Gå til innhold

Forskjellen på betatt og forelsket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener at så lenge du er bare betatt, så er du ikke blitt forelsket ennå. Kan hende det stopper ved å være betatt og forelskelsen ikke kommer også.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig det

Og betatt er litt mere at man tiltrekkes tanken på sånn man tror personen er eller sånn man tror ting kan bli, en liten illusjon på en måte.
Mens forelskelse er når man har blitt godt kjent og klikker perfekt med personligheten osv og det er ekte kjemi som eroppstått

Anonymkode: db60b...484

• Liker 2
Skrevet

Enig det

Og betatt er litt mere at man tiltrekkes tanken på sånn man tror personen er eller sånn man tror ting kan bli, en liten illusjon på en måte.
Mens forelskelse er når man har blitt godt kjent og klikker perfekt med personligheten osv og det er ekte kjemi som eroppstått

Helt enig :)

Skrevet

Enig det

Nei. Det går fint an å bli kjempeforelsket i noen man ikke kjenner spesielt godt, og som man ikke har "ekte kjemi" med.

Har skjedd meg flere ganger, blitt dønn avstandsforelsket i noen som jeg ikke kjente engang. Og det var ikke betatthet, det var skikkelig forelskelse. 

Beskrivelsen av å være betatt kan jeg være mer enig i, selv om betatthet ofte går over i en liten forelskelse, de henger litt sammen.

Anonymkode: 15e59...1ae

• Liker 1
Skrevet

Enig det

Veldig enig. I tillegg har man ren fysisk tiltrekning som jeg også vil legge under det å være "betatt". Forelskelsen kommer etter hvert. Men jeg tror en del tror de er forelsket straks de kjenner antydning av blafring i magen.

Når det er sagt så kan man noen ganger blir forelsket veldig raskt, mens andre ganger kan det ta litt tid.

Anonymkode: ae46c...53f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...