Gå til innhold

United BloggersI/United Influencers


Nana

Anbefalte innlegg

Andre enn meg som har lagt merke til at United Influencers-bloggene er kliss like? Om det er Anne-Brith, Treningsfrue, Fotballfrue, Komikerfrue eller Team Solli så syns jeg innleggene er bygget opp rundt akkurat det samme: reklame, "bak fasaden", "takk for støtten", "reklame", "mine prosjekter" og så hele ramsen på nytt. Lene Orvik er til en viss grad et unntak siden hun ikke skriver så mye personlig som de andre. Gidder ikke lenger lese UB-bloggere siden det er så likt og forutsigbart..

Det var mye kjekkere å lese blogger for 7-8 år siden, før det ble big business, sponsing og taktikk. Det var i hvert fall det i veldig mye mindre skala enn nå. 

Noen som kan tipse om gode blogger som ikke er på UB-plattformen? Gjerne treningsblogger 

Endret av Nana
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leser kun bloggen til Rannveig Heitmann. Hun skriver om emner som opptar meg og hun har mange smakfulle bilder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på rosa-blogger? For de er temmelig like, uavhengig av om de er UI eller blogg.no. Man endrer ikke en suksessoppskrift før man absolutt må ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. UI har vel mer enn rosabloggere i stallen, men de bruker helt tragiske virkemidler hele gjengen, komikermann, så vel som fotballfruer, matbloggere og treningsbloggere. 

Ser ut som at integritet flyr ut av vinduet så fort man går inn dørene til UI-kontoret.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på rosa-blogger? For de er temmelig like, uavhengig av om de er UI eller blogg.no. Man endrer ikke en suksessoppskrift før man absolutt må ;)

Jeg syns de på UI er mer like hverandre enn de som som bruker andre plattformer og at de som har skiftet fra andre ting over til UI har endret seg til å bli som de andre på UB/UI.

Enig i at alle rosanblogger kan fremstå som noen lunde like men det virker nesten som bloggerne under UI har en felles "mal" de må følge? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om bloggen til Villa von Krogh da? Her kan vi snakke om ei som "til tider" outer familien sin litt, hun er jo humoristisk da, men både mann og unger eksponeres flittig. Flust av penger har de også... villa på Marbella, det huset i Bærum. Ja eiendomsmeglere er jammen meg rike.
Hun nevnes fordi hun er med i United Bloggere... eller hva de heter nå. Jeg synes hun lager mye teite innlegg, virker fjollete, click bait overskrifter, bærer preg av at hun alltid har dårlig tid (alle skal kommentere at de har så dårlig tid når de skriver blogginnlegg... derfor bare noen hastige ord, drit dårlige instagram bilder etc).

Og likevel tjener de masse penger og klikk på det?! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har united bloggers skiftet navn til united influencers? United influencers er egentlig et sykt teit navn:P

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Det virker som om «clickbait clickbait clickbait» er det mottoet de læres opp til hos UI :) 

Jeg misliker generelt utseendet på UI-bloggene, jeg. Synes det er vanskelig å finne fram i eldre innlegg osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns de på UI er mer like hverandre enn de som som bruker andre plattformer og at de som har skiftet fra andre ting over til UI har endret seg til å bli som de andre på UB/UI.

Enig i at alle rosanblogger kan fremstå som noen lunde like men det virker nesten som bloggerne under UI har en felles "mal" de må følge? 

 

De har jo Thomas Moen som "sjef", og han har i stor grad formet fenomenet rosablogging til det vi ser i dag. De MÅ nok ikke følge en mal, men han har sikkert introdusert dem for en rekke tips om hvordan man skal bygge opp blogg og blogginnlegg for å sikre maks inntjening. Dessuten vil jo UI fremstå som et "firma" (i mangel på et bedre ord), og for å bygge merkevare er det jo lettere om de "ansatte" følger samme strømmen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om bloggen til Villa von Krogh da? Her kan vi snakke om ei som "til tider" outer familien sin litt, hun er jo humoristisk da, men både mann og unger eksponeres flittig. Flust av penger har de også... villa på Marbella, det huset i Bærum. Ja eiendomsmeglere er jammen meg rike.
Hun nevnes fordi hun er med i United Bloggere... eller hva de heter nå. Jeg synes hun lager mye teite innlegg, virker fjollete, click bait overskrifter, bærer preg av at hun alltid har dårlig tid (alle skal kommentere at de har så dårlig tid når de skriver blogginnlegg... derfor bare noen hastige ord, drit dårlige instagram bilder etc).

Og likevel tjener de masse penger og klikk på det?! 

Jeg pleide å lese denne bloggen før, men den ble borte for meg da den byttet adresse/domene, og jeg trodde hun hadde sluttet siden jeg ikke fikk den opp i feeden min lengre.

Men så 'fant jeg' den igjen nå nylig, og ble så skuffet over hvor dårlig den hadde blitt! :overrasket: På insta har hun slike clickbait-innlegg hele tiden, og bloggen er bare et enste vås med teite overskrifter som ikke passer til innholdet?

Så oppdaget jeg at det var en UI-blogg og da skjønte jeg hvorfor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har united bloggers skiftet navn til united influencers? United influencers er egentlig et sykt teit navn:P

Jeg tror det er sånn at plattformen heter United Bloggers, mens firmaet og bloggerne kaller seg United Influencers? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hører de ikke selv hvor pretensiøst det der navnet deres er?

Jeg syns navnet nesten er for talende for de de holder på med, nemlig å (prøve og) påvirke mennesker. Får litt sånn vi-har-ikke-rent-mel-i-posen-dot-com - følelse :-)

 

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns navnet nesten er for talende for de de holder på med, nemlig å (prøve og) påvirke mennesker. Får litt sånn vi-har-ikke-rent-mel-i-posen-dot-com - følelse :-)

 

 

Ja, de er ærlige om agendaen sin, det skal de pinadø ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glitterogfjas

De får visse retningslinjer, og har samlinger der de får "inspirasjon" og ideer til gode innlegg, hvordan trekke lesere osv. Anne Brith har blant annet holdt foredrag for de andre om dette med å dra lesere bla., og alle blir sterkt oppfordret til clickbait, både i overskrift og i utdrag fra innleggene når de poster dem på facebook. Og ofte må de faktisk skrive om noe det samme til omtrent samme tid. Så mye av det er instruksjoner, eller heller sterke anbefalinger fra teamet bak, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg pleide å lese denne bloggen før, men den ble borte for meg da den byttet adresse/domene, og jeg trodde hun hadde sluttet siden jeg ikke fikk den opp i feeden min lengre.

Men så 'fant jeg' den igjen nå nylig, og ble så skuffet over hvor dårlig den hadde blitt! :overrasket: På insta har hun slike clickbait-innlegg hele tiden, og bloggen er bare et enste vås med teite overskrifter som ikke passer til innholdet?

Så oppdaget jeg at det var en UI-blogg og da skjønte jeg hvorfor.

takk for svar. så godt at det ikke er bare meg som tenkte dette da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men noen UI blogger, f.eks Anette Marie sin, holder ikke på som de andre. Med disse overskriftene og det tøyset. Hvorfor ikke det da tro? Hun er kanskje den eneste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...