Gå til innhold

Hvem er du?

Fremhevede innlegg

Gjest Badebuksa
Skrevet (endret)

Den du er er et resultat av arv og miljø, sies det. Men hvem er du? Kan personlighet arves? Hvor formbar er man som menneske? Har man sin bestemte personlighet liggende som en grunnmur, og så er alt annet man tilegner seg et skuespill eller en forestilling? 

Personligheten har jo også mange sider; man spiller en annen rolle i livet som bestevenn enn som datter/sønn. Jeg merker det godt med meg selv også jeg, hvordan jeg foretrekker å være med enkelte mennesker og avskyr å være med andre på grunn av hva de "får frem i meg" av personlighetstrekk. Ja, så flyktig er jeg faktisk.

Hvor mye skal man takke foreldrene sine for? 

Er det meste tilfeldigheter, eller har man en personlighet så sterk fra fødselen av at den alltid vil skinne gjennom?

Endret av Badebuksa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arven din påvirker miljøet ditt. Hvis du har drittsekkgener blir du behandlet som en drittsekk så da blir du en drittsekk. Derfor burde du bli veldig skeptisk dersom ungen din er en sånn som bare sutrer og griner hele dagen. Da kommer den til å dra deg ned til sitt nivå, og så kommer dere til å forsterke dens dårlige gener. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...