. Ikke store bevegelser, løfting og tung trening, i håp om at det gror riktig. God bedring!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå