Gå til innhold

Strikke Mariusdress til jentebaby


DoomCake

Anbefalte innlegg

Jeg skal strikke Mariusdress i barselgave. Jenta er ikke her helt enda, men jeg regner med å få gitt den bort når hun er ca 1 mnd gammel hvis alt går etter planen. 

Hvilken størrelse er mest fordelaktig å strikke? 3 mnd, 6 mnd eller 1 år? Har ikke barn selv, så er ikke helt innforstått med hvilken størrelse som er mest anvendelig lengst mulig. Vil jo at de skal kunne bruke den lengst mulig før den er for liten, og de trenger jo ikke å ta den i bruk rett etter de har fått den. Ga dette mening? Hvis ikke skal jeg utdype. ^^

Utifra oppskriften kan jeg velge mellom sandnes mini alpakka, mandarin petit eller sandnes mini duett å strikke i. Er en av disse mer barnevennlig enn de andre? Tenker både på komfort for jentungen, og at den er lett å få ren. 

Har noen ideer selv, men jeg kunne også godt tenkt meg inspirasjon til fine fargekombinasjoner. Hun er halvt japansk, så hun vil nok få mørkt hår og brune øyne. 

Åh, det klør i fingrene etter å komme i gang! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer litt an på årstiden da. Når er termin? En mariusdress er jo ganske varm, så hvis terminen er nå før jul burde jo dressen kunne brukes i januar/februar før det blir for varmt ute..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt poeng. Jeg synes babyer ser helt innpakket ut hele tiden, så det tenkte jeg ikke på. Termin rundt julaften. Burde jeg strikke til 3 mnd da? Vil dressen bli for varm til å brukes tidlig vår om den strikkes i mandarin petit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandarin petit er jo 100 % bomull. Jeg ville ikke brukt det til vintertøy selv for babyer.

 

Om du ikke velger 100 % ull  så ville jeg valgt Sandnes Duo som er en blanding av ull og bomull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...