Perelandra Skrevet 30. november 2015 #1 Skrevet 30. november 2015 Finnes det noen enkel måte å for å redigere bort refleksen fra blitzlys i katteøyne? Jeg er ingen kløpper på bilderedigering, men har Gimp, og bruker det for å fjerne røde øyne. Her er et eksempel på lysende katteøyne.
Helhvete Skrevet 30. november 2015 #2 Skrevet 30. november 2015 Photoshop b.l.a Guide her: http://graphicssoft.about.com/od/redeyeremoval/ss/peteye.htm#step1 1
ajarRun Skrevet 30. november 2015 #3 Skrevet 30. november 2015 Ja, merk det med den merkegreia, så bruker du den runde greia med lav opacity og en motsatt farge (prøv med alle tre fargene) og så klikker du litt og litt. 1
AnonymBruker Skrevet 30. november 2015 #5 Skrevet 30. november 2015 Aldri bruk blitz når du tar bilde av katter. Pass også på hvor andre lyskilder treffer katten. Beste er litt på skrå forfra. Samme gjelder menneskeportrett. Anonymkode: fcb29...f92
Perelandra Skrevet 2. desember 2015 Forfatter #6 Skrevet 2. desember 2015 Aldri bruk blitz når du tar bilde av katter. Pass også på hvor andre lyskilder treffer katten. Beste er litt på skrå forfra. Samme gjelder menneskeportrett. Anonymkode: fcb29...f92I utgangspunktet er jeg helt enig meg deg, men noen ganger oppstår det morsomme situasjoner hvor det ikke går an å ta ordentlige bilder uten blitz. Jeg prøver i så fall å ta bilde slik at ikke blitz-lyset faller rett i øynene på katten.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå